آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
در دنیای غذاهای پنیری، سوپ پنیر و بروکلی همیشه یکی از پنیری‌ترین‌ها بوده است. اشکالی هم ندارد، نباید از آن فرار کرد: پنیر خوشمزه است، و همه وعده‌های غذایی هم نباید کاملا سالم باشند. البته موقع تهیه این سوپ بهتر است که بروکلی را کمی جدی‌تر بگیرید. هدف این است که سوپی داشته باشیم به خوشمزگی همه سوپ‌های پنیری، و همزمان مزه بروکلی هم در آن قوی باشد.

چرا این دستور غذا جواب می‌دهد:

نیم‌سوز کردن گل‌های بروکلی و آب‌پز کردن ساقه‌های آن باعث می‌شود چند طعم بروکلی داشته باشیم.
افزودن غلیظ‌کننده‌ای به نام سیب‌زمینی به سوپ در حال قُل زدن، کمک می‌کند پنیر حالت نیمه‌پایداری پیدا کند و سوپ هم بافت مناسبی به خود بگیرد.

مواد لازم

۷۰۰ گرم بروکلی
۲ قاشق غذاخوری روغن سبزی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
۳ قاشق غذاخوری کره
۱ پیاز متوسط که ریز شده باشد (۱۷۰ گرم)
۱ هویج متوسط، پوست گرفته و ریز شده باشد (۱۲۰ گرم)
۳ حبه سیر متوسط، باریک بریده شده باشد
۲ پیمانه آب
۳ پیمانه شیر کامل (۷۰۰ میلی‌لیتر)
۱ سیب‌زمینی کوچک که پوستش گرفته و حلقه شده باشد (۱۲۰ گرم)
۳۴۰ گرم پنیر چدار تازه که رنده شده باشد
۲۴۰ گرم پنیر گودا که ریز شده باشد
۱ قاشق چای‌خوری پودر خردل
اندکی سس تند

طرز تهیه

1. بروکلی‌ها را به دو بخش تقسیم کنید: گُلچه و ساقه. گُلچه‌ها را با چاقو به خوشه‌های کوچک تبدیل کرده و کناری بگذارید. سپس ساقه‌ها را هم با چاقو به قطعات ریز برش بزنید و جدا نگه دارید.
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا
2.روغن را در یک قابلمه گرما دهید تا به موج‌زدن نزدیک شود. سپس گُلچه‌های بروکلی را در آن بریزید و سرخ کنید. برای یک دقیقه تکان‌شان ندهید تا زیرشان نیم‌سوز شود. آنها را در تابه برگردانید، نمک و فلفل بزنید، تا طرف دیگرانش هم در یک دقیقه نیم‌سوز شود. تا زمانی که بیشتر سطوح آنها نیم‌سوز شود به پختن ادامه دهید.
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا
3. دمای قابلمه را به متوسط برگردانید و پیاز، هویج، کره و ساقه‌های ریزشدهٔ بروکلی را در آن قرار دهید. با مقدار کافی نمک و فلفل طعم‌دار کنید، و همراه با هم زدن و تکان دادن، برای ۵ دقیقه بپزید. اگر لازم بود دما را کمتر کنید. سپس سیر را بیفزایید و برای ۳۰ ثانیه به هم‌زدن ادامه دهید تا بوی مطبوع غذا بلند شود.
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا
4. آب، شیر، و سیب‌زمینی را به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید و روی شعله زیاد، به دمای جوش برسانید. سپس برای حدود ۳۰ دقیقه روی شعله کم آن را رها کنید و گاهی هم بزنید، تا سیب‌زمینی و بروکلی کاملا نرم شوند.
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا
5. هر دو نوع پنیر انتخابی را با پودر خردل در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید. سپس، هر بار یک ملاقه از پنیرها را داخل قابلمه بریزید و با استفاده از دستگاه مخلوط کن برقی هم بزنید تا در نهایت یک مایع یک دست و نرم حاصل شود. بعد سس تند را به آن اضافه کنید و هم بزنید، و در آخر هم گلچه‌های بروکلی را به سوپ اضافه کنید و با دستگاه هم بزنید تا تعدادی از آنها ریز شوند و بقیه هم درشت باقی بمانند.
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا
طرز تهیه سوپ پنیر و بروکلی با طعم چدار و گودا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی