آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
درست کردن خوراک مرغ با سس سالسا وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد؛ اما اگر می‌خواهید طعم سالسا را در خوردن هر تکه از غذایتان به‌خوبی احساس کنید، بهتر است زودپز بودن مرغ را فراموش کرده و از آرام‌پز کمک بگیرید.

اگر سس سالسا را قبلا تهیه کرده و در یخچال آماده دارید، باقی ماجرا بیش از آنچه که تصور می‌کنید ساده است. اما اگر هم سس سالسا را پیش از این تهیه نکرده‌اید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. در ادامه این مطلب می‌توانید طرز تهیه این سس محبوب را هم یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه مرغ با سس سالسا

آب یا آب مرغ؛ ۵ فنجان
سینه مرغ بدون استخوان؛ ۲ عدد
زیره سبز؛ ۲ قاشق چای‌خوری
پیاز خرد شده؛ ۱ عدد
نمک: مقدار لازم
سس سالسا؛ ۲ فنجان

طرز تهیه مرغ با سس سالسا

سینه مرغ بدون استخوان را با پیاز خرد شده و زیره سبز تفت دهید و پیش از آنکه رنگ پیازها رو به طلایی شدن برود، نمک، آب مرغ و سس سالسا را به آن اضافه کنید و روی اجاق بگذارید.

پس از یک تا یک و نیم ساعت، سینه مرغ پخته و سس روی آن غلیظ می‌شود. حالا غذای شما، آماده است.

فوت کوزه‌گری

یادتان نرود که یکی از فوت و فن‌های پختن این خوراک خوشمزه، قرار گرفتن آن برای زمانی نسبتا طولانی، روی شعله کم است؛ پس بعد از جوش آمدن آب، شعله را حسابی کم کنید یا اینکه از ابتدا غذایتان را در آرام‌پز بپزید.

اگر قصد استفاده از آرامپز را دارید، باید حدود ۲ تا ۲/۵ ساعت مرغتان را با مواد گفته شده در آن قرار دهید.
طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا

طرز تهیه سس سالسا

حالا سراغ سس سالسا برویم. پیش از این، دستور تهیه چیپس ترتیلا با سس سالسا را با شما در میان گذاشته بودیم. اما اگر تا امروز، انگیزه‌ای برای درست کردن این سس نداشته‌اید، می‌توانید بر اساس دستوری که در ادامه آورده‌ایم، مرغ با سس سالسا را با کمک این ترکیب مخصوص بسازید.

برای تهیه سس سالسا به اندازه این غذا، ۵ عدد گوجه فرنگی را به وسیله چاقو برش دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار داده و بعد از خنک‌شدن، پوست آنها را بکنید.

سپس گوجه فرنگی‌های بدون پوست را با دو عدد پیازچه، یک حبه سیر، یک قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده و نمک، همراه با یک عدد فلفل دلمه بدون دانه و یک عدد فلفل قرمز تند (یا هالوپینو کباب شده) در مخلوط‌ کن بریزید و این پوره یکدست را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و قوام بگیرد.

اگر هم دوست ندارید سس‌تان کاملا یک دست باشد، گوجه‌ها و فلفل‌ها را ریز خرد کنید و پس از ترکیب کردن مواد سس، آنها را چند دقیقه با حوصله هم بزنید.
طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی