تناسب اندام سلامت

دیدن عکس غذاها موجب چاقی می شود

تقویم فارسی اندروید

چاقی

اگر می خواهید لاغر شوید حتی دیگر به عکس غذاها هم نباید نگاه کنید. اگر می خواهید وزنتان را کم کنید از تماشای عکس غذاها هم پرهیز کنید. درصورتی که تصمیم گرفته اید وزنتان را کاهش دهید و اضافه وزن دارید و در عین حال اشتهای سیری ناپذیرتان هر بار کار را برایتان سخت تر می کند ما برای شما یک توصیه ی مهم داریم. از سایت های آشپزی, مجلات غذا، و حتی عکس های غذاها در شبکه های اجتماعی دوری کنید. محققان دریافتند که دیدن عکس غذاها نیز می تواند بسیاری از شما را گرسنه کند.

شما به غذا خوردنتان دقت کرده اید؟ چه مواقعی غذا می خورید؟ آیا هروقت غذا می خورید گرسنه هستید یا غذا خوردن صرفا یک عادت است؟ چه مواقعی فکر خوردن غذا به سرتان می زند؟ آیا شما زیاد غذا می خورید؟ آیا عکس غذاهای خوشمزه و خوش منظر را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید؟ محققان دریافتند نگاه کردن به غذاها شما را به خوردن بیشتر وادار می کند. آن ها این عمل را گرسنگی بصری می نامند. هنگامی که شما عکس یک غذا خوشمزه را می بینید بزاق دهانتان ترشح می شود و پس از آن هورمون گرلین توسط روده و معده ترشح می شود. این هورمون که “هورمون گرسنگی” نیز نامیده می شود محرک اصلی برای حس نیاز به غذا در انسان است.

درنتیجه هنگامی که شما عکس غذاها را می بینید صرف نظر از اینکه گرسنه باشید یا نه در بدنتان هورمون گرلین ترشح شده و شما به یاد غذا خوردن میفتید. به این ترتیب شما با دیدن یک عکس تشویق به غذا خوردن می شوید هرچند اصلا نیازی به غذا نداشته باشید ویا گرسنتان نباشد.

بسیار خب وبلاگ ها یا صفحه هایی که این همه عکس غذا را برایتان به اشتراک می گذارند دیگر دارند برای شما خطرناک می شوند. بهترین کار این است که همین الان اشترک خود را لغو کرده و دیگر به این شبکه ها سر نزنید و روی کاهش وزنتان تمرکز کنید. نظر شما چیست؟

 

سایر مطالب علل چاقی  و چگونه با رعایت رژیم لاغر شویم:
با 8 علت چاقی آشنا شويد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی