سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

طرز تهيه 16 ماسك خانگي عالي براي روشن كردن پوست

در اين مقاله از هفت گنج ، انواع ماسك خانگي روشن كننده پوست را به همراه طرز تهيه به شما معرفي خواهيم كرد. با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از هفت گنج ، انواع ماسك خانگي روشن كننده پوست را به همراه طرز تهيه به شما معرفي خواهيم كرد. با ما همراه شويد …

ماسك روشن كننده پوست
ماسك روشن كننده پوست

عناصر طبيعي مانند گوجه فرنگي، سيب زميني، ليمو، پودر برنج، پوست پرتقال و… سفيد کننده هاي طبيعي مهمي هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنيد، مي توانند نتيجه ي قابل توجهي داشته باشند.

1. ماسك پوست پرتقال و كشك

ارزان ترين و آسان ترين روش تهيه ي يک سفيد کننده ي پوست اين است که پوست خشک شده ي پرتقال را پودر کنيد و با مقداري کشک مخلوط کرده و چند قطره آب به آن اضافه كنيد تا به صورت خمير در بيايد. سپس آن را روي صورت و ديگر قسمت هاي بدن که مايل هستيد، قرار دهيد. دست کم ۱۰ دقيقه بگذاريد به اين صورت بماند و سپس آن را بشوييد.

2. ماسک پرتقال و شیر

پس از این که از خوردن یک پرتقال لذت بردید، پوستهای آن را دور نیندازید! آنها را نگه دارید و درآفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آنها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیربه آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست که دوست دارید درمان شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه ای با دستمالی خشک نمایید.

طرز تهيه 16 ماسك خانگي عالي براي روشن كردن پوست

3. ماسك گوجه فرنگي و آبليمو

باور نمي کنيد اگر بگويم گوجه فرنگي رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب ليمو چه نتيجه ي تماشايي خواهد داشت. امتحان کنيد و ببينيد.

4. ماسك زردچوبه و آبليمو

زردچوبه داراي ارزش هاي پزشکي مهمي مي باشد. يک قاشق سوپ خوري پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوري آب ليمو مخلوط کرده و روي پوست بگذاريد. البته اينجا من پيشنهاد مي کنم اين ترکيب را شب استفاده کنيد و پيش از خوابيدن آن را بشوييد.

5. ماسک آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می کند و شما می توانید به عنوان محصولی بی خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

6. ماسک صورت زردچوبه و گوجه‌فرنگی

 4 قاشق غذاخوری آب گوجه را با 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید تا به شکل خمیر نازکی درآید و سپس روی صورتتان بگذارید. بگذارید برای 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و خشک‌کنید. این ترکیب نه‌تنها چهره شمارا روشن خواهد کرد بلکه خواص آنتی‌اکسیدانی زردچوبه با علائم سالمندی مانند چروک‌ها و خطوط صورت مقابله می‌کند. گوجه نیز از خاصیت قابضی طبیعی برخوردار است که باکتری‌های جوش‌زا را خواهد کشت.

اين مطلب را هم بخوانيد: فواید زردچوبه برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه

7. ماسک سیب‌زمینی

سیب زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پوست نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید تر و روشن تر خواهید داشت. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.

اين مطلب را هم بخوانيد: فواید سيب زميني برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک سيب زميني

8. ماسك ليمو

ليمو يک ميوه ي شگفت انگيز با صفاتي شگفت انگيز مي باشد. در موردي که شما مي خواهيد قسمتي از بدن خود را سفيد کنيد، مانند زير بغل، هر روز پيش از رفتن به حمام به زير بغلتان ليمو بماليد و نتيجه ي آن را ببينيد. هر روشي را که براي سفيد کردن پوستتان انجام مي دهيد، به يک مسئله توجه داشته باشيد. هميشه يادتان باشد که دست کم ۲۰ دقيقه پيش از بيرون رفتن، حتما از کرم يا لوسيون ضد آفتاب استفاده کنيد.

9. ماسک كشك، بلغور و گوجه فرنگي

یک قاشق غذاخوری کشک خشک خرد شده، یک قاشق غذاخوری بلغور جو و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را خوب باهم مخلوط کنیدو  به نرمی روی پوست صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید.

 

10. ماسک بلغور جو و کشک ترش

نصف فنجان بلغور جو را شبانه در آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را له کرده و خمیر آن را با نصف فنجان کشک ترش مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. استفاده منظم ترکیب کشک و جو هم به روشن شدن چهره کمک می‌کند و هم پوستتان را مرطوب کرده و آلودگی‌ها را از بین می‌برد

11. ماسک موز و عسل

یک موز کوچک را له کنید، 2 قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنید و ماسک درست شده را بر روی صورت قرار بدهيد و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشوئيد.

12 . ماسک روشن كننده آب خیار، آب آهک و آب گوجه فرنگی، براي پوست های حساس

آب خیار، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی را مخلوط كرده و به پوستتان بماليد و بعد از 15 تا 20 دقیقه خوب بشورید، این روش بهترین نتایج رو برای پوست های حساس دارد.

13. ماسک خانگی با لیمو، گوجه فرنگی و خیار

این درمان را با ترکیب آب لیمو، آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید. این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن تر و سفید تر می شود. (در صورت حساسیت به آب گوجه فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

14. ماسک روغن بادام

هم می‌توانید کمی روغن گرم شده بادام را روی صورتتان ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کنید و دوباره پوستتان را جوان سازید و هم آخر شب یک‌مشت بادام را در آب خیس کنید و روز بعد آن را خرد کرده و خمیر کنید. این مخلوط را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس بشویید. در صورت انجام منظم این کار چهره شما روش خواهد شد. همچنین بادام به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان برای غذا و آب‌رسانی به پوست گزینه مناسبی است.

15. ماسک بادام و عسل

یک مشت بادام بردارید و آن را یک شب در آب بخیسانید. صبح بادامها را از آب بیرون آورید و پوست شان را جدا کرده و پودری کنید. سپس کمی عسل به آن ها اضافه و با هم مخلوط کنید. این مایع چسبناک را حداقل دو بار در هفته به پوست خود بمالید تا به پوستی زیبا و صورتی شفاف و روشن که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

16. ماسک پودر شیر خشك و آب‌لیمو

دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید. بگذارید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس بشویید و خشک کنید.

طرز تهيه 16 ماسك خانگي عالي براي روشن كردن پوست

گردآوري و نوشته شده توسط گروه هفت گنج – اختصاصي

www.7ganj.ir

4 دیدگاه

  • سلام دوستان رزدچوبه رنگ صورتو زرد میکنه استفاده نکین

    • پوست پرتغال با کشک رو میدونید خوب هس یا نه؟

    • نهایتا 2 ساعت بعد با شصتن دوباره پوست از بین میره….من این ماسک رو معمولا شب میزنم که تا صبح زردیش بره

  • زردی زرد چوبه که روی پوست میمونه؟الان من زردچوبه و ابلیمو رو زدم صورتم و الان صورتم زرده/

4 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی