آشپزي و شيريني پزي کوکو ها

طرز تهیه کوکو گل کلم

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوکو گل کلم . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
در گذشته بیشتر از گل کلم برای تهیه انواع ترشی های ایرانی استفاده می شده است ولی امروزه غذاهای زیادی با گل کلم تهیه می شود که از معروف ترین این غذاها می توان به کوکو گل کلم ، خورش گل کلم و … اشاره کرد.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کوکو گل کلم را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو گل کلم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو گل کلم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم:

گل کلم ۵۰۰ گرم
جعفری ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا گل کلم را بشویید و خرد کنید سپس آنرا داخل یک قابلمه با مقداری آب جوش قرار دهید تا کاملا نرم شود. یک قاشق غذاخوری سرکه داخل قابلمه بریزید تا بوی نامطبوع گل کلم پخته در فضای منزلتان نپیچد. حدود ۱۵ دقیقه بعد گل کلم ها را آبکش کنید.

پس از اینکه گل کلم را آبکش کردید آنرا را ریز خرد کنید ( نباید به صورتی خرد کنید که گل کلم ها له شوند ) . حالا گل کلم ها را می ریزیم داخل یک کاسه بزرگ ، سپس جعفری را به صورت ساطوری مثل سبزی کوکویی خرد می کنیم.

و به گل کلم ها اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه یک به یک می شکنیم و بعد از اینکه خوب هم زدیم نمک ، فلفل و زردچوبه را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. پس از آن آرد را هم کم کم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم.

باید طوری آرد را اضافه کنیم که گلوله نشود. حالا مخلوط تخم مرغ ها را به گل کلم و جعفری اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا صاف و یکدست شود. تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکوی ماکارونی کل مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف و یکدست می کنیم. در اینجا درب تابه را می گذاریم و حرارت زیرش را ملایم می کنیم. پس از اینکه سمت پایین کوکو سرخ شد.

آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. وقتی کوکو را برگرداندیم دیگر نیاز نیست مانند مرحله اول درب تابه را بگذارید. در پایان پس از اینکه دو طرف کوکوی گل کلم ما طلایی رنگ شد کوکو را در دیس یا بشقاب می کشیم و سرو می کنیم.
طرز تهیه کوکو گل کلم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی