تبلیغ رپورتاژ

مشخصات یک پیانو آکوستیک خوب که باید بدانید!

تقویم فارسی اندروید
پیانو آکوستیک

پیانو یکی از سازهای کلاسیک و پرطرفدار و جزو اولین سازهایی است که توسط علاقه‌مندان به موسیقی و نوازندگی انتخاب می‌شود. این ساز محبوب که به مادر سازها شهرت دارد، به عنوان کامل‌ترین ساز جهان هم شناخته می‌شود. با استفاده از یک پیانو می‌توان در یک ارکستر به تنهایی نوازندگی کرد و نیاز به هیچ ساز دیگری نیز نداشت.

به علاوه پیانو یکی از مفیدترین سازها برای ذهن است. از فواید پیانو برای ذهن می‌توان به کاهش استرس، افزایش تمرکز و … اشاره کرد. این ساز محبوب در انواع مختلفی تولید می‌شود که یکی از آن‌ها پیانو از نوع آکوستیک است. در این مطلب به معرفی ویژگی های یک پیانو آکوستیک خوب خواهیم پرداخت.

مزایای خرید پیانو آکوستیک چیست؟

پیانو

پیانو سازی محبوب است که حتی اگر آن را از نزدیک مشاهده نکرده باشید هم قطعا در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی انواع آن را دیده‌اید. این ساز صدایی فوق‌العاده زیبا و گوش‌نواز دارد و با استفاده از آن می‌توان بهترین نواها را خلق کرد.

این ساز محبوب انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیانو آکوستیک اشاره کرد. پیانو آکوستیک با سبک کلاسیک و نوع نوستالژی پیانو است. این پیانو از یک صفحه کلید ساخته شده که به چکش‌هایی متصل هستند. برخورد انگشت روی این کلیدها باعث لمس سیم‌های زیر پیانو توسط چکش و ایجاد صدای ساز می‌شود.

مزایای پیانو آکوستیک

  • پیانو آکوستیک حس واقعی نواختن این ساز را برای شما به ارمغان می‌آورد. برخلاف نوع دیگر پیانو یعنی پیانو دیجیتال، نوازندگی با پیانو آکوستیک به دلیل صدای فوق‌العاده زیبا، حس و حال متفاوتی دارد.
  • این ساز کلاویه‌هایی با لمس چوب دارد بنابراین نواختن روی آن بسیار لذتبخش است و حسی آشنا و صمیمی در شما ایجاد می‌کند.
  • پیانو آکوستیک مخصوص حرفه‌ای هاست و زمانی که با استفاده از پیانو دیجیتال، تصور می‌کنید همه چیز را در مورد این ساز آموخته‌اید و نیاز به یادگیری بیشتر ندارید، دنیایی متفاوت از موسیقی را به روی شما باز می‌کند.
  • این پیانو از کیفیت و توان صدای فوق‌العاده بالایی برخوردار است و موسیقی نواخته شده با آن بسیار حرفه‌ای است. ‌

یک پیانو آکوستیک خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

پیانو

پیانوهای آکوستیک جزو گران‌ترین پیانوهای موجود در بازار هستند، به همین دلیل تهیه آن‌ها باید با دقت زیادی انجام ‌شود. این مدل پیانو معمولا زمانی خریداری می‌شود که به نوازندگی با این ساز تسلط نسبی پیدا کرده باشید و قصد انتخاب یک پیانو برای چند سال آینده خود را داشته باشید.

در صورتی که مبتدی هستید، بهتر است به جای این مقاله در خصوص مشخصات یک پیانو دیجیتال خوب مطالعه کنید ولی اگر تا حدودی به نوازندگی تسلط دارید، خرید یک پیانو آکوستیک خوب بسیار مهم است.

اگر با انواع پیانوهای آکوستیک آشنایی نداشته باشید، کار خرید پیانو برای شما مشکل خواهد شد. البته در صورتی که با مشخصات یک پیانو آکوستیک خوب آشنا باشید، با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید یک مدل مناسب آکوستیک را نیز برای خود انتخاب کنید. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های یک پیانو آکوستیک خوب آشنا خواهید شد.

چارچوب یا فریم با کیفیت

اولین ویژگی و مشخصه‌ای که یک پیانو آکوستیک خوب باید از آن برخوردار باشد، چارچوب یا فریم با کیفیت است. تمام قطعات و اجزای داخلی پیانو آکوستیک در فریم آن قرار می‌گیرند و اگر این فریم از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، احتمال آسیب دیدن قطعات داخلی هم وجود خواهد داشت.

با توجه به اینکه پیانوهای آکوستیک از جنس چوب تولید می‌شوند، چوب و متریال به کار رفته در ساخت آن‌ها باید استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند. در بعضی موارد برای افزایش استحکام و مقاومت این نوع پیانو از میله‌های فلزی نیز همراه با چوب در فریم پیانو استفاده می‌شود.

پدال‌های پیانو

از دیگر مشخصات یک پیانو آکوستیک خوب می‌توان به پدال‌های حرفه‌ای و با کیفیت اشاره کرد. پدال، اهرمی است که با استفاده از آن می‌توان کیفیت و میزان صدا را کنترل کرد. پدال در پیانو آکوستیک، زیر ساز، نزدیک به پای نوازنده و جایی قرار می‌گیرد که نوازنده به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

پیانو آکوستیک دارای 3 نوع پدال طنین، نرم و تمرین است که موقعیت تمام آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که نوازنده بدون نیاز به جابجایی روی صندلی قادر به کنترل آن‌ها باشد.

کیفیت صدا

مانند تمام سازها در مورد پیانو آکوستیک هم کیفیت خوب صدایی که از کلیدها تولید می‌شود، اهمیت زیادی دارد و به عنوان یکی از مشخصه‌ها و فاکتورهای اصلی، باید به آن توجه کرد. در پیانوهای آکوستیک، کیفیت صدا با تسلط به نوازندگی و افزایش مهارت در کنترل کلیدها بهتر می‌شود، بنابراین اگر بعد از کسب مهارت، صدا در پیانو شما بهتر نشود، احتمالا مشکلی در ساخت ساز وجود دارد.

ابعاد ساز

پیانوهای آکوستیک به طور کل، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به پیانو دیجیتال دارند و همین موضوع باعث می‌شود که جابجایی آن‌ها سخت‌تر و وزنی سنگین‌تر داشته باشند. البته در میان این مدل پیانوها هم ابعاد استاندارد که در بیشتر فضاها جای می‌گیرند و همه نوازندگان با هر قد و شرایط جسمی قادر به استفاده از آن‌ها هستند هم وجود دارد. بهترین نوع پیانوهای آکوستیک، انواعی هستند که برای همه نوازندگان قابل استفاده باشند.

از کجا یک پیانو آکوستیک خوب تهیه کنیم؟

پیانو

دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای خرید یک پیانو آکوستیک خوب ترغیب می کند. آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات یک پیانو آکوستیک خوب، کمک زیادی به انتخاب بهترین نوع آن می‌کند اما برای خرید پیانویی متناسب با تمام نیازها و هماهنگ با سلیقه خود، علاوه بر آشنایی با ویژگی‌ها، یک موضوع مهم دیگر هم وجود دارد که پیانو را چگونه و از کجا تهیه کنیم. فروشگاه‌های زیادی عرضه کننده، انواع پیانوهای دیجیتال و آکوستیک هستند که این محصول را در مدل‌های مختلف و با برندهای گوناگون عرضه می‌کنند.

برای خرید بدون دلهره از این فروشگاه‌ها، باید چند نکته را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • ابتدا هدف خود از خرید پیانو را مشخص کنید. اگر هنوز مبتدی هستید، به سراغ پیانوهای آکوستیک ارزان‌تر بروید، حتی یک پیانو آکوستیک دست دوم هم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد اما افراد حرفه‌ای و متوسط می‌توانند از همان ابتدا به سراغ مدل‌های پیشرفته‌تر بروند.
  • برندهای اصیل را شناسایی کرده و از هر کدام چند مدل را انتخاب کنید تا در زمان خرید و دریافت راهنمایی از فروشنده دچار سردرگمی نشوید.
  • به ابعاد و وزن پیانو و محلی که ساز در آن قرار می‌گیرد دقت کنید تا پیانویی متناسب با فضای خود خریداری کنید. دقت کنید که کیفیت صدای ساز بسته به اینکه چقدر به فضایی که در آن قرار می‌گیرد، تناسب داشته باشد، رابطه مستقیم دارد. اگر سازی بزرگ را در اتاقی کوچک قرار دهید، صدا در آن پخش شده و کیفیت جالبی نخواهد داشت.
  • از اصالت محصولی که قصد خرید آن را دارید، اطمینان حاصل کنید. بسیاری از برندها دارای نسخه‌های فیک در بازار هستند که با قیمت‌های کمی مناسب‌تر عرضه می‌شوند و مشتریان را به اشتباه می‌اندازند. مهر اصالت و ارائه گارانتی، مدارک خوبی برای تشخیص اصالت یک ساز هستند.
  • از سلامت چارچوب و فریم پیانو اطمینان حاصل کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که تمام وزن قطعات داخلی در پیانو آکوستیک روی فریم آن سوار می‌شود و در صورتی که چارچوب دچار شکستگی یا مشکلی باشد، احتمال خرابی ساز شما پس از مدتی وجود خواهد داشت.

و در نهایت برای خریدی مطمئن، پیانو خود را تنها از مراکزی خریداری کنید که محصولات را با ضمانت اصالت، کیفیت و بهترین پشتیبانی و راهنمایی به مشتریان عرضه می‌کنند. سلولیکس یکی از مراکز عرضه کننده بهترین مدل‌های پیانو برای نوازندگان مبتدی تا حرفه‌ای است که سازهای خود را با ضمانت کامل و معتبر عرضه می‌کند. پیشنهاد می کنیم برای خرید پیانو آکوستیک از یک منبع معتبر به اینجا مراجعه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی