تبلیغ رپورتاژ

لیفت و پروتز سینه به‌صورت همزمان چطور انجام میشود؟ پروتزپکسی چیست؟

تقویم فارسی اندروید

بسیاری از خانم‌ها بخصوص خانم‌هایی که دهه سی و یا چهل زندگی را گذرانده‌اند مایلند برای انجام جراحی زیبایی سینه به مطب پزشکان مراجعه‌ کنند و در این خصوص مشاوره دریافت کرده و اقدام به انجام یکی از جراحی‌های لیفت سینه، پروتز سینه و یا هردو که به آن پروتزپکسی گفته می‌شود، نمایند. اگر شما هم خودتان را یکی از کیس‌هایی می‌دانید که به جهت افتادگی‌سینه و یا نارضایتی از اندازه سینه خود، نیاز به انجام این نوع عمل جراحی زیبایی سینه را دارید.

عمل جراحی زیبایی سینه

پیش از آن که به مبحث جراحی زیبایی سینه بپردازیم لازم است تا حدودی به ساختار و عملکرد سینه خانم‌ها اشاره کنیم زیرا هرچه خانم‌ها آشنایی بیشتری با ویژگی‌های سینه خود داشته باشند می‌توانند بهترین روش درمانی را متناسب با نیاز، سن و سایر شرایط خود انتخاب کرده و با آگاهی بیشتری اقدام به انجام پروتز و یا لیفت سینه نمایند. پستان یا سینه خانم‌ها بافتی است که بر روی عضلات قفسه سینه قرار گرفته است و نحوه قرارگیری آن به طور طبیعی آن است که از ترقوه به سمت پایین تا زیر بغل و از روبرو تا وسط دنده‌های زنان ادامه می‌یابد. بافت پستان در هفته چهارم زندگی جنین شروع به رشد و تشکیل شدن می‌کند که در امتداد دو “خط شیر” ایجاد شده و از زیر بغل تا کشاله ران انتشار می‌یابد. هر پستان از ۲۰۱۵ لوب تشکیل شده که به صورت خوشه‌‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند و از مجموعه‌ای غدد شیری تشکیل می‌شوند. هر لوب نیز از بخش‌‌های کوچکی به نام لوبول تشکیل شده که کار اصلی آن‌ها تولید شیر است. مجرای شیری نیز، لوب‌‌ها را به نوک پستان که در قسمت هاله قرار داد متصل می‌نماید.

نکته مهم درباره پستان بانوان این است که بین بافت، غده و مجاری بافت چربی و همبند وجود دارند و هیچ عضله‌ای در سینه‌ها وجود ندارد، بلکه عضله‌ها در زیر پستان قرار دارند و دنده‌ها را می‌پوشانند. سینه از رگ‌های خونی و عروق لنفاوی پوشیده شده است که این رگ‌ها به غدد لنفاوی در ناحیه زیر بغل و پشت استخوان پستان (استرنوم) تخلیه می‌گردد. اکنون که تا حدی با ساختار داخلی سینه آشنا شدید به معرفی دو عمل جراحی زیبایی سینه خواهیم پرداخت اما لازم است این مورد را اضافه کنیم که بهتر است برخی از خانم‌ها که به یکی از بیماری‌های داخلی جدی مبتلا هستند، جراحی زیبایی سینه را انجام ندهند. در خانم‌هایی که خودشان نیز به بیماری سرطان سینه مبتلا بوده‌اند و یا یکی از اقوام درجه یک آن‌ها به این بیماری مبتلا بوده نیز پیشنهاد می‌شود این عمل را انجام ندهند. هر چند که در مطالعات مختلف، این نظریه بیان شده که پروتز سینه تاثیری در تصاویر ماموگرافی با روش‌های خاص ایجاد نمی‌كند.

لیفت سینه چیست؟

به طورکل تمامی عمل‌های جراحی سینه برای زیبایی هر چه بیشتر آن انجام می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس بانوان سهم داشته باشد و به آنها را برای داشتن سینه‌هایی با فرم و اندازه دلخواه کمک نماید. لیفت سینه Breast Lifts  یکی از عمل‌های جراحی زیبایی سینه به شمار می‌آید. ما در این بخش به طورکامل به این موضوع پرداخته و درباره روش‎های انجام لیفت سینه، مراقبت‌های پس از آن و تمامی نکاتی که باید در این مورد بدانید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. عمل بالا بردن و یا لیفت سینه ماستوپکسی نام دارد و لازم است حتما توسط پزشک متخصص صورت گیرد. با استفاده از این روش پزشک می‌تواند سینه‌هایی که دچار شل‌شدگی و افتادگی هستند را به سمت بالا کشیده و زیبایی دوباره‌ای به آن‌ها ببخشد. جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی باید متناسب با نیاز بدن فرد صورت‌گیرد تا بتواند چروک‌ها را برطرف کرده و فرم بهتری به سینه ببخشد به طوری که نوک سینه در قسمت بالا قرار گیرد. در این نوع جراحی زیبایی سینه بافت سینه تغییری نمی‌کند و تنها پوستی که آویزان شده جدا می‌شود. درباره این که لیفت مناسب چه کیس‌هایی است باید گفت خانم‌هایی که سینه‌شان در شرایط زیر قرار دارد می‌توانند این جراحی زیبایی سینه را انجام دهند.

  • گاهی خانم‌ها به لحاظ بالا رفتن سن حالت الاستیته پوست را از دست می‌دهند و سینه‌هایشان دچار افتادگی می‌شود.
  • جاذبه زمین روی سینه تاثیر گذاشته و در بسیاری از خانم‌ها منجر به افتادگی پستان می‌شود.
  • خانم‌هایی که به لحاظ داشتن فرزند سابقه شیردهی داشته و سینه آن‌ها دچار افتادگی شده است.
  • افزایش و کاهش وزن زیاد می‌تواند زیبایی سینه‌ها را از بین ببرد.
  • خانم‌هایی که نوک پستان آن‌ها در یک خط تقارن نیست و یا یک پستان نسبت به دیگری بالاتر است.

در این شرایط خانم‌ها می‌توانند با عمل لیفت سینه، زیبایی از دست رفته را به آن‌ها بازگردانند. با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم، جراحی‌ ماستوپکسی با این هدف انجام می‌شود که ظاهر فرد بهبود یابد و جراحی بالا بردن سینه راهکاری برای این امر است. افرادی که برای انجام عمل لیفت مراجعه می‌کنند، مایلند با برداشتن پوست‌های اضافی و همچنین جابه‌‌جایی هاله نوک پستان و انتقال آن به بالا، سینه از فرم زیباتری برخوردار گردد.

روند انجام عمل لیفت سینه به چه صورت است؟

عمدتا پس از مشاوره‌ای که با پزشک متخصص انجام می‌دهید اگر برای انجام این عمل مناسب باشید روز عمل مشخص شده و پزشک دوباره شرح حال، سوابق پزشکی و دارویی شما را بررسی کرده و سوال‌های لازم پرسیده می‌شود. پزشک پیش از عمل در حالی که بیمار در حالت ایستاده قرار دارد با استفاده از ماژیک، قسمت‌هایی که نیاز است برداشته شود را علامت‌گذاری کرده و محل انتقال نوک سینه به بالا را تعیین می‌کند. پزشک بی‌هوشی با در نظر گرفتن حساسیت‌های دارویی و ملاحظاتی از این قبیل، بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی را برای بیمار در نظر گرفته و فرد را برای انجام عمل آماده می‌کند. سپس پزشک متخصص برش‌های لازم را ایجاد کرده و لیفت سینه را آغاز می‌کند. به طورکل این کار کمک می‌کند تا سینه‌های فرد پس از عمل حالتی جوان و سربالا پیدا نماید. پس از انجام جراحی زیبایی سینه، محل‌های برش‌خورده پوست بخیه زده می‌شوند و چنانچه پزشک تشخیص دهد در یک طرف سینه، لوله‌ای نصب می‌شود تا بتواند خونابه‌ها را به سرعت از بدن خارج نماید که پس از مدتی این لوله‌ها خارج شده و دوباره پانسمان انجام می‌شود. نکته مهم در درمان افتادگی سینه با استفاده از روش لیفت آن است که بافت‌های سینه و عروق آن دچار آسیب نمی‌شود و تنها لایه سطحی تحت عمل قرار می‌گیرد. دیگر آن که سایز سینه در این روش جراحی زیبایی سینه تغییری نخواهد کرد.

پروتز سینه

پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه نوعی عمل جراحی زیبایی سینه به شمار می‌آید که در طی انجام آن ماده‌ای به نام پروتز در داخل سینه یعنی روی عضله قفسه سینه قرار می‌گیرد که کمک می‌کند سینه‌ها بزرگ‌تر شده و فرم زیباتری پیدا نمایند. عموما این نوع جراحی سینه در بیشتر کشورهای دنیا انجام می‌شود و افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند در نهایت از نتیجه آن بسیار رضایت دارند. زمان خاصی از نظر شرایط سنی برای انجام این عمل زیبایی در نظر گرفته نشده است، اما از زمانی که فرد دوره بلوغ را طی کرده باشد و سینه رشد کافی را پیدا کرده باشد می‌توان جراحی پروتز سینه را انجام داد. افراد دیگری که کیس مناسب برای انجام عمل پروتز سینه به شمار می‌آیند خانم‌هایی هستند که در سنین 30 تا40 سالگی قرار دارند. نکته مهم در خصوص این عمل زیبایی آن است که قرار داشتن در سنین بالا و طی کردن دوره یائسگی نیز منعی برای انجام این عمل ایجاد نخواهد کرد. بنابراین با توجه به آن چه گفتیم، کیس‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانند جراحی بزرگ کردن سینه و یا پروتز سینه را انجام دهند.

  • خانم‌هایی که به صورت ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند.
  • خانم‌هایی که سینه‌هایشان از تقارن برخوردار نیست و اختلاف سایز دارد.
  • خانم‌هایی که بر اثر شیردهی، کاهش وزن زیاد و موارد دیگر سینه‌های آن‌ها شل و افتاده شده است.
جراحی بزرگ کردن سینه

روند انجام عمل پروتز سینه به چه صورت است؟

برای انجام جراحی پروتز سینه لازم است بیمار به مطب پزشک متخصص مراجعه کرده و در طی یک تا دو جلسه مشاوره انتظار خود از عمل پروتز سینه را با پزشک در میان بگذارد. چنانچه پزشک تشخیص دهد بیمار کیس مناسبی برای انجام این عمل زیبایی است، وی را از محدویت‌های پوشش بافت پستان آگاه کرده و از وی می‌خواهد یک سری آزمایش‌ها را انجام داده و با پرسش‌هایی که در خصوص سابقه بیماری‌های فرد، حساسیت‌های دارویی و … انجام می‌شود زمان عمل تعیین می‌گردد. نکته مهم در انجام عمل پروتز سینه آن است که انتخاب نوع و اندازه پروتز باید با توجه به شرایط و تناسب بدنی وی صورت‌گیرد تا عمل جراحی زیبایی سینه نتیجه خوب و خوشایندی داشته باشد، به همین منظور درباره انواع پروتز ژلی یا آب‌نمکی، گرد یا آناتومیک، صاف یا textured با بیمار صحبت می‌شود تا فرد بتواند با اشراف بر نتیجه نهایی هر یک از پروتزها بهترین نوع آن را انتخاب نماید. برای انجام عمل جراحی پروتز سینه بیهوشی کامل صورت‌گرفته و طبق نظر پزشک پروتز روی عضله یا زیر عضله پكتورال قرار می‌گیرد. چنانچه پروتز در زیر عضله قرار داده شود در لایه عمیق‌تری جای می‌گیرد و نتیجه طبیعی‌تری را برای بیمار به همراه خواهد داشت، ضمن آن که عوارض پروتز به میزان قابل توجهی نیز از بین خواهد رفت.

چند نوع پروتز برای سینه وجود دارد؟

در حال حاضر دو نوع پروتز گرد و قطره‌اشکی برای انجام این نوع عمل جراحی در نظر گرفته شده است. که ما در ادامه به کاربردهای هر یک اشاره خواهیم کرد تا چنانچه قصد انجام این عمل جراحی زیبایی سینه را دارید بتوانید متناسب با بدن خود انتخاب بهتری داشته باشید.

  •  پروتز گرد
  1. این نوع پروتز برای افرادی که مایلند سینه‌های برجسته و بزرگ‌تری ( اغلب بیش از حد نرمال) داشته باشند.
  2. خانم‌هایی که می‌خواهند سینه از بافت نرم و شکل زیبایی برخوردار باشد.
  3. چنانچه لازم باشد جراحی اصلاحی صورت‌گیرد.
  4. چرخش تکرارشونده پروتز نیز یکی‌دیگر از دلایل انتخاب پروتز گرد به شمار می‌آید.
  •  پروتز قطره اشکی
  1. خانم‌هایی که به طورکلی هیچ بافت پستانی ندارند و یا بافت پستان بسیار کمی دارند.
  2. افرادی که مایلند پستان آن‌ها از نمای طبیعی‌تری برخوردار باشد.
  3. کسانی که دچار افتادگی سینه هستند و یا سینه آن‌ها حالت دفورمه‌ای پیدا کرده است.
  4. خانم‌هایی که سینه‌هایشان از عدم تقارن کم و یا زیادی برخوردارند.

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه در چیست؟ آیا می‌توان از هر دو همزمان استفاده کرد؟

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم عمده‌ترین دلیلی که سبب می‌شود تا خانم‌ها برای انجام جراحی زیبایی سینه به پزشک مراجعه‌کنند، افتادگی و یا نداشتن بافت سینه است. بنابراین از روش لیفت برای بالا بردن و از پروتز برای حجم‌دهی بیشتر استفاده می‌شود. نکته مهم این است که پروتز سینه نمی‌تواند افتادگی سینه را رفع نماید و برای این امر حتما به انجام لیفت نیاز است. همچنین با استفاده از روش لیفت نیز نمی‌توان تاثیری در حجم سینه‌ها به وجود آورد بنابراین خانم‌هایی که سینه کم‌بافت و افتاده‌ای دارند لازم است از این دو روش به صورت همزمان یعنی با انجام روش پروتزپکسی استفاده نمایند که البته تداخلی هم با هم ایجاد نمی‌کند و پزشک می‌تواند در طی یک عمل سینه را لیفت کرده و با استفاده از پروتز حجم لازم را برای آن به وجود آورد.

  انجام عمل پروتزپکسی مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  •   افزایش اعتماد به نفس و زیبایی بیشتر سینه‌ها
  •   صرفه‌جویی در هزینه عمل
  •   صرفه‌جویی در وقت
  •   جوان‌سازی و افزایش سایز سینه
  •   متقارن کردن پستان‌های ناهماهنگ
  •   طی کردن دوران نقاهت در مدتی کوتاه

کلینیک جراحی زیبایی سینه vip مارال با برخورداری از بروزترین و بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین با همکاری یک تیم پزشکی متخصص و مجرب می‌تواند در زمینه انواع جراحی زیبایی سینه مانند : پروتز سینه گرد و اشکی ( آناتومیک) ، تزریق چربی به سینه ، جراحی سینه ( درمان سینه های شل و افتاده )، لیفت سینه ( ماستوپکسی ) ، جراحی کوچک کردن سینه ( مامو پلاستی‌) ، لیفت و پروتز همزمان سینه ( پروتز پکسی )، اصلاح عدم تقارن سینه ها ، بازسازی سینه بعد از انجام عمل جراحی ( برداشتن سینه )، تخلیه چربی سینه آقایان ( ژنیکوماستیدر خدمت مشتریان و بیماران باشد. برای بررسی نمونه عمل ها و رضایت مراجعین می‌توانید پیج اینستاگرام این مجموعه به آدرس @vipclinic_surgery را بررسی نمایید   یا با شماره های ۰۹۱۲۰۴۰۸۸۹۰ و ۰۲۱۴۴۱۱۰۹۹۹ تماس بگیرید .

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی