تبلیغ رپورتاژ

قرص ال آرژنین ۵۰۰ برای چیست؟

تقویم فارسی اندروید

قرص ال آرژنین 500 حاوی 500 میلی گرم ال آرژنین است. ال آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری است که بدن از طریق غذا به دست می آورد. بدن آن را به تنهایی نمی سازد، بنابراین برای تامین آن به منابع دیگر نیاز دارد. ال آرژنین برای بدن مهم است زیرا پیش ساز اکسید نیتریک (NO) است که به بسیاری از عملکردهای بدن مانند کلیه ها، قلب، مغز و فشار خون کمک می کند.

اکسید نیتریک با ارسال سیگنال به ماهیچه های رگ های خونی برای شل شدن، انبساط و عبور خون، سطح فشار خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد و همچنین از تشکیل لخته و پلاک جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که با بالا رفتن سن، توانایی بدن برای تولید NO کافی در دیواره‌های شریان کاهش می‌یابد، اما خوشبختانه دریافت ال آرژنین بیشتر چه از طریق قرص ال آرژنین یا مواد غذایی حاوی آرژنین می‌تواند قابلیت‌های اکسید نیتریک را افزایش داده و عملکرد اندوتلیال (مشخصه مراحل اولیه بیماری‌های قلبی و عروقی) مختل را اصلاح کند.

به صورت مکمل، ال آرژنین را می توان به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کرد. همچنین گاهی پزشکان آن را به صورت تزریق وریدی تجویز می کنند.

قرص ال آرژنین
قرص ال آرژنین

فواید قرص ال آرژنین 500 چیست؟

اکثر ما از فواید ال آرژنین به عنوان یک مکمل بدنسازی برای تقویت عملکرد ورزشی بدنسازان آگاهی داریم، اما ال آرژنین چه فواید دیگری دارد؟ ال آرژنین فواید متعددی دارد، از جمله:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • بهبود باروری
  • افزایش قد
  • سم زدایی
  • تقویت حافظه

را دارد. به عنوان نمونه ال آرژنین و سیستم ایمنی بدن با هم متحد می شوند تا به گلبول های سفید خون شما کمک کنند سخت تر و بهتر کار کنند؛ این یعنی سیستم ایمنی قوی. از طرف دیگر ال آرژنین روی ترشح هورمون رشد و افزایش قد موثر است. در ادامه دو مورد از فواید ال آرژنین بیان شده است.

تقویت سیستم ایمنی
تقویت سیستم ایمنی

1. قرص ال آرژنین 500 برای تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم‌ترین نقش‌های ال آرژنین که اخیرا به آن توجه ویژه ای می‌شود، توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی است. قرص ال آرژنین 500 مدتی است که برای بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف تجویز می شود، اما مطالعات بیشتر نشان می دهد که می تواند به بهبودی بیماران پس از جراحی نیز کمک کند.

افرادی که قرص ال آرژنین مصرف می کرده اند، رشد سلول های T را در بدن آنها افزایش داده است که به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک می کند. بیمارانی که مستقیماً قبل از جراحی مکمل ال آرژنین دریافت می کنند، کمتر احتمال ابتلا به عفونت های بعد از جراحی دارند و ممکن است دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشند. افراد مسنی که سیستم ایمنی آنها ضعیف تر می باشد، نیز می توانند از قرص ال آرژنین 500 بسیار سود ببرند.

قرص ال آرژنین برای افزایش قد
قرص ال آرژنین برای افزایش قد

2. قرص ال آرژنین 500 برای افزایش قد

آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری در انسان است که نیاز به آن بستگی به مرحله رشد یا وضعیت سلامتی فرد دارد. اکنون مشخص شده است ال آرژنین علاوه بر اینکه به عنوان یک بلوک ساختمانی برای پروتئین عمل می کند، نقش اساسی در افزایش قد دارد.

قرص ال آرژنین 500 اغلب برای افزایش قد کودکان و نوجوانان تجویز می شود. آرژنین برای افزایش سطح هورمون رشد مصرف می شود و ترشح هورمون رشد نیز قد را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات، قد انسان بر اساس ژنتیک تعیین می شود. رشد فرد پس از سن معینی متوقف می شود زیرا استخوان ها دیگر رشد نمی کنند. با این حال، اگر شخص در سال‌های رشد، یک رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین داشته باشد مثلاً تا 18 سالگی، می‌توانیم تا حد زیادی انتظار قد بلند را داشته باشیم.

از سویی ورزش یک محرک بسیار قوی برای ترشح هورمون رشد است و تحقیقات قابل توجهی در مورد افزایش چشمگیر هورمون رشد وجود دارد. در حالت استراحت، مصرف ال آرژنین پاسخ هورمون رشد را افزایش می دهد و ترکیب آرژنین به همراه ورزش، ترشح هورمون رشد را افزایش می دهد، ترکیب ورزش و قرص ال آرژنین 500 تاثیری بیشتر از ورزش به تنهایی دارد.

سخن پایانی

مزایای ال آرژنین فراتر از تولید اکسید نیتریک برای افزایش گردش خون است. همان طور که در این مقاله خواندیم مصرف ال آرژنین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و با هر گونه باکتری که ممکن است وارد بدن شود مبارزه کند. ال آرژنین سیستم ایمنی بدن فرد را سالم تر نگه می دارد.

یکی دیگر از جنبه های مهم قرص ال آرژنین این است که تولید برخی هورمون ها، به ویژه هورمون های رشد مفید و انسولین را تحریک می کند که به ورود گلوکز به سلول ها برای رشد و تولید انرژی کمک می کند. این یکی از دلایلی است که معتقدند ال آرژنین رشد قدی را افزایش می دهد. با مصرف قرص ال آرژنین در کودکان و نوجوانان می توانیم انتظار داشته باشیم که قد بلندتر شوند.

همه مکمل های ال آرژنین اثرات یکسانی ندارند یا شامل ترکیبات دیگری نیز می شوند. قبل از شروع مصرف قرص ال آرژنین با پزشک صحبت کنید. برای خرید قرص ال آرژنین می توانید به داروخانه ها مراجعه کنید. امروزه با گسترش داروخانه های اینترنتی دیگر نیازی به حضور در داروخانه ها نیست و می توانید به راحتی از طریق سایت اقدام به خرید نمایید.

یکی از داروخانه های اینترنتی معروف داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت darooboom.com است که شما می توانید با وارد شدن به این سایت و در دسته ال آرژنین تمام مکمل های ال آرژنین را یکجا مشاهده نمایید و با بررسی هر کدام به راحتی با چند کلیک اقدام به خرید نمایید و سفارش خود را درب منزل دریافت کنید. از ویژگی های بارز داروبوم امکان پرداخت در محل برای سراسر ایران است.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی