خودرو دانش و فناوری

رونمایی از مدل جدید تویوتا کمری 2015 + تصاوير

پیش از این، تویوتا کمری فیس لیفت خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده بود. اما همانند بسیاری دیگر از خودروهای تویوتا، مدل‌های غیر آمریکایی و بین‌المللی با طراحی مطابق با سلایق متفاوتی عرضه می‌شوند...
تقویم فارسی اندروید

پیش از این، تویوتا کمری فیس لیفت خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده بود. اما همانند بسیاری دیگر از خودروهای تویوتا، مدل‌های غیر آمریکایی و بین‌المللی با طراحی مطابق با سلایق متفاوتی عرضه می‌شوند. نمایشگاه مسکو جایی است که تویوتا برای معرفی نسخه جهانی تویوتا کمری جدید برگزیده است.

سدان محبوب تویوتا در سگمنت D همچنان یکی از پرفروغ‌ترین خودروها باقی خواهد ماند. طراحی جدید با وجودی که نسبت به مدل آمریکایی آن کمتر اسپرت و بیشتر محافظه‌کار به نظر می‌رسد، با وقار و زیباست. جلوپنجره باریک با نوارهای کرومی آن جایگزین پنجره هواکش غول‌پیکر مدل‌های آمریکایی شده است. چراغ‌های جلو با لامپ‌های LED نیز همان ترکیب مدل‌های قبلی را نشان می‌دهند. در عوض در پایین سپر یک هواکش بزرگ ذوزنقه‌ای با نوارهای کرومی دور آن به زیبایی تعبیه شده است.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها و سپر جدید طراحی آشنایی دارند. اما چندان با الگوهای سابق تویوتا شباهتی ندارند و ممکن است بیشتر هوندا تلقی شوند. یک نوار کرومی از بالای جای پلاک تا درون چراغ‌ها امتداد یافته که زیبایی این نما را دوچندان کرده است.

در مجموع طراحی کمری جدید جسورانه است اما نه در حد مدل آمریکایی آن و در عوض لوکس‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسد.

در داخل کابین یک پنل ابزار با صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT، غربیلک سه پره فرمان، کنسول وسط بازطراحی شده با نمایشگر 6.1 یا 7 اینچی لمسی و تغییراتی جزئی در تزیینات به چشم می‌خورند.

در زیر کاپوت چیزی تغییر نکرده و موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 181 اسبی و شش سیلندر 3.5 لیتری 249 اسبی همراه با گیربکس شش سرعته خودکار را می‌توان یافت. البته در بازار روسیه، موتور 2.0 لیتری 150 اسبی همراه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز موجود خواهد بود که می‌تواند گزینه‌ای برای سایر بازارهای آسیایی از جمله ایران با محدودیت واردات خودروهای پرحجم باشد.

2 3 4 5 6 7 8 9 11 13 14 15 16 17 181920

گردآوري: گروه 7 گنج

منبع خبر : paultan.org

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی