آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه دو دسر بستنی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دو دسر بستنی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بستنی یک ماده غذایی خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و مخصوصا در فصل تابستان و هوای گرم خوردن آن بسیار لذت بخش است. در این مطلب طرز تهیه دو دسر ساده و خوشمزه را که با بستنی تهیه می‌شوند را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این دسر بستنی ها را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.
طرز تهیه دو دسر بستنی

ژله بستنی دو رنگ

برای تهیه این دسر به دو بسته پودر ژله با طعم توت فرنگی نیاز دارید و مقداری بستنی.

پودر ژله‌ها را درون یک کاسه بریزید دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و مواد داخل کاسه را هم بزنید تا کاملا شفاف شود. نیمی از این مخلوط را درون یک قالب که از قبل چرب کرده‌اید بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نصف دیگر ژله را با دو لیوان بستنی که در دمای محیط بوده و آب شده مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. بعد از اینکه ژله‌ای که در یخچال بود خود را گرفت آن را از یخچال خارج کنید و مخلوط ژله بستنی را روی آن بریزید و مجددا قالب ژله را درون یخچال قرار دهید تا هر دو لایه خوب خود را بگیرند و سفت شوند. سپس آن را از یخچال خارج کنید و با خامه و تکه‌های میوه تزیین کنید و میل بفرمایید.

دسر بستنی سرخ شده

طرز تهیه دو دسر بستنی
دسر بستنی سرخ شده یک ترکیب جالبی از سرما و گرما را برای سرما ایجاد می‌کند.

دو و نیم پیمانه کورن فلکس را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید و آن‌ها را بکوبید تا کاملا خرد شوند. سپس دو قاشق غذا خوری پودر نارگیل و یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس آن را درون یک ظرف بریزید.

بستنی را با اسکوپ به صورت دایره‌ای قالب بزنید و به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود. ۲ عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید و با چنگال به مدت یک دقیقه خوب هم بزنید تا کف کند. سپس بستنی‌های قالب زده شده را از فریزر بیرون آورید و در مخلوط کورن فلکس و نارگیل بغلتانید و سپس در مخلوط تخم مرغ و شیر فرو ببرید و در نهایت دوباره آن را در مخلوط کورن فلکس بغلتانید و به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید. یک و نیم پیمانه روغن را درون تابه بریزید و به آن اجازه دهید داغ شود سپس بستنی‌ها را درون آن بیندازید تا سرخ شوند. مدت لازم برای سرخ شدن هر بستنی حدود ۲۰ ثانیه است.
طرز تهیه دو دسر بستنی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی