تبلیغ رپورتاژ

روتین مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده از رنگ

تقویم فارسی اندروید
مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده

روتین مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده از رنگ

حتماً برای شما هم پیش آمده که برای ایجاد حالِ بهتر به سراغ رنگ کردن موهایتان بروید اما گاهی همین تغییر ساده و هیجان‌انگیز ممکن است عواقبی برای موهای شما به همراه داشته باشد. موهای رنگ و دکلره شده معمولاً نسبت به موی طبیعیِ شما خشک‌تر و شکننده‌تر هستند. به همین دلیل، داشتن روتین مراقبتی مو بعد از رنگ کردن بهترین راهکار برای محافظت از موهایتان است.

چگونه رنگ، دکلره و هایلایت به موهای شما آسیب می‌رساند؟

هنگامی که موهایتان را رنگ می‌کنید به خصوص اگر قرار است از دکلره برای رسیدنِ به رنگِ مویِ مورد علاقه‌‌‌ی خود در این پروسه استفاده کنید، باید بدانید که موهای‌ طبیعی برای باز کردنِ رنگ، پروتئین و کراتین خود را از دست می‌دهند و همین فرآیند منجر به خشکی و شکنندگی موها خواهد شد. هرچه رنگ موهایتان به صورت طبیعی تیره‌تر باشد این فرآیند بیشتر به موهایتان آسیب خواهد رساند زیرا مواد دکلره باید مدت بیشتری بر روی موها قرار بگیرد تا به پایه روشن برسد.

موی آسیب دیده ظاهری شکننده و نازک دارد و همین ممکن است در نهایت باعث ایجاد موخوره و ناهمواری بر سطح موهای شما شود. در این صورت است که برای احیا و ترمیمِ موی خود باید از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های مخصوص و دارای ترکیبات مغذی استفاده کنید و روتینی منظم را برای موهای خود دنبال کنید.تا آسیب های مواد دکلره و رنگ مو به حداقل برسد.

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد موهای رنگ و یا دکلره شده معمولاً خشک می‌شوند به همین دلیل حفظ حالت مو همراه با نرمی و براق بودن و از همه مهم‌تر سالم نگه داشتنِ مو در اولویت اول قرار می‌گیرد.

اگر در پروسه‌ی رنگ کردن، موهایتان به شدت آسیب دیده است در اولین قدم پیشنهاد می‌کنیم به موها استراحت دهید و تا مدتی از هیچ‌گونه وسایل حرارتی برای خشک کردن و یا حالت دادن به موهایتان استفاده نکنید.حرارت وسائل برقی مانند سشوار و اتوی مو آب موجود در موها را خشک میکند و این حالت بیشتر به شکستن و آسیب دیدن موها منتهی می‌شود.
همچنین برای خشک کردن موها با استفاده از حوله به آرامی آب موها را بگیرید و از ماساژ محکم و کشیدن آن خودداری کنید.

پس از رعایت مورد ذکر شده باید به دنبالِ انتخاب و خرید شامپو و نرم‌کننده‌ی تغذیه کننده برای موهایتان باشید. بهتر است در مورد فرمولاسیون انواع شامپو و ماسک مویی که استفاده می‌کنید دقت داشته باشید چرا که برخی از این نوع محصولات، روغن طبیعی موی شما را از بین می‌برند و همین امر منجر به شکنندگیِ بیشتر ساقه‌ی موهایتان خواهد شد. بنابراین نکته مهم در انتخاب شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب بررسی وجود ترکیبات مغذی و احیا کننده مو در نوشته‌های روی برچسب این محصولات است.

شامپوی موهای آسیب دیده

شامپوی موهای آسیب دیده و رنگ شده موپک مخصوص موهای آسیب دیده از رنگ است و به بازسازی و احیای موهای خشک شده کمک می‌کند. این شامپو فاقد پارابن و سولفات است و حاوی عصاره‌ی دانه‌های پاپایا و انار می‌باشد و به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای تقویت و احیای موهای رنگ شده به حساب می‌آید.یکی از بهترین اقداماتی که در روتین مراقبتی از موهای رنگ شده می‌توانید داشته باشید خرید شامپو بدون سولفات است.

نرم‌کننده کراتینه

نرم‌کننده کراتینه ترزمه نیز محصولِ مناسبی برای موهای خشک و آسیب دیده است. این نرم‌کننده حاوی کراتین و پروتئین و حداقل میزان سولفات است و از لایه‌‌های بیرونی موهای شما تا 72 ساعت محافظت می‌کند. استفاده از این محصول از وز شدنِ موها جلوگیری کرده و باعث احیا و ترمیم آنها می‌شود و در نهایت باعث درخشندگی موهای شما خواهد شد.با مصرف محصولات تخصصی موی ترزمه در طولانی مدت متوجه می‌شوید که چه اندازه وضیت موهایتان تغییر کرده و بهتر شده است.

بعد از انتخاب شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب و مورد نظرتان باید موهای خود را به خوبی تقویت کنید. برای تقویت و. محافظت از موهایتان می‌توانید در روتین مراقبتیِ خود از سرم‌های مو و ماسک‌های مخصوصِ موهای آسیب دیده استفاده کنید تا به مرور موها ترمیم شده و قوی‌تر شوند.

برای خرید ماسک مو انتخاب‌های زیادی دارید؛ برای موهای خیلی خشک و شکننده بهتر است از دو نوع ماسک مو در روتین مراقبتی مو استفاده کنید. ماسکی که در حمام استفاده می‌شود و نیاز به آبکشی دارد و در نهایت استفاده از ماسک خارج از حمام و بدون نیاز به آبکشی.
انواع ماسک مو دارای مواد مختلف مغذی، روغن‌های تقویتی و ویتامین‌های مورد نیاز برای مو هستند تا خشکی و آسیب دیدگی آن را جبران کنند.

ماسک موی اچ اس لاین مدل seliar argan از نمونه ماسک‌هایی است که باید در داخل حمام استفاده کنید. این ماسک حاوی روغن آرگان، روغن برزک و پروتئین ابریشم است. ماسک موی اچ اس لاین با ترکیباتی که دارد منجر به ترمیم و تقویت موی شما شده و رنگ موهایتان را تثبیت می‌کند. همچنین از موها در برابر عوامل آسیب‌زننده به مو محافظت کرده و درخشندگی و شادابی را به موهای آسیب دیده بازمی‌گرداند.

ماسک مو

لوسیون مو آیس کریم بیسکویتی بیول از آن دسته ماسک‌هایی است که می‌توانید بعد از شستنِ موهایتان و بیرون از حمام برای تقویت بیشتر مو از آن استفاده کنید. این محصول حاوی عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی همچون آرگان، هسته‌ی انگور،عصراه شی باتر، آلوورا و زیتون است و محصولی ایده‌آل برای تقویت و آبرسانی به موهای آسیب دیده از رنگ می‌باشد.

نکته‌ی دیگری که باید در مراقبت از موهای رنگ شده در نظر بگیرید استفاده از محصولاتی است که مناسب این نوع موهاست. بنابراین تا جایی که می‌شود در روتین مراقبتی موهای خود از محصولات مخصوصِ تولید شده برای موهای رنگ شده استفاده کنید تا بعد از مدتی شاهد از بین رفتنِ شادابی و درخشنگیِ موهای خود نباشید. لازم به یادآوری است که بسته به رنگ موهایتان محصولاتِ انتخابی در این روتین متفاوت خواهد بود. به عنوانِ مثال اگر قصدِ رنگساژ کردن در منزل را دارید باید از شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسبِ رنگ موهایتان استفاده کنید تا رنگ آنها حفظ و تقویت شود.

می‌دانید که به مرور موهای رنگ شده درخشندگیِ خود را از دست می‌دهند و رنگ‌های نارنجی و زرد شروع به نمایان شدن می‌کنند. برای جلوگیری از این امر می‌توانید در روتین مراقبت از موی خود از شامپوهای بنفش و آبی استفاده کنید. شامپو‌های آبی به حذف و خنثی کردنِ تناژ نارنجی در موهای قهوه‌ای و شامپو‌های بنفش به حذف و خنثی‌سازیِ تناژ زرد در موهای بلوند کمک می‌کنند.

در نهایت باید سعی کنید تا موهای رنگ شده را در برابر آسیبِ عواملِ محیطی محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض خورشید و مواد شیمیایی مانند کلر به مدت زیاد، رنگ موهای شما را تغییر می‌دهد. می‌توانید برای حفاظت از موهای خود در برابر اشعه‌ی خورشید از محصولاتی که فیلتر UV دارند استفاده کنید و به منظورِ جلوگیری از آسیب موهایتان بعدا از شنا در آبی که کلر دارد حتماً از شامپوهای مخصوصِ موجود برای موهای رنگ شده استفاده کنید تا رنگ و درخشندگی موهایتان حفظ شود.

برای خریداری انواع محصولات تخصصی و مراقبتی برای موهای رنگ شده با ضمانت اصل بودن کالا به فروشگاه اینترنتی رژمژ سربزنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی