آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه چگونه مایونز خانگی داشته باشیم

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه چگونه مایونز خانگی داشته باشیم . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سس مایونز یکی از افزودنی‌های هیجان انگیز برای غذاهای ما است. با کمک این سس می‌توانیم ساندویچ‌های معمولی‌مان را به یک ساندویچ عالی و خوشمزه تبدیل کنیم. اکثر مایونزهایی که در فروشگاه‌ها وجود دارند نمونه کارخانه‌ای است که حاوی مقادیر زیادی چربی و شکر هستند. تعداد کمی از مغازه‌ها سس مایونز خانگی می‌فروشند. از آن جایی که این سس به عنوان یک چاشنی مهم در تهیه انواع غذاها و سالاد‌ها استفاده می‌شود؛ در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سس مایونز خانگی را به شما آموزش دهیم.

برای درست کردن سس مایونز در خانه لازم است بدانید از چه روغنی استفاده کنید. نظر ما این است که استفاده از کره یا روغن‌های گیاهی و طبیعی طعم سس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
سس مایونز خانگی چیست؟

در سس مایونز خانگی میزان شکر و کربوهیدرات را محدود می‌کنیم و روی پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم تمرکز می‌کنیم. در این سس از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده و شیرینی آن را نیز محدود می‌کنیم. بسیاری از افراد به دلیل چرب بودن سس مایونز، آن را از رژیم غذاییشان حذف می‌کنند. بهترین راه برای بازگرداندن مایونز به رژیم غذاییتان این است که آن را در خانه و بدون قند و با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، آن را مطابق میل‌تان و سالم‌تر و غنی‌تر از مایونزهای بیرون درست کنید.

بعد از چند روز خوردن مرغ خشک یا سبزیجات آب‌پز شده، حتما تصمیم خواهید گرفت که رژیم غذاییتان را ترک کنید اما زمانی که یک سس خوب و خانگی در دست داشته باشید، می‌توانید غذاهای بی‌طعم‌تان را خوشمزه کنید و این سس را به سالاد مرغ‌تان اضافه یا همراه با تخم مرغ صبحانه‌تان میل کرده و از طعم آن لذت ببرید.

این سس کمک می‌کند که بتوانید به راحتی چربی‌های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در واقع این مایونز مانند سحر و جادو عمل می‌کند. بنابراین بدون داشتن ذره‌ای عذاب وجدان و شکستن رژیم‌تان، با خیال راحت در تهیه غذاها و سالاد‌ها از این سس استفاده کرده و لذت ببرید.

سس مایونز خانگی را به مدت یک هفته می‌توانید در یخچال نگه داری کنید.

مواد لازم

۱ عدد تخم مرغ
۱ قاشق چایی خوری آب لیموی تازه
نصف قاشق چایی خوری خردل خشک شده
نصف قاشق چایی خوری نمک
۱ پیمانه روغن مایع خنثی (مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو)

طرز تهیه

تخم مرغ، آب لیمو، خردل و نمک را درون ظرف همزن ایستاده بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

نصف روغن را به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و سپس آن را به مخلوط‌‌تان اضافه کنید برای مخلوط کردن آن‌ها اگر همزنتان دارای دو سرعت است آن را روی سرعت پایین بگذارید.

هنگامی که سس شما شروع به سفت شدن کرد روغن باقی مانده را یک قاشق یک قاشق یه مایونزتان اضافه کنید تا زمانی که مایونزتان به قوام مورد نظرتان برسد.
طرز تهیه چگونه مایونز خانگی داشته باشیم
طرز تهیه چگونه مایونز خانگی داشته باشیم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی