دكوراسيون و چيدمان مد و زيبايي

روانشناسي رنگ ها در دكوراسيون خانه

استفاده از رنگ هاي مختلف در دكوراسيون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد ميشود. با ما همراه شويد تا با تاثير پر كاربردترين رنگ ها در دكوراسيون آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

استفاده از رنگ هاي مختلف در دكوراسيون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد ميشود. با ما همراه شويد تا با تاثير پر كاربردترين رنگ ها در دكوراسيون آشنا شويد…

روانشناسي رنگ

رنگ قرمز

اين رنگ با ایجاد احساس هیجان در افراد، فعالیت امواج مغزی را تحریک كرده، ضربان قلب را زیاد و ناآرامی و بی‌قراری ايجاد مي‌كند. اما به کاربردن مشتقات معتدل‌تر این رنگ مانند سرخابی و صورتی گرم، باعث آرامش عضلات و رفع گرفتگی و خستگی در افراد می‌شود. حتی به کارگيري رنگ قرمز به صورت نقطه‌ای یا به مقدار محدود در محیط، خستگی در افراد را از بين مي‌برد.

رنگ آبی

این رنگ ضربان قلب و فشار خون را كاهش مي‌دهد و باعث آرامش، قدرت و سلامتی در افراد می‌شود. استفاده از رنگ آبي در اتاق خواب‌ها، به‌خصوص اتاق کودکان و مطب‌های پزشکان بسيار مناسب است.

رنگ نارنجی

نارنجي، رنگی صمیمی و گرم است و استفاده از آن به مقدار كم در محیط می‌تواند باعث رفع خستگی در افراد شود. این رنگ اشتها و دستگاه هاضمه را تحريك مي‌كند و برای آشپزخانه و رستوران‌ها بسيار مناسب است. اما استفاده زياد از آن در محیط، حس بی‌قراری به‌وجود مي‌آورد. همچنین از این رنگ براي اعلام کاهش سرعت در جاده‌ها و مسیرهای خروجی بهره می‌گيرند.

 رنگ زرد

استفاده کم از رنگ زرد، نشاط و شادی در افراد به‌وجود مي‌آورد و تمرکز را تقویت می‌کند. اما استفاده زیاد از آن ايجاد خستگی و ترس مي‌كند. در نتیجه بهتر است رنگ‌های ملایم‌تر و روشن‌تر نارنجي را به‌كار بگيريد، مانند زرد هلويي كه براي رستوران‌ها مناسب است.

 

رنگ سبز

سبز آرامش و سکون در افراد به‌وجود مي‌آورد. اضطراب را دور می‌کند و موجب رفع تنش و گرفتگی‌های عضلانی در افراد می‌شود. در نتیجه بیشتر در بیمارستان‌ها، اتاق‌های جراحی و حتی در مکان‌های آموزشی شاهد اين رنگ هستيم. البته بهتر است در محیط‌های کاری به مقدار زیاد استفاده نشود، زیرا اين فضاها نيازمند هوشیاری، نشاط و آرامش است. در فضاي داخلي خانه‌ها، بیشتر در اتاق خواب‌ها رنگ سبز را مي‌بينيم.

رنگ بنفش

این رنگ هیجان رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور کلی طیف‌هایی از این رنگ، اثری آرام‌کننده روی قلب دارد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

  

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی