آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سس‌هایی که به منظور دیپ کردن درست می‌شوند را معمولا همه دوست دارند. چه مزه سیر یا پنیر بدهند چه تند و شیرین باشند. سس تند و شیرین تایلندی از آن دسته سس‌هایی است که کافیست یک بار امتحان کنید تا به آن معتاد شوید. این سس چسبناک می‌تواند بهترین دیپ برای استیک، اسپرینگ رول، سیب زمینی، ماهی، میگو و فینگر فودهای سرخ کردنی باشد.

اگر اهل سس خریدن باشید حتما این سس‌ها را با اسم‌های تجاری مختلف و قیمت‌های بالا در فروشگاه‌ها دیده‌اید. حقیقت این است که درست کردن این سس در خانه خیلی ارزان‌تر و آسان‌تر از آنچه فکر کنید انجام می‌شود. کافیست یک بار آن را درست کنید و در یک بطری خاص روی میز غذا بگذارید و شاهد پر و خالی شدن بطری باشید. اگر اصولا غذاهای ادویه دار و تند را دوست ندارید، شیرینی این سس تندی آن را ملایم‌تر می‌کند.

مواد لازم:

۵۰۰ گرم فلفل قرمز تند
۳ حبه سیر پوست کنده
۳ فنجان سرکه سفید
۳ فنجان شکر
طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

طرز تهیه

1. ۱۰۰ گرم از فلفل قرمزها را بردارید و در ظرف غذاساز بریزید. فلفل‌ قرمزهای باقی مانده را هم نصف کنید، تخم آن‌ها را بگیرید و خرد کنید و در ظرف غذاساز بریزید. سیر را به همراه ۲۵۰ گرم از سرکه سفید به فلفل‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید تا فلفل‌ها خوب تکه تکه شوند.
2. مخلوط تند به دست آمده را با باقی مانده سرکه و شکر در یک ظرف کوچک بریزید و روی اجاق با حرارت کم بگذارید. در حالی که سس می‌پزد آن را هم بزنید تا شکر داخل آن خوب حل شود.
3. حرارت اجاق را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید. حرارت را کم‌تر کنید و همانطور که می‌جوشد آن را حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه هم بزنید تا سس به غلظت دلخواد برسد. سس آماده را داخل یک ظرف استریل بریزید و روی آن را بپوشانید.
طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی