تبلیغ رپورتاژ

مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

تقویم فارسی اندروید
مراقب کودک

اگر برای اولین بار است که قصد دارید برای کودک خود یک پرستار استخدام کنید، باید بدانید که یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد. زیرا کودک شما قرار است که ساعات طولانی را بدون حضور شما با پرستار خود بگذراند و بسیار مهم است پرستاری که برای کودک خود انتخاب می کنید، پرستار خوبی باشد. برای آشنایی با ویژگی های یک مراقب خوب ما در این مقاله درمورد اینکه یک پرستار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد توضیح داده ایم.

ویژگی های یک مراقب خوب

  • یک پرستار خوب به تمام سوالات کودک پاسخ می دهد.

هنگامی که والدین سرشان شلوغ است، پرستار باید تمام وقت و حوصلۀ خود را برای کودک بگذارد و به سوالات او پاسخ دهد. برای مثال اگر کاری خوب به نظر می رسد و انجام آن مشکلی ندارد، پرستار می تواند با گفتن پاسخ بله به کودک اجازه انجام کار بدهد. درمورد اینکه یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد باید گفت که یک مراقب خوب همه چیز را با شما در میان می گذارد. اگر کاری به نظر پرستار درست نمی رسد، باید با گفتن نه کودک را از انجام آن منع کند. اما اگر کودک زیاد اصرار می کند، باید این موضوع را با شما در میان بگذارد.

  • باید تخیل خوبی داشته باشد.

بچه ها تخیلی به شدت قوی دارند. به همین دلیل با کسی که تخیل خوبی داشته باشد نیز به راحتی کنار می آیند. یک پرستار با تخیل خوب می تواند راحت تر با کودک شما بازی کند، با او کاردستی درست کند و از او نگهداری کند و او را سرگرم نگه دارد. برای اینکه بدانید مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد، خوب است بگوییم که یک پرستار با قوۀ تخیل به ایجاد محیطی سالم برای سرگرمی کودک شما تلاش می کند.

  • فعال و پر انرژی است.

کودکان انرژی بسیار بالایی دارند و همیشه در حال جنب و جوش هستند. به همین دلیل پرستاری که استخدام می کنید باید انرژی بازی با بچه را داشته باشد و بتواند همیشه با کودک در حال بازی باشد.

بچه
  • مسئولیت پذیر است.

برای اینکه بدانیم یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد و چه معیار هایی خوب بودن یک پرستار را مشخص می کند باید گفت یکی از مهم ترین معیار ها مسئولیت پذیر بودن پرستار است. یک پرستار خوب پرستاری است که شما بتوانید کاملا به او اعتماد کنید و در شرایط سخت به او اطمینان داشته باشید؛ زیرا شما می دانید که با وجود پرستار اتفاقی برای کودک شما نمی افتد و پرستار تمامی مسئولیت های نگهداری از کودک را به می گیرد و در صورت بروز اتفاق کاملا مسئولیت پذیر است.

  • با تجربه است

برای پیدا کردن یک پرستار خوب باید بدانید که یک مراقب خوب چه ویژگی هایی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب پرستار باید به آن توجه کنید، میزان تجربه پرستار است. پرستاری که استخدام می کنید باید قبلا تجربه نگهداری از کودک را داشته باشد. پرستاری که قبلا تجربه انجام این کار را داشته است قطعا چیز های خیلی زیادی درمورد نگهداری از کودک می داند و اعتماد به نفس بیشتری دارد.

پرستاری که تجربه داشته باشد می داند که در شرایط سخت از خود چه واکنشی نشان دهد. برای مثال وقتی که کودک از چیزی ناراحت است می داند که چگونه با کودک رفتار کند یا اینکه وقتی زخمی شده است چگونه به خوبی آن زخم را پانسمان کند.

  • انعطاف پذیر است.

افرادی که نمی دانند یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد باید بدانند که یک مراقب خوب انعطاف پذیر است و در موقعیت های خاص می تواند به شما کمک کند. برای مثال شب هایی که نمی توانید زود به خانه برسید، پرستار می تواند تا کمی بیشتر تا زمان رسیدن شما نزد کودک بماند. البته باید این را بدانید که نباید انتظار داشته باشید این کار را رایگان انجام دهد. شما باید هنگام پرداخت دستمزد تعداد دفعاتی را که دیرتر از زمان معمول به خانه آمدید و پرستار این تعداد دفعات مجبور شده است نزد کودک شما بماند حساب کنید.

  • پرستار باید معلم کودک باشد.

پرستار باید معلم کودک باشد. اگر نمی دانید که یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد باید گفت که یک مراقب خوب مانند یک معلم است. یک پرستار خوب باید به انجام تکالیف کودک رسیدگی کند و در صورت وجود مشکل به کودک در انجام آن ها کمک کند. همچنین پرستار باید نسبت به مشکلات کودک آگاه باشد تا بتواند با راهنمایی کودک او را در حل مشکلاتش کمک کند.

  • دلسوز است.

برای دانستن این موضوع که یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد باید گفت یکی از مهم ترین ویژگی های یک پرستار خوب دلسوز بودن است. افرادی که با کودکان سر و کار دارند باید دلسوز باشند و نیاز های کودکان را به نیاز های خودشان ترجیح دهند. قطعا هیچ فردی همیشه حوصله ندارد که همیشه به حرف های کودک گوش کند. برای مثال کتاب برایش بخواند یا با کودک بازی کند؛ اما یک پرستار خوب برای اینکه بتواند کودک را شاد نگه دارد باید به حرف های کودک گوش کند.

پرستار خوب

اگر فردی هستید که می خواهید بدانید یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد باید بگوییم که یکی از مهم ترین ویژگی های یک پرستار خوب وقت شناسی است. یک پرستار خوب همیشه به موقع می رسد و هیچ گاه دیر نمی کند. همچنین اگر به دلیل مشکلات شخصی نمی تواند یک روز مشخص را به موقع برسد باید به خانوادۀ کودک اطلاع دهد. همچنین اگر پرستار به دلیل یک سری مشکلات نتواند یک تا دو روز کار کند، باید این مسئله را حداقل از یک هفته قبل با خانواده در میان بگذارد. زیرا پرستار وقتی که برای نگهداری از کودک استخدام می شود، نسبت به او مسئول است و بسیار مهم است که این مسائل را با خانوادۀ کودک در میان بگذارد.

  • صبور است.

قطعا یکی از مهم ترین ویژگی های یک پرستار خوب صبور بودن است. به همین دلیل فردی که می خواهد بداند یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد تا به کمک آن پرستاری مناسب را استخدام کند، باید ببیند پرستار مدنظرش آدم صبوری است یا خیر. قطعا کودک هنگامی که چیزی باب میلش پیش نرود خشمگین و عصبانی می شود. در این زمان پرستار باید صبور باشد تا به کودک کمک کند آرام شود.

نتیجه گیری

بسیار مهم است که پرستار کودک شما پرستار خوبی باشد و کودک با او احساس راحتی کند. به همین دلیل باید بلد باشید که چگونه یک پرستار خوب برای کودک خود استخدام کنید. ما در این مقاله برای اینکه بتوانید پرستار خوبی استخدام کنید، درمورد اینکه یک مراقب کودک خوب چه ویژگی هایی دارد توضیح دادیم و برخی از مهم ترین ویژگی های

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی