آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد سزار رژيمی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد سزار رژيمی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
معمولا افرادی که در رژیم لاغری هستند، وقتی به رستوران می‌روند، چون به‌دنبال غذای کم کالری هستند یکی از انتخاب‌هایشان سالاد سزار است. اما سالاد سزاری که در رستوران‌ها تهیه می‌شود به‌خاطر وجود پنیر، نان سرخ‌شده، سُس چرب و خامه‌ای؛ بسیار پرچرب است. اگر عاشق این سالاد هستید، نگران نباشید. شما به‌راحتی در منزل می‌توانید یک سالاد سزار رژیمی و کم‌کالری تهیه کنید. در ادامه ما طرز تهیه سالاد سزار رژیمی را به شما آموزش می‌دهیم.

سالاد سزار رژیمی مقوی بخورید

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود، سالاد سزار رژیمی شما برای بدن‌تان مفید واقع بشود، تهیه سُس آن به‌شکلی سالم‌تر از رستوران‌هاست. در روش تهیه‌ای که برای‌تان خواهیم گفت، شیوه‌ای برای تهیه سُس مطرح می‌کنیم که با وجود ماست یونانی خامه‌ای اما بدون چربی اشباع‌شده و پروتئین موجود در آن بسیار مفید و سالم خواهد بود. سیر، خردل دیژون، کمی پنیر پارمزان هم طعم فوق‌العاده‌ای به سالاد سزار رژيمی شما می‌دهد؛ ضمن اینکه با وجود آن دیگر نیازی به استفاده از نمک نیست.

مواد لازم برای تهیه‌ی سالاد

۴ فنجان کاهو خردشده؛
یک‌چهارم فنجان پیاز ریز خرد شده؛
۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده‌شده؛
۱ عدد سینه‌ی مرغ گریل‌شده (معادل تقریبی ۲۲۰ گرم)، به‌صورت قطعه‌قطعه.
۱ عدد نان گندم کامل؛
اسپری روغن زیتون؛
کمی پودر سیر؛
۳ قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده و بدون چربی؛
۲ حبه سیر؛
۱ قاشق غذاخوری خردل دیژون؛
۱ قاشق چای‌خوری سس ووستر؛
۳ قاشق غذاخوری آب‌لیمو
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه و خرد‌شده؛
۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان؛
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون.

طرز تهیه سالاد سزار رژيمی

فِر را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت یا معادل ۲۰۰ سانتی‌گراد تنظیم کنید. نان‌ها را به‌شکل قطعات مکعبی دربیاورید و روی آنها روغن زیتون اسپری کنید. کمی پودر سیر بپاشید و آنها را روی سطح ظرفی چیده، روی‌شان فویل آلومینیومی بکشید و در فر بگذارید. هر دقیقه، به فر نگاهی بیندازید و وقتی نان‌ها برشته و طلایی شدند، یعنی چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد، آنها را از فر خارج کنید.
برای تهیه‌ی سس هم باید همه‌ی موادی را که گفته شد، در مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید تا یک‌دست بشوند. برای اینکه مواد به‌خوبی ترکیب بشود، باید هنگام مخلوط‌کردن کمی روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. سپس سس آماده‌شده را در ظرفی بریزید و در یخچال بگذارید تا برای مصرف آماده بشود.
حال باید کاهوها را خرد، پیاز و پارمزان را به آن اضافه کنید و روی آنها سُس بریزید. قطعات مرغ و نان را هم به سالاد اضافه کنید و آن را در ۲ بشقاب جداگانه سِرو بفرمایید.

سایر مواد جایگزین برای تهیه‌ی سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار رژيمی
این سالاد، تمام انتظارات شما از سالاد سزار را برآورده می‌کند، اما می‌توانید سبزیجات و حبوبات مختلفی نظیر نخود هم به آن اضافه کنید. درواقع، برای ایجاد هر گونه تغییر و جایگزینی دست‌تان کاملا باز است. خلاقیت خود را محدود نسازید. مثلا به‌جای مرغ می‌توانید از میگو، گوشت استیکی، ماهی یا حتی پروتئین‌های گیاهی مثل توفو (خوراکی‌ای حاصل از بستن شیر سویا) و لوبیا استفاده کنید. اگر به گلوتن حساسیت دارید هم بهتر است از نان‌هایی بدون گلوتن استفاده کنید. گیاه‌خواران عزیز هم می‌توانند مرغ را حذف و پروتئین های گیاهی به سالاد سزار رژیمی اضافه کنند. اگر می‌خواهید این سالاد را با خود به بیرون از خانه ببرید، بهتر است، سُس را جداگانه بسته‌بندی و هنگام خوردن، آن را به سالاد اضافه کنید.
طرز تهیه سالاد سزار رژيمی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی