آشپزي و شيريني پزي سالاد ها

طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه سبز با سس فرانسوی خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه سبز با سس فرانسوی خوشمزه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
این سالاد شاید کمی کسل کننده و بی اهمیت به نظر برسد اما مواد اصلی سالادها را دارد. این مطلب به شما یاد می دهد که چگونه مواد سالاد را بشویید، نگه دارید، آماده کنید و سس بزنید که واقعا از آن لذت ببرید. همچنین طرز تهیه ی یک سس ساده و کلاسیک را به شما آموزش می دهد.

برای اینکه سالاد شما تکراری نباشد و با سالاد هایی که همه جا می خورید فرق داشته باشد، علاوه بر کاهو پیچ یا کاهو مجلسی، سبزیجات دیگری از خانواده ی کاهو مثل کاهو چینی، کاهوی فرانسوی، اسفناج، کمی ریحان و همچنین شاهی و سبزی را هم به مواد اولیه سالاد اضافه کنید.
طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه سبز با سس فرانسوی خوشمزه
با سس زدن به سالاد می توانید آن را خوشمزه تر کنید. سس را در شیشه های مربا درست کنید، چون راحت تر میتوانید آن را تهیه کنید، به راحتی شیشه را تکان می دهید و باقی مانده اش را در شیشه در یخچال نگه داری می کنید.
مواد لازم برای تهیه ی سالاد با سس فرانسوی : ( برای ۴ نفر)

۴ مشت بزرگ برگ کاهو
مواد مورد نیاز برای سس فرانسوی :

۱/۴ یک حبه سیر
۱ قاشق چایخوری خردل
نمک دریا و فلفل سیاه تازه
۲ قاشق سوپ خوری سرکه سفید یا قرمز
۶ قاشق سوپ خوری روغن زیتون

وقتی که کاهو را به خانه آوردید، اول ریشه و برگ های خراب آن را جدا کنید، سپس برگ های باقی مانده را خرد کنید و با آب سرد و نمک و کمی سرکه سفید خوب بشویید و آب کشی کنید. یادتان باشد تا جایی که امکان دارد برای تکه کردن کاهو از چاقو استفاده نکنید. برخورد فلز چاقو با کاهو باعث زرد شدن آن یا به اصطلاح زنگ زدن کاهو می شود. وقتی کاهوها که تمیز شدند آن ها را در ظرف خشک کن مخصوص سالاد یا روی یک پارچه خشک بریزید وبا دست تکان دهید.

طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه سبز با سس فرانسوی خوشمزه
اگر در یخچال یک کشو مخصوص سالاد با پارچه های تمیز دارید، کاهوها را روی آن قرار دهید و روی آن را با پارچه ای دیگر بپوشانید، کاهوها برای ۴ روز تازه می مانند. سپس شما میتوانید به راحتی هر سالادی را که دوست دارید درست کنید فقط کافی است که به آن سس بزنید.
طرز تهیه سس فرانسوی :

پوست سیر را بگیرید و خوب خرد کنید.

سیر را با پودر خردل، سرکه سفید یا قرمز و روغن زیتون در یک شیشه تمیز بریزید.

نمک و فلفل سیاه به دلخواه اضافه کنید.

درپوش شیشه را بگذارید و خوب تکان دهید.

مقداری از سس را روی برگ های کاهو بریزید و به آرامی کاهو ها را هم بزنید، از نوک انگشتانتان استفاده کنید، تا همه ی کاهوها به سس آغشته شوند.

سالاد را بچشید و اگر لازم بود مقدار بیشتری سس اضافه کنید. برای مزده دار کردن و تزیین سالاد یک تربچه را حلقه حلقه خورد کنید و روی کاهوها بریزید.

باقی مانده ی سس را در یخچال نگه داری کنید.
طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه سبز با سس فرانسوی خوشمزه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی