آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
به جای اینکه همیشه به برگرهای معمولی بیرون تن بدهید، گاهی خودتان در منزل طعم‌های چهار فصل از گوشه و کنار دنیا را تهیه کنید و همراه با برگرهای واقعی خانگی میل کنید. اینجا می‌خواهیم به جای مواد رایج (گوجه، پیاز و کاهو) از ترکیبی دیگر (فلفل دلمه‌ای، پیاز و کرفس) همراه با بلوچیز و سس رمولاد معطل کمک بگیریم.

مواد لازم:

۶۸۰ گرم گوشت گاوی گردن یا شانه چرخ نشده، برش خورده به قطعات ۳ در ۳ سانتی‌متری
۲۳۰ گرم ژامبون مخلوط، برش خورده به قطعا ۱.۵ در ۱.۵ سانتی‌متری
۱ پیمانه سس مایونز
۱ قاشق غذاخوری کچاپ
۱ قاشق غذاخوری سس قرمز تند
۲ قاشق غذاخوری خردل
۱ قاشق غذاخوری برگ و ساقه جعفری خرد شده
۲ قاشق چای‌خوری ترب کوهی ریز شده
۲ سیر متوسط
نمک و فلفل سیاه تازه
۳ ساقه کرفس که از درازا و باریک برش خورده
نصف پیاز سفید، از پهنها باریک برش خورده
۱ فلفل دلمه‌ای بزرگ قرمز، باریک برش خورده
۶ نان همبرگر
۲۳۰ گرم بلوچیز، تکه تکه شده

طرز تهیه

۱. گوشت خُرد شده را در یک بشقاب بزرگ پهن کنید و برای حدود ۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید، طوری که شروع به سفت شدن کند. سپس آن را بیرون آورده و به ۳ بخش تقسیم کنید. یک سوم آن را داخل دستگاه خردکن بریزید، خروجی آن باید گوشتی کاملا ریز باشد. سپس یک سوم ژامبون را به آن اضافه کنید و با دستگاه غذاساز هم‌بزنید تا کاملا مخلوط شوند. این کار را برای یک‌سوم‌های باقی مانده هم انجام دهید.

۲. حالا گوشت مخلوط با ژامبون را به ۶ بخش تقسیم و به شکل دایره پهن کنید طوری که قطر آنها ۱ تا ۲ سانتی‌متر از نان‌ها بیشتر باشد. با استفاده از انگشت شست‌تان وسط هر برگر یک گودی ایجاد کنید. سپس آنها را در بشقاب یا پلاستیک فریز قرار دهید و داخل فریزر بگذارید تا زمان پخت فرا برسد.

۳. در یک دستگاه غذاساز «مایونز، کچاپ، سس تند، خردل، جعفری، آب لیمو، فلفل قرمز، ترب کوهی و سیر» را بریزید و مخلوط کنید. آنها را آنقدر بزنید تا یک دست شوند و سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. حالا سس رمولاد شما آماده است، آن را کنار بگذارید.
طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز
برگر با رمولاد و بلوچیز

۴. باریکه‌های کرفس را در یک کاسه آب یخ گذاشته، به یخچال منتقل کنید تا برای پخت غذا آماده باشند. یادتان نرود قبل از پخت آنها را خارج کنید تا هم‌دمای محیط شوند.
طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز
۵. ماهیتابه یا گریل خود را آماده کنید و به اندازه کافی حرارت دهید تا پخت را شروع کنیم. ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را بپزید تا نرم و نیم‌سوز شوند، این حدود ۴ دقیقه طول می‌کشد و سپس باید آنها را کناری بگذارید.

۶. حالا برگرها را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کنید و آنها را روی شعله قرار دهید، اگر لازم بود درب تابه را هم بگذارید و به موقع آنها را برگردانید. شعله شما باید متوسط باشد و هر برگر حدود ۶ دقیقه روی آن بپزد. سپس برگرهای پخته شده را به یک بشقاب منتقل کنید.
طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز
۷. نان‌ها را از وسط برش بزنید و سطح داخلی‌شان را تا طلایی-قهوه‌ای شدن روی تابه یا گریل برشته کنید. هدف این است که سطح داخلی آنها ترد و کل نان نیز گرم شود.

۸. حالا وقت چیدن لایه‌ها است. ابتدا نان زیرین، سپس روی آن یک قاشق رمولاد، فلفل و پیاز گریل شده، گوشت، یک قاشق دیگر رمولاد، کرفس، بلوچیر، و در آخر کلاهک نان. بلافاصله غذا را سِرو کنید و از آن لذت ببرید.
طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز
طرز تهیه برگر با سس رمولاد معطر و بلوچیز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی