سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

قبل از تزریق بوتاکس این مطلب را بخوانید

تقویم فارسی اندروید

قبل از تزریق بوتاکس این مطلب را بخوانید

بوتاکس

چاره های کوچک بی چروکی!

یکی از روش های رفع چین و چروک پوست که هنوز هم اما و اگرهای فراوانی دارد ، بوتاکس است  ؛ روشی که به سرعت جایگاه ویژه ای در بین خانم ها و حتی بعضی از آقایان پیدا کرد . چرا که علاوه بر تاثیر مثبت برای رفع چین و چروک ، یکی از بهترین روش ها برای درمان میگرن هم هست . با تمام اما و اگرهایی که در این زمینه وجود دارد باز هم نمی توان منکر تاثیر شگفت انگیز بوتاکس در رفع چین و چروک های پوست شد . اینکه کاربرد های بوتاکس دقیقا چیست ، تزریق بوتاکس را از چه زمانی باید شروع کرد و چه کسانی منع تزریق این دارو را دارند ، سوالاتی هستند که در این مقاله به آن ها جواب خواهیم داد .

 

ورود سم به عضله ها !

شاید شنیده باشید که بوتاکس نوعی سم است که از میکروب گرفته میشود . این میکروب در شرایط آزمایشگاهی تکثیر و سم آن استخراج می شود و با یک سری فرآیند هم تاثیر آن کاهش پیدا می کند . این سم عضله را فلج می کند در واقع با سیگنالی که به عضله منتقل می کند باعث فلج شدن آن می شود .

 

درمانی برای چروک های عمیق

بوتاکس راه حلی برای درمان چروک های عمیق پوست است و چین و چروک هایی که هنگام انقباض صورت (اخم، لبخند و…) عمیق می شود و کامل به چشم می آید را بسته به عمق آن برطرف می کند. چین و چروک هایی مثل پیشانی، خط اخم، خط لبخند و….. درواقع چروک هایی که هنگام انقباض صورت کاملا قابل مشاهده هستند.

 

کرم ضد چروک بهتراست یا بوتاکس؟

کرم واین قبیل محصولات فقط چروک های ظریف و آنهایی را که با چشم به سختی دیده می شوند برطرف می کنند اما بوتاکس چون به عضله تزریق می شود تاثیر عمقی دارد نه سطحی، پس این دو راه درمان کاملا متفاوت است. چروک هایی مثل خط اخم در صورت که خیلی عمیق شده باشند با بوتاکس هم به صورت کامل از بین نمیروند و فقط کمتر دیده می شوند. بوتاکس از سنی که چروک ها کمی عمق پیدا می کند (این سن در افراد مختلف متفاوت است) برای پیشگیری توصیه میشود.

 

خانمها کدام بوتاکس را بيشتر دوست دارند؟

شاید برای تان جالب باشد بدانید شایع ترین کاررد بوتاکس، برای بالابردن گوشه های لب است که تاثیر زیبایی روی صورت می گذارد. بوتاکس راه حل مناسبی برا ی رفع و بهبود چروک ها و خط های دورلب است.همچنین با تزریق بوتاکس در پایین بینی و بالای لب به دلیل فلج شدن آن عضله نوک بینی کمی بالا می رود.

 

روشی برای کاهش تعریق بدن

کاربرد دیگر بوتاکس رفع تعریق کف دست وزیربغل است. خیلی ها در اوایل فصولی مثل تابستان و بهار برای تزریق بوتاکس مراجعه می کنند تا تعریق کمتری در این نواحی داشته باشند.

 

میگرن داری بوتاکس بزن!

از کاربردهای جالب بوتاکس برای افرادی است که گرفتگی عضلات مثل تیک های عصبی دارند. همچنین تزریق بوتاکسی از درمان های میگرن محسوب می شود.

آیا در ریزش مو تأثيرگذار است؟

در رابطه با درمان ریزش مو مقاله های علمی موجود است اما  نتایج بوتاکس در این زمینه خیلی محسوس نیست. در این روش بوتاکس در ناحیه سر تزریق می شود و به دلیل اینکه عضلات را شل می کند ممکن است خونرسانی آن ناحیه بیشتر شود اما خیلی رایج نیست. بوتاکس موکه درآرایشگاهها رایج شده به صورت ماسک و… است. در صورتی که بوتاکس به صورت ماسک و کرم وجود ندارد و فقط به صورت تزریقی انجام می شود.

 

کدام بوتاکس ها مورد تایید هستند؟

Dysport ساخت انگلستان: ۳۰۰ واحدی آن مناسبی برای دو نفر و ۵۰۰ واحدی حدودا برای سه نفر کافی است.

Noronox ساخت کرہ:۵۰ واحدی برای یک نفر و ۱۰۰ واحدی برای دو نفر مناسب است.

Masport ساخت ایران: مناسب برای سه نفر است.

قیمت داروی بوتاکس متفاوت است و حدود هزینه آن با تزریق بین ۳۰۰ تا 4۵۰ هزار تومان می شود.

جالب اینکه با توجه به بررسی ای که بین بیماران انجام شده، ماندگاری محصول ایرانی بهتر از محصول انگلیسی و کره ای است.

 

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

افرادی که بیماری عصب عضله دارند نباید بوتاکس تزریق کنند.
تزریق برای بیماران ای ال اسی که شبیه به ام اس است ممنوع است چون این افراد گرفتاری عصب عضله دارند.۰ کسانی که داروهایی از

قبیل جنتامایسین مصرف می کنند.

اگر ناحیه تزریق مثل پیشانی عفونتی مثل تبخال داشته باشد تزریق ممنوع است.
خانم های باردار؛ البته در مقالاتی آمده که در این دوران عوارضی ندارد اما بهتر است تزریق نشود ولی در خانم های شیرده ممانعتی ندارد.

نکات مهم دیگر:

خودتان تهیه نکنید

بهتر است خود بیمار دارو را تهیه نکند به این خاطر که زنجیره سرمایی این دارو باید رعایت شود (در سرما باید نگهداری شود) چون در غیر این صورت اثر آن کم خواهد شد.

همان لحظه رقیق شود:

بوتاکس بهتر است توسط پزشک و در حضور خود بیمار رقیق شود (همان لحظه بیشترین تاثیر را دارد) چون اگر از قبل رقیق شده باشد در مدت زمانی که تا تزریق مانده تاثیرش کمتر می شود.

بی حسی در ناحیه کف دست

برای بوتاکس هایی که در کف دست انجام میشود، عموما آن قسمت را به صورت موضعی بی حس می کنند، چون کف دست نازک و حساس است.

پوستت صافه یا چروک؟

زمان تزریق بوتاکس بستگی به نوع پوست دارد. ممکن است فردی در 25 سالگی کلی چروک داشته باشد اما فرد دیگری با 40 سال سن پوستش صاف باشد

ماندگاری بین چهار تا شش ماه

ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف کاملا متفاوت است. این زمان بین چهار تا شش ماه متغییر است. برای تزریق های بعدی حتما باید اثر بوتاکس از بین رفته باشد. همچنین دوام بوتاکس در خانم ها بیشتر از آقایان است و بهتر است در افراد زیر 18 سال تزریق نشود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی