آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه املت فرانسوی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه املت فرانسوی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
املت فرانسوی یک املت خوشمزه و مدرن است و همانطور که از اسمش معلوم است، متعلق به کشور فرانسه می باشد. این املت همانند املت قارچ بسیار خوشمزه و پر طرفدار است و درست کردن آن راحت و سریع می باشد. املت فرانسوی را علاوه بر قارچ، با ژامبون هم درست می کنند.

مواد لازم

تخم مرغ 2 عدد
پیاز 1عدد
هویچ 1عدد
قارچ 5 عدد
پیازچه ساطوری شده 2 قاشق غذاخوری
کلم بروکلی خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 300 گرم
روغن و نمک به میزان لازم
فلفل سیاه یا قرمز به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای درست کردن املت فرانسوی، ابتدا دو عدد تخم مرغ را در یک کاسه می شکنیم و با چنگال خوب می زنیم تا کاملا از لختگی خارج شود. بعد به اندازه کافی نمک و فلفل می ریزیم و هم می زنیم.

2. سپس 1 عدد پیاز نگینی خرد شده، 1 عدد هویج ریز خرد شده، 5 عدد قارچ خرد شده، 2 قاشق غذاخوری پیازچه ساطوری شده، 2 قاشق کلم بروکلی یا فلفل دلمه ای ریز خرد شده را به تخم مرع اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یک دست شود.

3. حالا تابه را روی حرارت می گذاریم و مقداری کره یا روغن می ریزیم. وقتی کاملا داغ شد، مایه املت را درون تابه می ریزیم و صاف می کنیم. بعدش حرارت را کم می کنیم تا املت به خوبی بپزد.

4. در اواخر پخت، مقداری پنیر روی املت می ریزیم تا حدی که پنیر تمام سطح املت را بپوشاند. بعدش چند دقیقه ای صبر می کنیم تا پنیر به خوبی آب شود. وقتی آب شد، حرارت را خاموش می کنیم.

5. پس از30 ثانیه که املت کمی از حرارت افتاد، املت را به آرامی رول می کنیم و در دیس می گذاریم و با سس دلخواه تزیین و سرو می کنیم.
طرز تهیه املت فرانسوی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی