آشپزي و شيريني پزي صبحانه

طرز تهیه املت ایتالیایی؛ یک صبحانه کامل

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه املت ایتالیایی؛ یک صبحانه کامل . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
صبحانه وعده بسیار مهمی است. نمی توانید هر غذایی را در این وعده وارد بدن کنید چون انتخاب اشتباه ممکن است تاثیری منفی روی باقی روزتان بگذارد. صبحانه کامل یعنی غذایی که بتواند برای شروع روز انرژی پایداری وارد بدن کند طوری که تا وعده ناهار بدون هیچ مشکلی پیش بروید.

املتی که امروز دستور پختش را می خوانید تمام ویژگی های یک غذای کامل را دارد: پروتئین، فیبر و چربی سالم. اگر غذایی که می خورید حاوی این موارد باشد یعنی راه را درست رفته اید.

همه این موارد باعث می شوند سرعت هضم کاهش بیابد و قند خون به آرامی بالا برود. درست کردن این املت آنچنان زمان بر نیست و می توانید با هر سطحی از آشپزی آن را برای خود درست کنید. همچنین اگر خواستید تعداد نفراتی که املت پوشش می دهد را افزایش دهید فقط کافی است تخم مرغ اضافه کنید.

مواد لازم

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین
یک فنجان پیاز زرد خرد شده
یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز رنگ
3 حبه سیر، خرد شده
یک چهارم فنجان آب
2 قاشق چای خوری سرکه قرمز
یک قاشق چای خوری پونه کوهی تازه، خرد شده
سه چهارم قاشق چای خوری نمک
800 گرم گوجه فرنگی له شده
28 گرم پنیر فتا، خرد شده
4 عدد تخم مرغ بزرگ
یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
2 قاشق غذا خوری پیازچه تازه، خرد دشه
یک قاشق غذا خوری برگ تازه پونه کوهی

طرز تهیه

1. فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت ( 190 درجه سانتی گراد ) گرم کنید.

2. روغن را در یک ماهی تابه بزرگ روی شعله متوسط گرم کنید. پیاز و فلفل دلمه ای را اضافه کنید، 10 دقیقه تفت دهید. سیر را اضافه کنید، 2 دقیقه بپزید، محتویات ماهی تابه را مرتب بهم بزنید. یک چهارم فنجان آب و چهار مورد بعدی از لیست مواد اولیه را اضافه کنید ( تا گوجه فرنگی ).

3. اجازه دهید محتویات ماهی تابه به مدت 10 دقیقه به جوش بیایند یا تا زمانی که سس مقداری حجیم شود به پختن ادامه دهید. پنیر فتا را اضافه کنید.

4. با پشت قاشق سسی را که درست کردید روی ماهی تابه پهن کنید و چهار گودی ایجاد کنید. تخم مرغ ها را در گودی هایی که ایجاد کرده اید بشکنید. سعی کنید تخم مرغ ها سر جای خود بمانند.

5. سپس روی تخم مرغ ها فلفل سیاه بریزید. ماهی تابه را در فر قرار دهید و به مدت 12 دقیقه یا تا زمانی که سفیده ها پخته شوند در دمای 375 درجه فارنهایت ( 190 درجه سانتی گراد ) بپزید. سپس روی آن پیازچه و برگ پونه کوهی بریزید. سس و تخم مرغ ها را بین چهار کاسه به صورت مساوی تقسیم کنید.
طرز تهیه املت ایتالیایی؛ یک صبحانه کامل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی