آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه املت قارچ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه املت قارچ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
املت قارچ از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردن آن بسیار ساده و آسان می باشد. املت قارچ را می توان به عنوان یک غذای سالم و مقوی برای صبحانه ، نهار، شام و حتی به عنوان یک عصرانه خوشمزه وفوق العاده سرو کرد. برای تنوع بیشتر در آشپزی، املت را می توان در چندین مدل دیگر هم درست کرد، از جمله: املت گوجه فرنگی، املت سیب زمینی و …

مواد لازم:

قارچ نیم کیلو
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
گوجه فرنگی 300 گرم
روغن به میزان لازم
شیر نصف پیمانه
آرد 1 قاشق
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای درست کردن این املت خوشمزه ابتدا پیاز را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز تفت داده شد، مقدار کمی نمک و زرد چوبه اضافه می کنیم تا رنگ پیازها طلایی شود.

2. سپس در یک ظرف دیگر قارچ ها را به شکل حلقه ای خرد می کنیم و داخل تابه پیاز می ریزیم تا آب قارچ کشیده شود و همراه پیازها سرخ شود. بعد از اضافه کردن قارچ، فلفل دلمه ای خرد شده راهم اضافه می کنیم و همه مواد را باهم تفت می دهیم.

3. بعد از اینکه همه مواد به خوبی سرخ شدند، گوجه فرنگی ها را به شکل نگینی بزرگ خرد می کنیم و به تابه می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها بپزند. در این مدت زمان در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با نصف پیمانه شیر، یک قاشق آرد و مقدار کمی نمک و فلفل مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم.

4. در انتها وقتی گوجه فرنگی ها سرخ شدند، مخلوط تخم مرغ و شیر را روی املت می ریزیم و صبر می کنیم تا املت به خوبی بپزد. سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر املت هم سرخ شود.

5. وقتی دو طرف املت به خوبی پخت و سرخ شد، آن را از روی حرارت برمی داریم و در ظرف مناسب می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این املت قارچ خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه و پخت آش رشته خوشمزه

نکات پخت املت قارچ

املت قارچ را می توانید بدون گوجه فرنگی و به صورت نیمرو هم درست کنید.همچنین این املت را می توانید در مایکروفر هم درست کنید، برای این کار در مرحله آخر بعد از اینکه مخلوط تخم مرغ و شیر را به تابه اضافه کردیم آن را داخل مایکروفر می گذاریم.
طرز تهیه املت قارچ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی