تبلیغ رپورتاژ

قیمت دلار کانادا در تورنتو

تقویم فارسی اندروید

تقریبا ۲ درصد از کل ذخایر ارزی جهان را دلار کانادا تشکیل داده است که نشان می دهد از ارزش و اعتبار بین المللی بالایی برخوردار است. این واحد پولی، پس از دلار آمریکا، یورو، ین و پوند استرلینگ، پنجمین ارز ذخیره شده در جهان نیز شناخته می شود. زمانی که از ایران قصد سفر به کانادا دارید، می توانید ارز این کشور را در ایران و یا در مقصد تهیه کنید. اگر می خواهید ارز کانادا را با بهترین نرخ ممکن تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم این کار را در داخل کشور انجام دهید. گنجینه پلتفرمی است که متقاضیان سفر به کانادا می توانند برای آگاهی از به روزترین قیمت دلار کانادا در تورنتو به آن مراجعه کنند.

قیمت دلار کانادا

ما در گنجینه به متقاضیان سفر یا مهاجرت به کانادا کمک می کنیم تا با کسب آگاهی درمورد به روزترین قیمت دلار کانادا، با صرافی هایی که در تورنتو و شهرهای دیگر کانادا وجود دارند، آشنایی پیدا کنند و نکاتی که هنگام خرید یا فروش دلار کانادا باید رعایت کنند را نیز بدانند. امروزه نرخ دلار کانادا در ایران همچنان در حال نوسان است. نرخ ‌ها با گذشت زمان تغییر می ‌کنند و مشتریان می توانند از اطلاعاتی که گنجینه در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند تا به راحتی خرید و فروش ارز انجام دهند.

دلار کانادا به دلیل سلامت اقتصادی نسبی، موقعیت مستقل و قدرتمند دولت این کشور و همینطور ثبات سیستم های حقوقی و سیاسی آن در بین بانک های مرکزی کشورهای دیگر دنیا محبوبیت زیادی دارد. در طول دهه ۱۸۵۰ در کانادا، تقریبا یک دهه کشمکش درمورد تصویب جایگزینی سیستم پولی دلار آمریکا به جای سیستم پولی استرلینگ وجود داشت که در نهایت، به دلیل فشارهای مضاعف، ارزهای مرتبط با دلار آمریکا تصویب شدند و ابتدا در استان های شمالی کانادا رواج پیدا کردند تا در نهایت، در کل این کشور جایگزین پوند و سیستم مالی استرلینگ شدند.

دلار کانادا در تورنتو

یکی از آخرین سری های اسکناس های کاغذی ارز کانادا، Canadian Journey Series نام داشتند که چاپ آن ها از سال ۲۰۰۱ آغاز و در سال ۲۰۱۱ نیز متوقف شد. با این وجود، هنوز هم گاهی اوقات استفاده می شوند و بین مردم در گردش هستند. طرح اسکناس های ارز کانادا معمولا هر ۱۰ سال و یا بیشتر تغییر می کند. اسکناس های کنونی ارز کانادا که در گردش می باشند، عبارت هستند از :

  • ۵ دلاری: کوچک ترین اسکناس کانادا، 5 دلاری است که رنگ آبی دارد و پرتره ای از نخست وزیر سابق کانادا، ویلفرد لوریه (1919-1841)، اولین فرانسوی-کانادایی که رهبری کانادا را بر عهده داشت، روی آن به تصویر کشیده شده است. در پشت، بازوی روباتیکی به نام Canadarm را به تصویر می‌کشد که در کانادا طراحی شده و در ماموریت‌ های ناسا بین سال ‌های 1981 و 2011 مورد استفاده قرار گرفته است.
  • ۱۰ دلاری: اسکناس 10 دلاری بنفش، دارای پرتره ای از جان مک دونالد (1815-1891)، اولین نخست وزیر کانادا و بنیانگذار این کشور است. در پشت این اسکناس، ادای احترامی به راه ‌آهن بین المللی کانادایی شده که دستاورد مک‌ دونالد بوده و مسیر ریلی ونکوور به تورنتو را به تصویر می کشد.
  • ۲۰ دلاری: روی این اسکناس سبز رنگ، پرتره ای از ملکه الیزابت دوم، پادشاه کانادا (متولد سال ۱۹۲۶) وجود دارد. زمانی که اسکناس های ۱ دلاری و ۲ دلاری چاپ می شدند، تصویر وی روی آنها هم وجود داشت. در طرف دیگر این اسکناس، یادبود Canadian National Vimy وجود دارد که بنای یادبودی در فرانسه برای قدردانی از بیش از ۳ هزار کانادایی است که در نبرد ویمی (۱۹۱۷) در جنگ جهانی اول یک پیروزی قاطع به دست آوردند.
  • ۵۰ دلاری: اسکناس قرمز 50 دلاری کانادا، ویلیام لیون مکنزی کینگ (1874-1950)، نخست وزیر معروف کانادا را در جنگ جهانی دوم نشان می دهد که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رهبری این کشور را برعهده داشت. طرف دیگر این اسکناس، کشتی CCGS Amundsen را نشان می دهد که یک کشتی یخ شکن پیشرفته است که برای کمک به گارد ساحلی کانادا در انجام کارهای تحقیقاتی و اکتشافی در قطب شمال کانادا استفاده می شود.
  • ۱۰۰ دلاری: به عنوان آخرین و مهم ترین اسکناس، اسکناس 100 دلاری کانادا را داریم که چهره رابرت بوردن (1854-1937) را نشان می دهد. وی در طول جنگ جهانی اول، نخست وزیر کانادا بود. طرف دیگر این اسکناس، درودی به تحقیقات علمی کانادایی، از جمله انسولین دارد که توسط فردریک بانتینگ، دانشمند کانادایی، کشف شد.

نرخ دلار کانادا در تورنتو

در سال های اخیر، نوسانات چشمگیر در ارزش دلار کانادا و نرخ آن در تورنتو و یا شهرهای دیگر، با تغییرات قیمت نفت مرتبط بوده و این امر، منعکس کننده ی بهبود وضعیت دلار کانادا به عنوان بهای پتروشیمی، به دلیل صادرات چشمگیر نفت کانادا بوده است. جالب است که بدانید بالاترین نرخ مبادله ی دلار کانادا در تاریخ این کشور ۲.۷۸ دلار آمریکا بوده است که به تاریخ ۱۱ جولای ۱۸۶۴ یعنی پس از زمانی که ایالات متحده به طور موقت استاندارد طلا را کنار گذاشت، برمی گردد.

در واقع، هنوز هم این بالاترین نرخ مبادله ی دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا از زمان پیدایش و استفاده از CAD محسوب می شود. اگرچه کد CAD در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۷ برای اولین بار در طی ۳۰ سال گذشته به ارزش ۱.۰۰۵۲ دلار آمریکا رسید و بهای معاملات آن بالاتر از دلار آمریکا بسته شد، اما باز هم به سقف تاریخی خود حتی نزدیک هم نشد. مدت کوتاهی پس از شکستن رکورد ۳۰ ساله، اختلاف CAD با USD باز هم مقداری کاهش یافت و دلار کانادا ارزش بیشتری پیدا کرد، اما از آن زمان تا به حال، دائما در حال نوسان است و حتی گاهی به زیر ۱ دلار آمریکا هم می رسد.

با این تفاسیر، هنوز هم تعدادی از بانک های مرکزی و همینطور بانک های تجاری، دلار کانادا را به عنوان ارز ذخیره نگهداری می کنند که نشان از ارزش ذاتی آن می دهد. در واقع، امروزه در بین بانک های مرکزی سراسر دنیا، CAD همچنان به عنوان یک ارز مرجع در نظر گرفته می شود. مهم ترین دلیل این امر، نزدیک بودن ارزش آن به دلار کانادا و حفظ آن در طی سال های اخیر است.

نرخ دلار کانادا امروز در تورنتو

عوامل مختلفی وجود دارد که می توانند بر قیمت ارز کانادا در تورنتو تاثیرگذار باشند. به طور کلی، قیمت دلار کانادا در تورنتو وابسته به نرخ آن در کل این کشور است و بر اساس آن می تواند نوسان داشته باشد. اما عوامل مکمل زیر هم می توانند منجر به نوسان قیمت ارز کانادا در تورنتو شوند:

  • میزان کسری بودجه دولت کانادا
  • شرایط اقتصادی کنونی این کشور
  • شرایط سیاسی دولت آن
  • تجارت بین المللی کالاها
  • چالش ها و بحران های کنونی در جامعه ی کانادایی
  • نرخ تورم داخلی در کانادا
  • تراز مبادله های بین المللی در کانادا
  • نرخ بهره
  • سرمایه گذاری های خارجی در این کشور
  • پرداختی بدهی های معوقه دولت های دیگر به کانادا

در ادامه، شما را به خواندن چند فکت جالب درمورد دلار کانادا دعوت می کنیم :

  • Bank of Canada موسسه بانک مرکزی این کشور است که گردش ارز را در داخل آن کنترل می کند.
  • این ارز واحد پولی رسمی کانادا است و علیرغم اعتبار بالای آن بین موسسه ها و بانک های ملی کشورهای دیگر، تنها در همین کشور استفاده می شود.
  • اگر از ایالات متحده به کانادا سفر می کنید، می توانید از دلار آمریکا هم برای معامله در کانادا استفاده کنید زیرا برخی از مشاغل نزدیک به مرز آمریکا، USD را هم قبول می کنند و ارز این کشور توسط عده زیادی در کانادا استفاده می شود. با این حال، توجه به تفاوت نرخ ارز به ویژه در مقایسه با بانک ها بسیار مهم است.
  • به غیر از لونی، دلار کانادا با چند اسم دیگر نیز شناخته می شود که از این دست می توانیم به پیاستر، باک و هوئرد اشاره کنیم که در میان آن ها، باک در بین مردم عادی بیشتر رواج دارد.
  • پرکاربردترین اسکانس ها در این ارز، شامل ۵ دلاری، ۱۰ دلاری، ۲۰ دلاری و ۵۰ دلاری می شوند. اسکناس ۱۰۰ دلاری به ندرت استفاده می شود و اسکناس های ۱ و ۲ دلاری هم اکنون با سکه جایگزین شده اند. اسکناس ۱۰۰۰ دلاری هم حدود ۲۰ سال است که از چرخه پولی کانادا خارج شده.
  • از سال 2015 تاکنون نرخ تورم برای دلار کانادا 1.06 است.
قیمت روز دلار کانادا

قیمت روز دلار کانادا در تورنتو

سکه های رایج در ارز کانادا توسط سازمان های وابسته به ضرابخانه سلطنتی این کشور یا خود آن ضرب می شوند که در شهرهای وینیپگ، مانیتوبا، اتاوا و اونتاریو واقع شده اند. این سکه ها شامل ۵ سنتی (نیکل)، ۱۰ سنتی (دایم)، ۲۵ سنتی (کوارتر)، ۵۰ سنتی و همینطور ۱ دلاری (لونی) و ۲ دلاری (تونی) می شوند که توسط مردم در گردش هستند. البته، لازم به ذکر است که امروزه توزیع سکه ۵۰ سنتی متوقف شده و فقط برای مصارف کلکسیونی به طور مستقیم از ضرابخانه قابل دسترس است. اغلب سکه های ۵۰ سنتی در حال جمع آوری هستند و مردم هم سعی می کنند در معاملات روزمره خود از آن ها استفاده نکنند.

به همین علت، امروزه تیراژ ضرب سکه ۵۰ سنتی پایین است و زیاد بین مردم در گردش نیست. همچنین، آخرین سکه پنی یا ۱ دلاری در کانادا نیز در تاریخ ۴ می سال ۲۰۱۲ ضرب شد و توزیع آن هم از ۴ فوریه همان سال متوقف شد. از آن زمان به بعد، معاملات نقدی به نزدیک ترین ۵ سنتی گرد می شود. البته، پنی هنوز هم به عنوان پول قانونی در کانادا به رسمیت شناخته می شود. اما با این تفاوت که فقط به عنوان وجه پرداختی پذیرفته می شود و برای تبدیل پول کاربرد ندارد. بدین صورت، کم کم از گردش بین مردم حذف خواهد شد.

قیمت ارز کانادا در تورنتو

درمورد تاریخچه پیدایش دلار کانادا باید توضیح دهیم که در سال 1841، استان کانادا سیستم جدیدی را بر اساس رتبه بندی هالیفاکس اتخاذ کرد. در این دوران، پوند کانادا برابر با چهار دلار آمریکا بود و یک پوند استرلینگ هم برابر با 1 پوند، 4 شیلینگ و 4 پنس کانادا ارزش داشت. بنابراین، ارزش دقیق پوند کانادا 16 شیلینگ و 5.3 پنس استرلینگ بود.

پس از آن در سال 1851، پارلمان کانادا قانونی را به منظور معرفی یک واحد پوند استرلینگ در ارتباط با ضرب سکه اعشاری تصویب کرد. ایده ی این قانون، این بود که سکه های اعشاری با مقادیر دقیقی از سکه های دلار آمریکا مطابقت داشته باشند. در نهایت، سال 1861 بود که تمبرهای پستی کانادا که با اسامی دلار و سنت نشان داده شده بودند، منتشر شدند تا یکی از معتبرترین و ارزشمندترین واحدهای پولی امروز در دنیا به وجود بیاید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی