تبلیغ رپورتاژ

مراحل مراقبت از پوست صورت

تقویم فارسی اندروید

هدف از داشتن برنامه برای مراقبت از پوست

پوست، بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام حیاتی بدن می باشد که هر مشکلی درونی را نمایان می سازد. با ماشینی شدن دنیای روزمره و آلودگی هوا این پوست است که بیشترین ضرر را از این آلودگی خواهد دید. مراقبت از پوست صورت در هوای آلوده باید یکی از اهداف شما در روتین پوست باشد.

هدف از عادت روزانه مراقبتی پوست یا همان روتین پوست این است که پوست خود را در بهترین حالت خود نگهداری کنید و عیب‌ های آن را کمتر در معرض دید قرار دهید. با توجه به افزایش سن، پوست شما نیاز دارد تا رسیدگی بیشتری به آن شود و این کار نیازمند صبر و حوصله است. راهکارهای زیادی برای جوانسازی و شادابی پوست صورت وجود دارند که با کمی وقت می‌توانید آنها را انجام دهید. این‌طور نیست که داشتن پوستی عالی فقط به ژنتیک شما بستگی داشته باشد. عادات و سبک زندگی شما و استفاده از روتین پوستی روزانه نیز تأثیر زیادی روی پوست خواهد داشت. هدف هر روتین پوستی رسیدگی به رنگ و ظاهر پوست و رفع مشکلات پوستی است تا به عملکرد بهتر آن کمک کند.

در این مقاله قصد داریم درباره مراقبت از پوست صورت و روتین ضد پیری مراقبت از پوست اطلاعاتی را خدمت شما ارایه نماییم.

مراقبت از پوست صورت
مراقبت از پوست صورت

بایدها و نبایدها در مراقبت از پوست

اگر فکر می کنید برای داشتن پوستی درخشان و سلامت ، صرفا پاکسازی صورت کافیست کاملا در اشتباهید! پاکسازی و حتی روتین مراقبتی پوست و استفاده از محصولات پر تنوع تنها بخشی از داستان می باشد.

قبل از همه این مراحل ، شما باید عادات و سبک زندگی سالم را طراحی کنید

·       خواب کافی و با کیفیت

برای سلامت بدن و پوستتان بسیار حائز اهمیت می باشد و کمبود خواب باعث تیرگی زیر چشم و حتی پف کردن چشم هایتان می شود.

·       خداحافظی با سیگار و دخانیات

مصرف سیگار و دخانیات رگ ‌های کوچک خون رسان به پوست را نازک کرده و باعث کاهش خونرسانی به پوست می‌شود.

با کاهش خونرسانی پوست از دریافت اکسیژن و موادمغذی که برای سلامتی به آنها نیاز دارد، محروم می‌شود و همچنین سیگار کشیدن به فیبرهای کلاژن و الاستیک که عامل استحکام و قابلیت ارتجاعی هستند، آسیب می‌رساند.

·       داشتن تغذیه سالم

اگر فست فودها و غذاهای چرب جای سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی تان  گرفته اند توقع پوست سالم نداشته باشید.

·       نوشیدن مقدار مناسب آب

۸ لیوان در روز آب بنوشید. آب کافی رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین و شما را از کدر و مات شدن پوستتان خلاص می کند.

·       انجام فعالیت های ورزشی

پوست همواره درگیر تنش های فراوان می باشد که با ورزش کردن و دفع سموم از بدن و تنظیم ترشح چربی پوست،پوستی سالم خواهید داشت.

مراحل اصلی در روتین مراقبت از پوست

به طور کلی ۳ مرحله اصلی برای پوست سالم لازم است :

  • پاکسازی و شست و شوی پوست
  • بالانس کردن و استفاده از تونر
  • هیدراته و مرطوب کردن پوست

هدف از انجام روتین پوستی ، معجزه برای حل تمامی مشکلات پوستی نیست اما بی شک به شما کمک می کند تا از سن تان باهوش تر باشید و جوان تر بمانید.

قبل از انجام روتین های مراقبت پوستی باید بدانید نوع پوستتان چیست تا متناسب با جنس پوستتان از محصولات و لوازم آرایشی استفاده کنید. برای این کار می توانید با متخصصین فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز مشورت کنید و بهترین محصول متناسب با شرایط و پوست خود را فراهم نمایید.

تشخیص نوع پوست خود

صورتتان را خوب بشورید و بدون آن که هیچ محصول یا روغنی استفاده کنید دو ساعت صبر کنید . سپس بررسی کنید که کدام یک از ویژگی های زیر را در پوستتان احساس می کنید :

پوست خشک

  • پوسته پوسته شدن بخش هایی از پوست
  • احساس کشیدگی در پوست
  • پوست کدر و بی حال
  • احساس خارش

پوست چرب

  • دیده شدن چربی در حد فاصل پیشانی تا چانه (ناحیهT )
  • احساس چربی هنگام لمس پوست
  • مستعد جوش سرسیاه و آکنه
  • ظاهر براق پوست
  • باز بودن منافذ باز

پوست مختلط خشک

  • باز بودن منافذ پوست خصوصا روی بینی
  • چرب بودن ناحیه T
  • خشکی گونه ها

پوست مختلط چرب

  • پوستتان سبوم زیادی تولید می کند. (سبوم ، چربی هایی هستند که خود پوست ، به صورت طبیعی ایجاد می کند)
  • این نوع پوست به دلیل ظاهر چرب ، معمولا با پوست چرب اشتباه گرفته می شود اما برای نتیجه بهتر باید از محصولات مراقبتی پوست خشک استفاده کند.

پوست حساس

  • سازگار نبودن پوست با اکثر محصولات پوستی
  • ایجاد جوش ، حساسیت قرمزی یا خشکی پوست
  • گرم و قرمز شدن سریع پوست هنگام لمس پوست
  • خارش پوست
جوانسازی پوست
جوانسازی پوست

بهترین روتین مراقبت از ضد پیری پوست چیست؟

روتین جامع و مؤثر مراقبت از ضد پیری پوست یک سرمایه‌گذاری است، به این معنی که ما نمی‌خواهیم محصولات جدید را بدون انجام دقت لازم و هیجانی بخریم. بنابراین قبل از اینکه به استفاده از هر محصول یا روتینی متعهد شوم، تصمیم بگیریم  با چند متخصص مشورت کنیم.

اولین چیزی که دکتر دندی انگلمن( متخصص پوست از نیویورک) به من گفت این است که واقعاً چیزی به نام ” راز و اکسیر همیشه جوان ماندن” وجود ندارد و تنها پیشگیری و هدف قرار دادن علائم زودرس پیری (مانند رنگدانه ها، خطوط ریز اطراف چشم و تیرگی پوست) در اولویت است. در واقع، او گفت: “هر چه زودتر شروع کنید، حتی اگر روتین ضد پیری شما به سادگی یک پاک کننده و ضد آفتاب باشد.”

اگر به دنبال شروع، گسترش یا ساده‌سازی روتین مراقبت از پوست ضد پیری خود هستید، اقدامات و مراحل ضروری و توصیه‌های زیر را بخوانید.

مراحل مراقبت از پوست برای ضد پیری و جوانسازی پوست از نظر متخصصان پوست

1. صبح و شب : پاک کننده

یکبار شستن صورت کافی نیست .دکتر انگلمن Engelman توصیه می‌کند که «دو بار پاک‌ سازی کنید» و همچنین پیشنهاد می‌کند: از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید که چربی‌های طبیعی پوست شما را از بین نبرد و بیش از گذشته دچار کم‌آبی پوستتان نشود.

2. صبح و شب : تونر

بلافاصله پس از پاک کننده، تونر می آید. دکتر هنری به من می‌گوید: تونر برای کسانی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند، یک مرحله ضروری است. انگلمن محصولی را توصیه می کند که با فنل و اسید سالیسیلیک پوست را لایه برداری کند.

·       ساخت تونر خانگی

تونر سرکه سیب :

اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید ۲ پیمانه آب مقطر را با ۱ پیمانه سرکه سیب ترکیب کنید و به خوبی تکان دهید و استفاده کنید.

تونر درخت چای:

یک پیمانه آب مقطر رابا ۱۰ الی ۱۵ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. و برای پوست های چرب استفاده کنید.

تونر آب برنج :

نصف یک فنجان برنج را خوب بشویید و با آب مخلوط کنید و چندساعتی صبرکنید . آب برنج را بگیرید و در یخچال نگهداری کنید. این توتر برای پوست های خشک و معمولی مناسب است.

تونر چای سبز:

چای سبز را دم کنید و پس از خنک شدن به عنوان تونر انواع پوست استفاده کنید.

3. صبح : سرم ویتامین C

مورد بعدی سرم است. دکتر داردن می گوید که ویتامین C را ترجیح می دهد. او می گوید: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر آسیب های خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند. من دوست دارم کرم ضد آفتاب بدون روغن را دنبال کنم که آبرسانی می کند اما منافذ شما را مسدود نمی کند.

یک محصول با 15% آسکوربات THD، که به عنوان ویتامین C نیز شناخته می شود، توصیه شده است و برای کمک به یکنواختی و روشن کردن پوست شما طراحی شده است.

4. صبح : روغن صورت

اگر پوست فوق العاده خشکی دارید، قبل از استفاده از مرطوب کننده روزانه، یک قطره از این روغن را روی صورت بمالید. این به بازسازی خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما کمک می کند و در طول روز پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

5. صبح: مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده در هر حالتی مفید است. اهمیت این مرحله را جدی بگیرید و محصولی مناسب پوست خود انتخاب کنید.

6. صبح : SPF

از آنجایی که خورشید بزرگترین عامل پیری زودرس است،SPF یک مرحله اجباری در روتین مراقبت از پوست ضد پیری است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید کلاژن را در پوست شما تخلیه می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در رنگدانه پوست شما شود.

دکتر انگلمن پیشنهاد می‌کند: برای کسانی که نگران کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی هستند، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسی بنزون ​​نیستند.

7. شب (هفتگی): ماسک صورت

من شخصاً ترجیح می‌دهم ماسک‌های صورت را در یک شب آرام در خانه انجام دهم، اگرچه می‌توانید صبح‌ها بعد از دوبار پاک‌سازی، ماسک‌های صورت را انجام دهید.

دکتر داردن توضیح می دهد: ماسک ها برای آبرسانی و تقویت سد پوستی عمل می کنند. پر از پپتیدها، سرامیدها و اسید هیالورونیک، آنها از تولید کلاژن حمایت می کنند که می تواند خطوط ظریف و چین و چروک ها را صاف کند.

8. شب: رتینول

داردن می گوید جدا از کرم ضد آفتاب، رتینول مهم ترین گام در روتین ضد پیری است. او توضیح می دهد: رتینول برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید و همچنین صاف کردن خطوط ظریفی که ممکن است قبلاً داشته باشید، سخت کار می کند و همچنین به کاهش رنگدانه ها توسط گردش سلولی کمک می کند.

9. شب: لایه بردارها

انگلمن می گوید AHA ها مانند اسید گلیکولیک برای لایه برداری عالی هستند. من این گزینه اسید لاکتیک را دوست دارم زیرا پوست من را آبرسانی می کند و در عین حال آن را روشن می کند. من از آن هر چند شب یک بار روی روغن مخصوص صورت و زیر مرطوب کننده استفاده می کنم.

10. شب: مرطوب کننده شب

به گفته انگلمن، موادی مانند پپتیدها و سرامیدها بسیار مهم هستند، زیرا آنها یکپارچگی پوست را تقویت می کنند.مرطوب کننده شب حاوی پپتاید گزینه خوبی است.

11. شب: کرم دور چشم

انگلمن به ما یادآوری می کند که کرم دور چشم یک الزام مطلق است. او می‌گوید: «پوست دور چشم‌ها نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است و بنابراین نیاز به توجه بیشتری دارد.

داردن می گوید: بعد از این از کرم دور چشم برای روشن کردن و آبرسانی ناحیه زیر چشم استفاده خواهم کرد. این مهم است که زیر چشم های خود را هیدراته نگه دارید زیرا این همان چیزی است که به کاهش چین و چروک کمک می کند و پوست را محکم و چاق نگه می دارد! اگر به آبرسانی اضافی نیاز دارید، می توانید یک سرم اسید هیالورونیک قبل از مرطوب کننده خود اضافه کنید.

12. هفتگی: درما رولینگ

این دستگاه مراقبت از پوست اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این وسیله ای است که شما آن را روی سطح پوست خود می چرخانید تا مطمئن شوید که محصول شما به اندازه کافی عمیق نفوذ می کند تا واقعاً کار کند.

اگرچه برای نفوذ بهتر محصول موثر است اما هنری در مورد استفاده نادرست هشدار می دهد. او می‌گوید: استفاده نادرست از آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در رنگدانه‌ها، به ویژه در خانم‌های رنگین‌پوست شود.

درما رولینگ
درما رولینگ

13. روزانه : مکمل ها

انگلمن توضیح می‌دهد: مکمل‌های خوراکی می‌توانند از طریق جریان خون جذب شوند و به حمایت از تولید طبیعی کلاژن کمک کنند.

ایده این است که اسید هیالورونیک در جریان خون جذب می شود که به لایه های بنیادی پوست می رسد و رطوبت را تامین می کند و از سلامت پوست و مفاصل حمایت می کند.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات مراقبت از بدن می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی