آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه وافل بلژیکی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

۱۳۰ گرم (۱ پیمانه) آرد همه منظوره
۵ قاشق چایخوری (۵ گرم) بکینگ پودر
¼ قاشق چایخوری نمک
۲ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) شکر سفید
۱ عدد تخم مرغ
۱ پیمانه (۲۴۰ میلی لیتر) شیر
۲ قاشق غذاخوری (۲۸ گرم) کره بدون نمک، آب شده و هم دمای اتاق

طرز تهیه

معمولا وافل­ در دستگاهی به نام وافل میکر (Waffle Maker) درست می­شود، به همین دلیل شکل و شمایل اغلب آنها یکی است. اما در این دستور پخت، طرز تهیه وافل خانگی را در نظر گرفتیم که همه بتوانند آن را بدون نیاز داشتن به دستگاهی تهیه کنند. با این تفاوت که در این روش، وافل آماده شده، شبیه به وافل ­های موجود در تصاویر نخواهد بود. همچنین می­ توانید از قالب­ های مخصوص وافل که به اسم قالب نان پنجره ای در بازار موجود است، نیز استفاده کنید.

ابتدا آرد، بکینگ پودر، نمک و شکر را در یک کاسه بریزید و هم بزنید. پس از اینکه به خوبی با هم مخلوط شدند شیر به آن اضافه کنید. سپس تخم مرغ و کره را در ظرف دیگر با هم ترکیب کرده و در نهایت هر دو را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست داشته باشید. بگذارید این خمیر ۵ دقیقه در دمای اتاق بماند.

از یک ماهیتابه گریل یا ماهیتابه­ ی کوچک مخصوص پنکیک استفاده کنید. آن را روی دمای متوسط گاز داغ کنید. پس از اینکه به خوبی داغ شد برای چرب کردن کف آن از کره استفاده کنید. ماهیتابه باید به قدری داغ باشد که کره خیلی زود در آن ذوب شود.

با استفاده از قاشق مقداری از مخلوط را به شکل دایره درون ماهیتابه بریزید. سایز و شکل آن بستگی به سلیقه شما دارد. مقداری درجه شعله گاز را کم کنید تا وافل به آرامی پخته شود. وافل باید طوری سرخ شود که داخل آن نرم و اطراف آن برشته باشد. اگر شعله و حرارت زیاد باشد موجب می­ شود برشتگی وافل زیاد شده و یا بسوزد. دقت داشته باشید زمانی که روی وافل حباب­ هایی ظاهر شود یعنی وقت آن رسیده که آن را در ماهیتابه برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. با یک کف گیر به آرامی برگردانید و بگذارید به همین مقدار، سمت دیگر نیز سرخ شود.

اگر ماهیتابه بزرگ استفاده کردید می­توانید همزمان چند وافل درست کنید اما باید دقت داشته باشید تا همگی آن­ها را سر وقت برگردانید تا زیاد برشته نشوند.
طرز تهیه وافل بلژیکی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی