آشپزي و شيريني پزي بستنی ها

طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بستنی وانیلی آلبالویی یک بستنی خوشمزه و پر طرفدار است که عطر و طعم فوق العاده و بی نظیری دارد. بستنی وانیلی را می توان با میوه ها و طعم های دیگری هم درست کرد.از جمله بستنی وانیلی ساده، بستنی زعفرانی، بستنی نسکافه ای و …

درست کردن این بستنی در منزل آسان و سریع می باشد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمانان خود در یک روز گرم تابستانی به راحتی در منزل این بستنی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم

شیر پرچرب 2 لیوان
خامه صبحانه نصف لیوان
شکر 150 تا 200 گرم
ثعلب 1 قاشق مرباخوری
آلبالو تازه یا یخ زده نصف لیوان
وانیل مایع 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن این بستنی، ابتدا شکر و ثعلب را باهم حسابی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس شیر را در قابلمه ای می ریزیم و روی اجاق می گذاریم با حرارت ملایم به جوش بیاید.

2. وقتی شیر به جوش آمد، مخلوط شکر و ثعلب را کم کم به قابلمه شیر اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا هم گوله نشود و هم خوب شکر و ثعلب با شیر مخلوط شود و بعد از 4 الی 5 دقیقه که هم زدیم و شیر غلیظ تر شد، از روی حرارت بر می داریم.

3. در ادامه خامه صبحانه را حسابی با همزن می زنیم تا پف کند. وقتی که کمی از حرارت شیر کم شد، وانیل و خامه را به قابلمه شیر اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد قابلمه یکدست شود.سپس آلبالو های تازه یا یخ زده را هم خرد می کنیم و به قابلمه بستنی می ریزیم.

4. حالا در یک ظرف بزرگ مقدار زیادی یخ می ریزیم و ظرف بستنی را روی یخ می گذاریم و تند تند هم می زنیم تا بستنی سفت شود و بعد ظرف بستنی را حدود یک ساعت داخل فریزر می گذاریم. بعد از یک ساعت از فریزر درمی آوریم. اگر بستنی شل بود، دوباره روی ظرف یخ می گذاریم و هم می زنیم تا کامل سفت شود و دوباره یک ساعت داخل فریزر قرار می دهیم.

5. در انتها قالب های بستنی سیلیونی را کمی چرب می کنیم و از مواد بستنی داخل قالب ها می ریزیم و به مدت 24 ساعت داخل فریزر می گذاریم تا حسابی خودش را بگیرد و آماده شود.

6. بعد از 24 ساعت که بستنی آماده شد، در ظرف مناسب می ریزیم و با تکه های میوه یا گردو یا شکلات تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی وانیلی آلبالویی خوشمزه و فوق العاده لذت ببرید.

نکات درست کردن بستنی وانیلی آلبالویی

برای درست کردن این بستنی حتما از خامه استفاده کنید، چون شیرها چربی زیادی ندارند ولی خامه بستنی را چرب تر و خوشمزه تر می کند.

همچنین با توجه به سلیقه و زائقه خود می توانید بجای آلبالو از گردوی خرد شده یا هر طعمی که دوست داشتید استفاده کنید.
طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی