آشپزي و شيريني پزي تنقلات

طرز تهیه شیرین عسل خونگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شیرین عسل خونگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۰ دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای 16 نفر

آب 1/4 پیمانه
پودر ژلاتین 1.5 قاشق غذا خوری
گلوکز مایع 1/2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
آب ولرم 1/4 لیوان
وانیل‏ یا گلاب 1/2قاشق چای خوری
شکلات تخته ای به مقدار لازم
یسکویت ساقه طلایی 2 بسته

طرز تهیه

1-مارشملو: پودر ژلاتین و یک چهارم آب ولرم را با هم مخلوط میکنیم تا ژلاتین کمی پف کند.در یک ظرف دیگر شکر یک چهارم آب و گلوکز را با هم مخلوط و روی حرارت میگذاریم تا مواد حل و جوش بیایند .

2-کمی از مخلوط جوش آمده را روی ژلاتین ریخته و مخلوط میکنیم و روی محلولی که روی گاز گذاشته بودیم میریزیم و گاز را خاموش میکنیم و همان طور داغ داغ با همزن شروع به زدن میکنیم بین هم زدن گلاب یا وانیل را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کم کم فرم بگیرد و سفید رنگ شود تقریبا ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم دارد.

3-بعد از فرم گرفتن کمی داخل یخچال قرار میدیم تا خیلی کم سفت شود و بعد بین دو تا بسکوییت یک قاشق غذا خوری از مارشملو میذاریم و بسکوییت ها رو داخل فریزر قرار میدیم تا خوب سفت شوند.

4-بعد از سفت شدن شکلات تخته ای بن ماری شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع مخلوط میکنیم و دونه دونه بسکوییت ها رو داخل شکلات میغلطونیم تا همه جای بسکوییت ها به کاکائو آغشته شوند بعد داخل ظرفی قرار داده و در فریزر برای چند دقیقه قرار میدهیم تا سفت شوند.

سایر نکات

برای تهیه مارشملو از هر دستور دیگه ای میتونید استفاده کنید و یا آماده خریداری و بن ماری کنید.
اگر مارشملوتون اضافه اومد روی کاغذ روغنی مقدار زیادی نشاسته بریزید طوری که همه ی سطح کاغذ روغنی رو بپوشونه و مارشملو رو داخل قیف ریخته و روی کاغذ روغنی به صورت گرد یا لوله ای بریزید و دوباره نشاسته بریزید و چند ساعت در دمای اتاق قرار داده تا سفت شوند.
دستور مارشملو از هم استانی عزیزم آرزو جان هست.
طرز تهیه شیرین عسل خونگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی