اخبار بين الملل اخبار داغ

فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟

جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند...
تقویم فارسی اندروید

جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند.

جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند.

براساس داده های صندوق بین المللی پول که با معیارهای سرانه تولید ناخالص داخلی، قدرت خرید و نرخ تورم در میان کشورهای مختلف بررسی گردید، جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند.

در همین حال جمهوری دموکرات کنگو بعنوان فقیرترین کشور جهان شناخته شد و درآمد سالانه هر کنگویی ۳۹۴ دلار و ۲۵ سنت در سال است و بعد از آن کشورهای زیمبابوه با ۹۰ درصد بیکاری و درآمد سالانه هر شخص در حدود ۵۸۹ دلار و ۲۵ سنت و کشور مالاوی با درآمد ۸۹۳ دلار در سال برای هر شخص به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

۱.کنگو، ۳۹۴.۲۵ دلار

جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور وسیع آفریقاست.این کشور به علت مبارزه برای کنترل ثروت‌های معدنی خود، اکثر مواقع در ناآرامی به سر برده و از جنایات خشونت‌آمیز رنج می‌برد.
با وجود پتانسیل بالای منطقه برای کشاورزی، اکثر مردم این کشور از سوءتغذیه رنج می‌برند و میزان مرگ‌ومیر این کشور زیاد است.

۲.زیمباوه، ۵۸۹.۲۵ دلار

زیمباوه یک کشور محصور در خشکی در آفریقای جنوبی است.این کشور از سال ۱۹۸۰ توسط رابرت موگابه اداره می‌شود و او اکثر اوقات به دلیل سابقه ضعیف حقوق بشر در این کشور و رکود اقتصادی مورد سرزنش قرار می‌گیرد.

3. مالاوي ، ۸۹۳ دلار

جمهوری مالاوی کشوری است در جنوب شرق آفریقا. جمعیت مالاوی نزدیک به ۱۴ میلیون نفر برآورد می‌شود و پایتخت آن لیلونگوه است.

جمهوری مالاوی کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا، شمال موزامبیک و شرق زامبیا. جمهوری مالاوی تا سال ۱۹۶۴ مستعمره بریتانیا بود. نام مالاوی از نام ماراوی که نام قدیمی قوم نیانجا است و از ساکنان اصلی این ناحیه هستند گرفته شده‌است.

مالاوی در میان کم‌توسعه‌یافته‌ترین و متراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیت است. حدود ۸۵ درصد از جمعیت این کشور در روستاها زندگی می‌کنند و اقتصاد مالاوی بر کشاورزی استوار شده‌است و فراورده‌های کشاورزی ۹۰ درصد از صادرات آن را تشکیل می‌دهند.

 

گردآوری و تنظیم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی