سلامت سلامت جنسي و زناشويي

مثبت نگری جنسی به چه معناست

تقویم فارسی اندروید

احتمالاً واژه «مثبت نگری جنسی» را با هشتگ‌ های مد روز مانند #FreeTheNipple و #EffYourBeautyStandards و #SexualHealthIsHealth دیده‌ اید.

اما بسیار بیشتر از برهنگی بی شرمانه، سه نفره های مزخرف و آزمایش های منظم بیماری های مقاربتی، مثبت بودن رابطه جنسی راهی است که شرم را با لذت و قضاوت را با آزادی جایگزین می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مثبت نگری جنسی

مثبت نگری جنسی چیست

به طور کلی، مثبت بودن جنسی می گوید که رابطه جنسی می تواند یک چیز مثبت در زندگی یک فرد باشد.

گودی هاوارد، مربی جنسی اهل تگزاس می گوید که مثبت گرایی جنسی این ایده است که افراد باید فضایی برای تجسم، کشف و یادگیری در مورد جنسیت و گرایش خود بدون قضاوت یا شرم داشته باشند.

آیدا ماندولی، درمانگر و مربی مسائل جنسی می‌ گوید: «این امر مستلزم عدم قضاوت و احترام در مورد تنوع جنسیت و بیان جنسیت است، تا زمانی که رضایت وجود داشته باشد».

بیش از هر چیز، مثبت نگری جنسی برای رضایت، ارتباط، آموزش که به افراد اجازه می دهد انتخاب های آگاهانه ای در مورد بدن و لذت خود داشته باشند، ارزش دارد.

آیا ممکن است “منفی نگر جنسی” باشید؟

در واقع، این یک شرط مطمئن است که اگر به طور فعال برای مثبت شدن جنسی تلاش نکنید، منفی نگر جنسی هستید.

با این حال، آن را شخصی نگیرید. این دقیقاً شما نیستید، این کل جامعه است.

هاوارد توضیح می دهد: “منفی نگری جنسی در نحوه عملکرد کل جامعه ما ریشه دوانده است.”

هاوارد می‌ گوید: «منفی‌ گرایی جنسی به دختران می‌ گوید حتی در گرم‌ ترین روز قبل از خروج از خانه، لباس‌ های بیشتری بپوشند». “این توصیه به مادران برای شیر دادن در ملاء عام هم هست حتی اگر سینه ها برای این کار ساخته شده اند.”

نمونه های دیگر منفی گرایی جنسی عبارتند از:

  • خشونت علیه کارگران جنسی، زنان ترنس و زنان
  • آموزش جنسی فقط پرهیز و آموزش جنسی که فقط در مورد رابطه جنسی باروری آموزش می دهد.
  • پیمان های طهارت
  • مدرسان سکس در سایه ممنوعیت اینستاگرام
  • شرمساری و سرزنش کردن قربانی
  • “دختر خوب” در مقابل “دختر بد”

ماندولی می‌ گوید: «منفی‌ گرایی جنسی از محل ترس، ظلم و انگ به رابطه جنسی و جنسیت نزدیک می‌ شود.

منفی گرایی جنسی فرض می کند که تمایلات جنسی انسان ذاتاً این است:

  • کثیف
  • خطرناک
  • چندش آور
  • غیر طبیعی
  • غیر قابل کنترل
  • زیان آور
  • مخاطره آمیز

این فکر از کجا پیدا شد؟

روانکاو ویلهلم رایش اغلب به ابداع این اصطلاح در دهه 1920 نسبت داده می شود که برخلاف تصور عمومی اظهار داشت که رابطه جنسی در واقع یک چیز خوب و سالم است.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، این ایده در آن زمان قدرت زیادی پیدا نکرد اما در جریان انقلاب جنسی در دهه 1960، شانس دومی پیدا کرد.

اخیراً، گردش این اصطلاح دوباره افزایش یافته است زیرا دولت فعلی ترامپ به طور فزاینده ای به حقوق کارگران جنسی و افراد دگرباش و ترنس – و به ویژه حقوق سیاه پوستان، بومیان و دیگر رنگین پوستان حمله کرده است.

فایده اش چیست؟

مثبت نگری جنسی شرم و قضاوت را از رابطه جنسی، تمایلات جنسی و شهوانی حذف می کند.

اریکا اسمیت یک مربی جنسی مستقر در فیلادلفیا و خالق برنامه حذف فرهنگ پاکی، می‌ گوید: «کنترل شدن توسط شرم و قضاوت تجربه‌ بدی است و لذت شما را مهار می‌ کند، سلامت روانی شما را بدتر می‌ کند و زندگی‌ تان را مختل می‌ کند». که با افرادی کار می کند که با اعتقادات انجیلی در مورد تمایلات جنسی بزرگ شده اند.

ماندولی می‌ گوید از آنجایی که سکس و تمایلات جنسی مفاهیم گسترده‌ ای هستند که با تمام زمینه‌ های زندگی ما در هم تنیده شده‌ اند، «مثبت نگری جنسی می‌ تواند منبع فوق‌ العاده‌ ای از سلامت، جشن، پرورش، شفا و رفاه باشد.»

به عبارت دیگر، نکته این است که می تواند کل زندگی شما را به شدت بهبود بخشد.

آیا برای داشتن مثبت نگری جنسی باید رابطه جنسی داشته باشید؟

جواب منفی است. اسمیت می گوید: «برای داشتن مثبت نگری جنسی، لازم نیست رابطه جنسی داشته باشید.

او توضیح می‌ دهد: «اما شما باید واقعاً باور داشته باشید که افراد دیگر می‌ توانند هر طور که می‌ خواهند با هر کسی که می‌ خواهند رابطه جنسی داشته باشند تا زمانی که رضایت در میان باشد.»

چگونه مثبت نگر جنسی می شوید؟

مثبت شدن جنسی نیازمند موارد زیر است:

  • صبر
  • زمان
  • تعهد
  • شجاعت

کار سختی است! اما این کار ارزش انجام دادن دارد.

ماندولی می‌ گوید: «این کار مستلزم فداکاری مداوم برای فراگیر شدن و آگاهی بیشتر است. “این مستلزم تعهد به تمرین فلسفه ها و شیوه های ضد ظلم است.”

به گفته هاوارد، اولین قدم این است که متوجه شوید همه مواقعی که مثبت نگر نیستید – احتمالاً به این دلیل است که در یک فرهنگ جنسی منفی بزرگ شده اید.

برای مثال، هاوارد می‌ گوید: اگر متوجه شدید که کسی را به خاطر چند رابطه بودنش قضاوت می‌ کنید، از خود بپرسید: چرا این باعث ناراحتی من می‌ شود؟ چه اقداماتی باید انجام دهم تا آن را متوقف کنم.

از کجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

@sexpositive_families یکی از بهترین منابع مثبت نگری جنسی است. این در ژوئن 2017 توسط ملیسا پینتور کارنیگی، یک معلم جنسی سیاه‌ پوست و لاتین تبار و مددکار اجتماعی دارای مجوز مستقر در آستین تگزاس ایجاد شد.

هاوارد می‌ گوید: «چیزی که در مورد @sexpositive_families بسیار قدرتمند است این است که ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌ دهد تا رفتارهای جنسی منفی خود را بررسی کنید تا آن پیام‌ ها را به فرزندانتان منتقل نکنید.

دنبال کردن، درگیر شدن با آنها، و یادگیری و عدم یادگیری از مربیان جنسی مثبت و کارگران جنسی، راه‌ های عالی برای مثبت شدن جنسی است.

چند حساب برای افزودن به فید اینستاگرام خود:

@venuscuffs
@sxnoir
@haleyhasenunsensored
@jamiejleclaire
@gabalexa
@bygabriellesmith
@evyan.whitney
@jimanekia

منبع:

healthline

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی