آشپزي و شيريني پزي انواع مربا

طرز تهیه مربا ی انار

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مربا ی انار . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

آب انار طبیعی …………… سه و نیم لیوان
دانه ی انار ………………. 1 لیوان
شکر ……………‌‌‌‌.‌‌‌……… 3 لیوان
آب لیموترش ……………… 1 لیموترش تازه

طرز تهیه

آب انار و شکر را در ظرفی به خوبی با هم مخلوط کرده و روی شعله ی اجاق می گذاریم تا به جوش آید. وقتی به نقطه ی جوش رسید شعله ی اجاق را متوسط کرده و اجازه می دهیم شربت به آرامی بجوشد. در این حین، کف های ایجاد شده روی شربت را با قاشق تمیزی از آن خارج می کنیم. بعد از این که حدود نیم ساعت شربت جوشید، دانه های انار را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم 20 دقیقه ی دیگر بجوشد سپس آب لیموترش تازه را اضافه کرده و اجازه می دهیم 10 دقیقه ی دیگر بجوشد تا غلیظ شود و قوام مورد نظر را پیدا کند یعنی نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. سپس از روی شعله ی اجاق برمی داریم و در ظرف های تمیز مورد نظر قرار می دهیم.
.
شیرینانه ی 1: برای افزایش مدت زمان نگه داری انواع مربا، سس و رب خانگی ، می توانیم بعد از این که آن ها را از روی شعله ی اجاق برداشتیم، همان طور که داغ هستند با احتیاط آن ها را درون شیشه هایی که از قبل آن ها و درهایشان را استرلیزه کرده ایم، بریزیم و درِ آن ها را ببندیم و برعکس از سمت در، روی حوله ی تمیزی قرار دهیم تا خنک شود سپس در جای تاریک، نگه داری کنیم. با این روش هوای درون شیشه وکیوم شده و درِ شیشه محکم می شود و هوا به داخل شیشه نفوذ نمی کند.
شیرینانه ی 2: برای استرلیزه کردن شیشه های مربا یا رب، کافیست قابلمه ای بزرگ با ارتفاعی بیش تر از ارتفاع شیشه ها را پر از آب کرده و روی شعله ی اجاق قرار دهیم تا به جوش آید سپس شیشه ها را به همراه درهایشان با آب گرم بشوییم و به آرامی و با احتیاط درون قابلمه، طوری کنار هم قرار دهیم که داخل شیشه ها پر از آب جوش شود و آب جوش روی شیشه ها را بگیرد و شیشه ها و درهایشان، مدتی درون آب در حال جوشیدن بماند سپس با احتیاط آن ها را از آب خارج کرده و روی دستمال خشک کن آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا خشک شود و بعد مورد استفاده قرار می دهیم.
شیرینانه ی 3: برای اطمینان از قوام مناسب داشتن مربا یا شربت، یک قطره از آن را در یک لیوان آب سرد می چکانیم اگر انسجام خود را از دست ندهد و بلافاصله در آب حل نشود یعنی شربت قوام مناسبی دارد یا این که کمی از شربت یا مربا را در بشقاب می کشیم و اجاره می دهیم سرد شود تا قوام آن را بسنجیم
طرز تهیه مربا ی انار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی