تبلیغ رپورتاژ

شروع سال جدید با خلاصه کتاب‌های بوکاپو

تقویم فارسی اندروید
خلاصه کتاب‌های بوکاپو

سال جدید و شروع قرن جدید یک فرصت عالی است برای اینکه خود و عملکردمان را بررسی و ارزیابی کنیم. همین بررسی‌های کوچک منجر به شناخت بیشتر شده و می‌توانیم برای سال جدید بسیار دقیق‌تر و کارآمدتر برنامه‌ریزی داشته باشیم البته برنامه‌ریزی ابعاد گسترده‌ای دارد و در زمینه‌های گوناگون می‌توانیم زندگی‌مان را تغییر دهیم. برنامه‌ریزی در ابعادی همچون هزینه، زمان، مطالعه، یادگیری، مسافرت و حتی موارد بسیار ساده‌تر و شخصی‌تر قابل انجام است. در این میان برنامه‌ریزی برای مطالعه کتاب برای اهل کتاب نیز وجود دارد و چالشی است که بسیاری از آن‌ها در ابتدای سال برنامه کتابخوانی خود را تنظیم می‌کنند. اگر شما نیز یک کتاب‌خوان حرفه‌ای هستید و یا اینکه قصد دارید در سال جدید به دنیای لذت‌بخش کتاب وارد شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم دو کتاب عالی برای شروع کتاب‌خوانی را معرفی نماییم و همچنین شما را با یک مرجع معتبر برای دانلود خلاصه کتاب آشنا سازیم.

 

کتاب کیمیاگر

خلاصه کتاب کیمیاگر، نوشته نویسنده پرآوازه‌ی برزیلی، پائولو کوئیلو است. این نویسنده برای عاشقان کتاب نامی آشنا است به خصوص کتاب کیمیاگر که تقریبا همه ما اسم آن را شنیده‌ایم. در برخی از نقدها و نظرات آمده است که کتاب کیمیاگر برگرفته از داستانی از دفتر ششم مثنوی معنوی مولوی است. داستان درباره پسر جوانی است که بدنبال یافتن گنجی در نزدیکی اهرام مصر، قصد سفری طولانی را می‌کند و زادگاهش را به مقصد شمال آفریقا ترک می‌نماید. در این مسیر افراد زیادی را ملاقات می‌کند که هر یک نقشی در هدایت او دارند. او با یک کیمیاگر آشنا می‌شود و همچنین عاشق دختری به نام فاطمه می‌شود. سانتیاگو شخصیت اصلی داستان در طول این سفر خود را می‌شناسد و احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند اما همچنان به مسیرش برای دستیابی به گنج ادامه می‌دهد. متن کتاب با جملات کوتاه اما پرمعنای نویسنده بسیار زیبا و خواندنی است. هدف اصلی نویسنده رساندن مفهوم استقامت و پایداری در راه رسیدن به هدف است و اینکه انسان به میزان تلاشش نتیجه دلخواه و ایده‌آل خود را بدست می‌آورد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است که در آن نویسنده به بیان تجربیات افراد موفق و شناخته‌شده جهان در رابطه با موضوع پول و راهکارهای پول‌سازی، پرداخته است. فرمول اندرو کارنگی که به فرمول پیشرفت و موفقیت نامیده و شناخته شده است در این کتاب بیان شده است. رازی که با آن اندرو کارنگی توانسته به ثروتی نجومی برسد. البته این احتمال نیز وجود دارد که به همه مطالب این کتاب نیاز نداشته باشید اما برای اشخاصی که در ابتدای مسیر هستند مانند یک اهرم است و به آن‌ها انرژی و ایده‌ برای شروع می‌دهد و خواندنش خالی از لطف نیست. شاید دانستن اینکه افراد معروفی هم‌چون آنتونی رابینز مطالعه این کتاب را توصیه کرده‌اند، نظر شما را درباره خواندن و یا نخواندن این کتاب تغییر دهد. بعد از انتشار، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and grow rich) به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و به یک راهنما و الگوی الهام بخش در زمان خود تبدیل گشت و توانست زندگی اقتصادی بسیاری از افراد را از یک رکود اقتصادی خارج سازد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

بوکاپو؛ دریچه‌ای به خلاصه کتاب‌های دنیا

بوکاپو به شما کمک می‌کند که همیشه و همه‌جا با مطالعه یا گوش دادن فایل صوتی خلاصه‌ کتاب ها، نکات کلیدی آن‌ها را دریافته و از زمان خود بهترین بهره‌وری را داشته باشید. ایده‌های کاربردی از صدها کتاب در دسته‌بندی‌های مختلف را از وبسایت یا اپلیکیشن بوکاپو دریافت کنید و بدون نیاز به اینترنت همواره کتابخانه خود را به همراه داشته باشید. شما می‌توانید ایده‌ها و نکات کلیدی بهترین و پرفروش ترین کتاب های دنیا که توسط تیم متخصص بوکاپو در قالب فایل صوتی و متنی به صورت خلاصه کتاب تهیه و تولید شده است را در کمتر از ۳۰ دقیقه مطالعه نمایید. اگر فرصت مطالعه ندارید اما به یادگیری علاقه‌مند هستید با ثبت نام در بوکاپو در عرض چند ثانیه کتابخانه شخصی خود را بسازید و اولین خلاصه کتاب را به انتخاب خودتان به صورت کاملا رایگان از بوکاپو هدیه بگیرید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به مرور زمان کتابخانه‌ای غنی از خلاصه ارزشمند‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب های جهان را مطابق با سلیقه خودتان بسازید.

سخن آخر؛ چگونه کتاب‌خوانی را به عادت روزمره تبدیل کنیم

  • در ابتدا باید این باور را در خود بسازید که مطالعه کتاب خوب یک سرگرمی بسیار لذت‌بخش است و آن را مانند بسیاری از سرگرمی‌های لذت‌بخش دیگر در نظر بگیرید.
  • گام بعدی تعیین یک ساعت مشخص در روز است که با مدت زمان کوتاهی آن را شروع کنید به عنوان مثال شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب به مدت 5 الی 10 دقیقه مطالعه کنید و یا اینکه 5 صفحه از یک کتاب را بخوانید. در این زمان باید سعی کنید تمام تمرکزتان بر روی خواندن باشد. البته به مرور زمان این زمان را افزایش دهید اگر اراده داشته باشید به زودی مطالعه تبدیل به یک عادت روزمره می‌شود.
  • راهکار دیگر به همراه داشتن کتاب است. کتاب را مانند گوشی تلفن همراه، کیف پول و جاکلیدی همیشه با خود داشته باشید و در به جا نگذاشتن‌اش اهمیت بدهید. با داشتن کتاب کوچک همراهتان در زمان‌های انتظار با خواندن آن کتاب خود را مشغول می‌سازید.
  • به منظور مدیریت بیشتر و بهتر زمان، سعی کنید کمتر از اینترنت و تلویزیون استفاده نمایید و هرچه میزان حضورتان در شبکه‌های اجتماعی کمتر باشد به همان میزان نیز به زمان مطالعه افزوده می‌شود. این عادت به مرور زمان آنقدر شیرین می‌شود که دیگر حضورتان در اینترنت به حداقل ممکن خواهد رسید.
  • اگر نگران هزینه کتاب هستید می‌توانید کتاب‌های دست دوم را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید و یا اینکه خلاصه کتاب بوکاپو را بخوانید. خواندن کتاب دست دوم علاوه بر هزینه کم آن، جذابیت دیگری نیز دارد و آن هم خواندن دست‌نویس‌هایی است که خواننده قبلی در کناره‌های صفحات نوشته است.
  • یک فهرست از عناوین کتاب‌هایی که قصد مطالعه آن‌ها را دارید تهیه کنید و هیچ‌گاه آن را نبندید و از اینکه تعداد سطرهایش زیاد شود نترسید؛ به مرور زمان به یک کتاب‌خوان حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.
  • برداشت خود را از کتاب بنویسید. اینکه آیا پایان کتاب را دوست داشتید یا نه؟ در مورد آن با افراد کتاب‌خوان حرف بزنید و نظرات‌شان را جویا شوید. در گروه‌های کتاب‌خوانی عضو شوید در این گروه‌ها کتاب‌ها به نقد گذاشته می‌شوند و دوستان تازه با افکار مثبت و بسیار شبیه به خود پیدا خواهید نمود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی