تبلیغ رپورتاژ

راهنمای سفر به نیشابور و مشهد با قیمت مناسب

تقویم فارسی اندروید
راهنمای سفر به نیشابور

استان خراسان منطقه وسیعی است که در شرق ایران واقع شده و شهرهای آن در سه استان شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم بندی شده‌اند. شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که سالیانه شمار زیادی از گردشگرهای داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

 

به مشهد و نیشابور ارزان سفر کنیم

شهر مشهد یکی از شهرهای جذاب و پر تردد ایران است که در منطقه کویری و بیابانی کشور قرار گرفته و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. به واسطه تعداد زیاد مسافرانی که به شهر مشهد سفر می‌کنند، مرکزهای خرید متنوع، پارک‌های دیدنی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیبا و همچنین جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی متعددی است. رستوران‌های مشهد نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند که اغلب کیفیت‌های خیلی خوبی دارند. استان خراسان غذاهای محلی متفاوتی دارد که به کمک گسترش صنعت گردشگری داخلی، امروزه در بسیاری از رستوران‌های هتل‌ها و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی طبخ می‌شوند.

بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان در اطراف مشهد و یا شهرهای نزدیک به مشهد بنا شده‌اند. یکی از این شهرها که فرهنگ بومی همچنان در آن زنده است و اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اصیلی را می‌توان در آنها تجربه کرد شهر نیشابور است. این شهر که در میان بافت طبیعی نسبتا سرسبزی در دل بیابان به چشم می‌خورد از پشتوانه فرهنگی، تاریخی و طبیعی خوبی برخوردار است که دیدن آنها از نزدیک حال و هوای خاصی را به لذت سفر اضافه می‌کند. بسیاری از مسافرانی که به شهر مشهد سفر می‌کنند حداقل یک یا دو شب را در اقامتگاه نیشابور سر می‌کنند تا با فرهنگ بومی خراسان بهتر آشنا شوند. این شهر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری مشهد قرار دارد و به دو طریق ریلی و جاده‌ای می‌توان به آن رسید.

در این مطلب شما را با تفریحات ارزان و نحوه اقامت ارزان در دو شهر مشهد و نیشابور آشنا می‌کنیم تا بتوانید با برنامه ریزی خوبی هزینه سفر خود را به این دو شهر به نحو احسن مدیریت کنید.

 

تفریحات ارزان

استان خراسان با جمعیت و مساحت زیادی که دارد تفریحات و جذابیت‌های رایگان و ارزان زیادی را در اختیار مسافران این استان قرار می‌دهد. طراحی شهری مشهد به گونه‌ای است که می‌توان به سادگی با مترو و تاکسی‌های خطی به مناطق مختلف شهر سر زد و از جاذبه‌های گردشگری متنوعی که اغلب ارزان یا رایگان هستند استفاده کرد.

 

جاذبه‌های گردشگری مشهد

شهر مشهد دارای موزه‌های جذاب و دیدنی زیادی است که مبلغ ورودی کمی دارند. همینطور پارک‌های متفاوتی در این شهر ساخته شده‌اند که حال و هوای متفاوتی را به سفر می‌افزایند. پردیس‌های خوب و با کیفیت سینمایی، کافه‌های خیابانی سیار، حال و هوای جذاب بافت قدیمی شهر و بازار نیز از دسته تفریحات ارزان و رایگان شهر مشهد هستند که در ادامه مشخصات بعضی آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

مقبره تاریخی فردوسی

مقبره تاریخی فردوسی که به موزه توس نیز شهرت دارد در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد در توس واقع شده‌است. ساختمان این موزه توسط کریم طاهرزاده بهزاد طراحی شده و به وسیله هوشنگ سیحون با ایجاد اندکی تغییر مرمت شده است که از شاهکارهای معماری به شمار می‌آید. در ابتدا هدف از طراحی و ساخت این بنا در آرامگاه فردوسی ایجاد یک چایخانه سنتی بود که نقالان شاهنامه فردوسی بتوانند این اثر را برای دوستدارانش به زیبایی نقالی کنند. اما در نهایت به دلیل معرفی بهتر و جامع‌تر سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی توس و اثر شاهنامه، این بنا به ساختمان موزه توس تغییر کاربری پیدا کرد. در این موزه نقاشی‌های با مضمون روایت‌های شاهنامه، آثار کشف شده حفاری، نقاشی‌های دیدنی قهوه خانه‌ای، ظروف سفالی، سکه و ابزار جنگاوری قدیم در سالن‌های مختلفی ارایه می‌شوند.

 

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد واقع در بلواری با همین نام است که از اولین پارک‌های شهر مشهد محسوب می‌شوند. قدم زدن در میان گونه‌های گیاهی کهنسال آرامش بی‌نظیری را در هوای سبک این منطقه جغرافیایی برای شما فراهم می‌کند که از آن لذت خواهید برد.

 

پارک طبیعی هفت حوض

پارک طبیعی هفت حوض

این پارک دیدنی با هفت حوض طبیعی در دل خود، اوقات متفاوتی را برای گردشگرهای مشهد پدید می‌آورد که خوشبختانه می‌توان به صورت رایگان از آن لذت برد. فضای صخره‌ای که میان حوض‌های پر از آب واقع شده، محیط مناسبی برای تفریح به وجود آورده که اغلب افراد سنین مختلف از حضور در آن استقبال می‌کنند.

 

 

حمام شاه مشهد (موزه مردم شناسی)

حمام شاه یا همان موزه مردم شناسی بنایی کهن و دیدنی است. نام دیگری که برای این اثر تاریخی به کار برده می‌شود حمام قلی بیک است. این حمام به دوره صفویه مربوط است که همراه با یک قنات به دستور میرزا قلی بیک جانی قربانی ساخته می‌شود. بنای حمام دارای بخش‌هایی مانند سربینه، هشتی یا میاندر، گرمخانه، تون (گلخن یا آتشخانه) چاله حوض است. این بخش‌ها در موزه مردم شناسی توسط اشیا دیدنی تاریخی پر شده‌اند تا بازدیدکنندگان علاوه بر آشنا شدن با بنا و نقاشی‌های دیواری و سقفی جذابش، با اشیا کاربردی مورد استفاده مردم در گذشته نیز آشنا شوند. این آشنایی به معرفی فرهنگ مردمی منطقه به گردشگرها منجر می‌شود.

 

جاذبه‌های گردشگری نیشابور

گنبدهای شه میر

قدمت این بنای تاریخی به عصر سلجوقیان می‌رسد و آرامگاه سازنده آن نیز در همین بنا قرار گرفته است. این دو بنای آجری که هر دو گنبدی هستند در فاصله کمی با یکدیگر و با ساختار و اندازه متفاوتی در دهستان ریوند که حوالی نیشابور است واقع شده‌اند. این محوطه که به نام‌های مهراوا و شادمهر نیز شناخته می‌شود با توجه به وجود کلمه مهر در نام آنها، به روایتی با آیین مهرپرستی نیز در ارتباط بوده است. وجود آتشکده آذربرزرین مهر در همین روستا نیز می‌تواند مصدق این روایت باشد.

 

دهکده چوبی

این دهکده تصویری خلاقانه و متفاوت را به گردشگرها ارائه می‌کند که دیدن آن خالی از لطف نیست. با توجه به اینکه مواد به کار رفته در ساخت خانه‌های این روستا چوب است، این منطقه شباهت زیادی به روستاهای قدیمی آمریکا پیدا کرده است. سازنده خلاق این دهکده بناهای منحصر به فرد تماما چوبی را در ساخته و میان آنها درختان زیبایی را کاشته که احوالات کویر را دگرگون کرده است. اولین مسجد چوبی دنیا نیز در همین دهکده بنا شده است که از دیدن آن لذت می‌برید.

 

آرامگاه‌های عطار نیشابوری، خیام و کمال‌الملک

آرامگاه‌ عطار نیشابوری

عطار نیشابوری، خیام و کمال‌الملک هر سه از چهره‌های فرهنگی سرشناس ایران هستند که علاقمندان زیادی دارند. بنای هر کدام از آرامگاه‌ها در نوع خود دیدنی است. آرامگاه کمال‌الملک، نقاش معروف ایرانی در کنار آرامگاه عطار شاعر نام آشنای نیشابوری در محوطه‌ای سبز و زیبا بنا شده است.

 

نحوه اقامت ارزان

برای اقامت در مشهد می‌توانید از میان گزینه‌های متعدد، محل اقامت مناسبی را با توجه به بودجه‌ای که برای سفر خود اختصاص داده‌اید بیابید. سایت جاباما با طبقه بندی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مسافرخانه‌ها و سوئیت‌های اجاره‌ای به شما کمک می‌کند محل ارزانی را برای اقامت خود در سفر به مشهد و نیشابور در نظر گرفته و به صورت اینترنتی آن را رزرو کنید. امکانات این سایت برای فیلتر کردن گزینه‌های دسترسی به شما این امکان را می‌دهد که با اعمال فیلتر نوع محل اقامت، تجهیزات و امکانات، بازه قیمتی و … جستجوی محل اقامت را برای خود آسان و سریع کنید. با مرور نظر کاربران در قسمت امتیاز هر هتل، اقامتگاه یا سوئیت به سادگی از کیفیت خدمات هر محل اطلاع پیدا می‌کنید. با این شیوه با مناسب ترین هزینه با کیفیت ترین محل اقامت را برای طول سفر رزرو می‌کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی