تبلیغ رپورتاژ

قبل از بچه دار شدن بیمه تکمیلی بخرید

تقویم فارسی اندروید

وقتی دختر و پسر جوانی ازدواج می کنند و به اصطلاح تشکیل خانواده می دهند، در واقع مسیر جدیدی را آغاز می کنند که در آن به صورت مستقل می بایست خانواده ای را اداره کنند. این خانواده تازه تشکیل شده نیاز به قوانین و اصول در حوزه های مختلف مثل روابط، درآمد و هزینه، انجام امور زندگی و … هست. مدیریت هزینه یکی از مهمترین قوانین و اصولی هست که اگر به صورت اصولی در یک خانواده انجام پذیرد باعث استقلال مالی و رفاه بیشتر در آینده خواهد بود.

تازه زمانی که قرار باشد عضو جدیدی به عنوان فرزند به این خانواده اضافه شود، مسئله مالی بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. از یک طرف هزینه های یک خانواده دارای فرزند با یک خانواده بدون فرزند زمین تا آسمان متفاوت است. وقتی میخواهید بچه دار شوید، از نظر مالی باید به فکر مخارج و درآمد خود باشید. اینکه هزینه های از پیش تعیین شده و یا غیر منتظره ای با آمدن بچه امکان دارد برای شما به وجود بیاید که اگر از قبل به آن هزینه ها اندیشیده باشید و راهکار مناسب هم برای آن ها در نظر گرفته باشید، به راحتی می توانید از این مرحله عبور کنید.

بیمه تکمیلی

اما نکته مهمی که قبل از اقدام به بارداری باید به آن بپردازید، هزینه های مرتبط با درمان و زایمان هست. یا باید از قبل برای این هزینه ها مبلغی را پس انداز کرده باشید، یا درآمد بسیار بالایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی این هزینه ها را پرداخت کنید یا از خدمات بیمه درمان استفاده کنید. خوب اگر درآمد شما به اندازه ای نیست که به راحتی بشود هزینه های قبل و حین و بعد از زایمان را پرداخت کرد، بهترین گزینه همان بیمه درمان هست. برای موضوع بارداری و زایمان اصلاً فکر کردن به بیمه های اجباری تأمین اجتماعی و خدمات درمانی یا بیمه سلامت کافی نیست، چرا که از یک طرف این بیمه ها با خیلی از مراکز درمانی یا آزمایشگاهها طرف قرارداد نیستند و اگر هم باشند معمولاً به جز مراکز دولتی، درصد کمی از هزینه ها را پوشش می دهند. بنابراین گزینه مناسب این است که از بیمه تکمیلی استفاده کنید.

بیمه تکمیلی را هم به صورت انفرادی و خانواده و هم به صورت گروهی از طریق محل کار می توان انجام داد. اما نکته ای که باید در زمینه استفاده از این بیمه برای زایمان و بارداری در نظر داشته باشید این است که باید قبل از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی نمایید. چون در این بیمه ها تبصره ای وجود دارد به نام هزینه انتظار، که معمولاً از سه ماه تا نه ماه برای زایمان متغیر است. به این معنی است که به طور مثال بعد از نه ماه از خرید بیمه تازه می توانید از خدمات مربوط به زایمان و بارداری استفاده کنید.

همینطور باید در نظر داشته باشید که بارداری فقط شامل هزینه زایمان نیست. برخی از مراقبت ها در دوران بارداری هست که آن ها هم هزینه های بالایی دارند. مثل سونوگرافی، و ویزیت های مکرر پزشک متخصص و دارو و آزمایشگاه و … که هر کدام از این ها می توانند حتی از هزینه های زایمان هم بالاتر باشند. ضمن اینکه بعد از به دنیا آمدن فرزند می توانید فرزند خود را هم با پرداخت حق بیمه اضافی به بیمه تکمیلی خود اضافه کنید. فکرش را بکنید که فرزندتان از بد تولد تحت پوشش بیمه تکمیلی خواهد بود.

پس در نهایت اگر تصمیم به بچه دار شدن دارید، ابتدا باید تحقیق کنید و بهترین بیمه تکمیلی را که با شرایط شما همخوانی دارد شناسایی کرده و این بیمه را تهیه کنید. اگر شما هم آینده نگر هستید.

یک دیدگاه

  • واقعاً خیلی زودتر از اینها باید به فکر بود. حتی به نظرم قبل از ازدواج کردن آدم باید به مسائل اینچنینی فکر کنه. اینکه از پس مخارج مربوط به درمان میتونه بر بیاد یا نه. مثلاً خیلی ها که توی شرکت های خصوصی یا دولتی استخدام میشن بیمه تکمیلی دارن. حالا اگه شخص شغل آزاد هم داشته باشه میتونه انفرادی تهیه کنه. اما به نظرم باید روز خواستگاری از داماد بخوان که در مورد آینده نگری چه برنامه هایی داره.

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی