آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه ته‌چين هويج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ته‌چين هويج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

500 گرم هويج
300 گرم فيله مرغ
3 پيمانه برنج
3 عدد زرده تخم‌مرغ
4 ق‌س ماست پرچرب
2 ق‌س زعفران دم‌كرده
1 ق‌م دارچين
1 عدد پياز
نمك و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع مقداري
1 ق‌م زردچوبه
50گرم كره

طرز تهیه

1. برنج را شسته، در كاسه با مقداري آب و نمك خيس كنيد. هويج‌ها را پوست گرفته ،بشوييد و خلالي خرد كنيد، در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد. خلال‌هاي هويج را در روغن سرخ كنيد و بعد از روغن درآورده و كناري بگذاريد.

2. پياز را پوست گرفته، خلالي خرد كرده و در روغن سرخ كنيد. فيله‌هاي مرغ را به قطعات ريز برش بزنيد، به تابه پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد.

3. براي مزه‌دار شدن مرغ به آن نمك، فلفل و زردچوبه اضافه كرده و خوب سرخ كنيد. در آخر كمي زعفران دم‌كرده افزوده، حرارت را كم كنيد و در تابه را بگذاريد تا بپزند.هويج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه كنيد. در صورت نياز به اندازه نيم‌پيمانه آب اضافه كنيد و در تابه را بگذاريد.

4. برنج را داخل آب جوش ريخته و طبق معمول آبكش كنيد. در كاسه‌اي مناسب زرده های تخم‌مرغ را ريخته و با چنگال كمي هم بزنيد. زعفران دم‌كرده و ماست را اضافه كرده و مخلوط كنيد. مايه ته‌چين آماده است.

5. برنج را داخل مايه ته‌چين ريخته و خوب مخلوط كنيد. تابه‌اي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن بپزيد چرب كنيد. نيمي از مايه برنج را در تابه ريخته و با پشت قاشق فشرده و يك‌دست كنيد.

6. مرغ و هويج را روي لايه اول برنج ريخته و پهن كنيد تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداري دارچين روي مرغ و هويج بپاشيد. حالا نوبت مابقي برنج آغشته به مايه ته‌چين است. آن را روي بقيه مواد ريخته و با پشت قاشق يكدست و كمي فشرده كنيد.

7. تابه را روي حرارت ملايم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ايجاد كنيد. كره را آب كرده و روي ته‌چين بريزيد، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهيد ته‌چين دم بكشد. بعد از دم كشيدن، ته‌چين را در يك سيني يا ديس مناسب سر و ته كرده، برش زده و سرو كنيد.
طرز تهیه ته‌چين هويج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی