آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه آجيل پلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه آجيل پلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
در بعضي مناطق آذربايجان در مهماني هاي رسمي شان، پلوي مخلوط و پروپيماني درست مي كنند كه به آجيل پلو معروف است. شما هم اين پلوي خوشمزه و پررنگ و لعاب را براي مهماني هايتان امتحان کنید.

مواد لازم:

500 گرم برنج
500 گرم مرغ بدون استخوان
300 گرم برگه زردآلو
500 گرم برگه قيسي
200 گرم خلال بادام
200 گرم خلال پسته
300گرم زرشك
2عدد پيازمتوسط
1 ق چ زعفران سائيده شده
كره به مقدار لازم
نمك به مقدار لازم
1. ابتدا تكه هاي مرغ را بشوييد و داخل سبدي بريزيد تا آب اضافي آنها خارج شود. سپس آنها را خرد كنيد. برنج را هم از چند ساعت قبل خيس كنيد.

2. قابلمه اي حاوي آب روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا به جوش آيد. سپس برنج را همراه با نمك به آن اضافه كنيد و بگذاريد مغز آن نيم پز شود. بعد آن را آبكشي كنيد.

3. برگه هاي زردآلو را بشوييد و در كاسه مناسبي حاوي مقداري آب حدود 2ساعت خيس كنيد. زرشك را نيز پاك كرده و پس از شستن در سبدي بريزيد تا آب اضافي آن خارج شود. حالا قيسي ها را هم بشوييد و از وسط نصف كنيد. قيسي هاي نصف شده را در مقداري آب خيس كنيد.

4. در يك تابه مناسب مقداري كره بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد. سپس كمي زعفران به آن اضافه كرده و قيسي ها را در مخلوط كره و زعفران كمي تفت دهيد.از طرف ديگر يكي از پيازها را پوست گرفته و به صورت خلالي خرد كنيد. سپس در تابه ديگري مقداري كره بريزيد و پياز خرد شده را در آن سرخ كنيد. در اين فاصله برگه هاي زردآلو را نيز داخل سبدي بريزيد و بگذاريد آب اضافي آنها خارج شود. پس از آن، به پياز داغ اضافه كنيد و تفت دهيد. زرشك را هم به صورت جداگانه در كره يا روغن سرخ كنيد.

5. پياز ديگر را نيز به صورت خلالي خرد كنيد و در تابه ديگري حاوي كمي كره و زعفران تفت دهيد. پس از آن تكه هاي مرغ را همراه با نمک اضافه كرده و سرخ كنيد.

6. در قابلمه مورد نظر مقداري روغن بريزيد و ته آن را با سيب زميني يا نان بپوشانيد. سپس برنج، مخلوط برگه زردآلو، قيسي، خلال بادام و پسته و زرشك را به صورت لايه لايه آنقدر بريزيد تا مواد تمام شود. بعد آن را به روش معمول دم كنيد.
طرز تهیه آجيل پلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی