تبلیغ رپورتاژ

دریافت نوبت آنلاین پزشک بسیار سریع تر از روش حضوری و تلفنی

تقویم فارسی اندروید

پیدا کردن پزشک مناسب و دریافت نوبت در زمان مد نظر همیشه از دغدغه های افراد هنگام مواجهه با بیماری برای خود و اطرافیان بوده است. در زمان بروز بیماری دغدغه پزشک مناسب و دریافت نوبت نیز به مسائل بیماری فرد اضافه شده و باعث سردرگمی و اضطراب برای بیمار و اطرافیان می شود. هر چه فرایند نوبت دهی برای بیمار سریع تر انجام شود، دغدغه و استرس در این زمینه کمتر می شود و مراحل درمان سریع تر آغاز می شود.
در برخی مواقع شما با توجه سوابق بیماری خود می دانید که به چه متخصصی نیاز دارید مثلا در صورت سابقه بیماری های قلبی در گذشته، زمانی که دچار عارضه های قلبی یا درد در ناحیه مربوط به قلب می شوید، می دانید که باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. برای سایر تخصص ها نیز به همین شکل. در این شرایط شما باید به سرعت بهترین پزشک متخصص را پیدا کرده و برای ویزیت و مراجعه به پزشک نوبت بگیرید.
برای پیدا کردن پزشک در زمان بیماری و بحرانی بودن شرایط، ممکن است دچار مشکل شوید و پیدا کردن پزشک برای شما زمان بر باشد. دردسرهای حضور در مطب پزشک، پیدا کردن شماره دکتر، عدم جواب دهی منشی و سایر مشکلات می تواند در این شرایط بحرانی رووند درمان شمارا به تاخر بیندازد.  در ادامه روش های سنتی نوبت دهی و روشهای جدید خدمات پزشکی را معرفی میکنیم.

دریافت نوبت آنلاین

روش دریافت نوبت حضوری

این روش که به عنوان سنتی ترین روش دریافت نوبت نیز شناخته می شود، با مراجعه حضوری به کطب پزشک انجام می شود. ای مراجعه می تواند به مطب شخصی پزشک باشد و یا مراجعه به درمانگاه برای دریافت نوبت باشد. در حالت اول کار کمی آسان تر است چون شما به مطب خصوصی یک پزشک مورد نظر مراجعه می کنید و ازدحام جمعیت کمتری نسبت به حضور در درمانگاه هنگام انتظار برای نوبت دارید. نکته منفی نوبت حضوری عدم دریافت نوبت در همان روز مراجعه است. شما وقت زیادی را برای رفتن به مطب و درمانگاه گذاشته اید و پس از حضور متوجه می شوید که در همان روز نمی توانید پزشک را ملاقات کنید. یعنی با صرف زمان زیاد فقط توانسته اید یک نوبت برای روز ها یا هفته های آینده دریافت کنید. در برخی موارد می توان از روش تلفنی به جای مراجعه مستقیم استفاده کنید

نوبت دهی تلفنی

نوبت گرفتن با تماس به مطب پزشک معقول تر از روش حضوری است چون وقت کمتری از شما می گیرد. اما این در شرایطی است که امکان نوبت تلفنی وجود داشته باشد. عدم پاسخگویی مطب یا درمانگاه و ساعت های طولانی اشغال بودن تلفن به دلیل ازدحام زیاد از مواردی است که خیلی وقت ها در دریافت نوبت تلفنی با آن مواجه می شوید. اینجاست که مجبورید مجددا به روش حضوری و صرف زمان زیاد بریا نوبت دهی اقدام کنید. علاوه بر دریافت نوبت، این موارد ممکن است هنگام دریافت جواب آزمایش ها و یا تعیین وقت برای انجام آزمایش نیز رخ دهد که در شرایط بیماری اذیت کننده است.

استفاده از سایت و اپلیکیشن های نوبت دهی

خدمات آنلاین نوبت دهی پزشک شامل خدمات مختلف با روش های مختلفی می شود. رایج ترین آن ها مراجعه به یک وب سایت یا اپلیکیشن نوبت دهی است که در آن امکان پیدا کردن پزشک و دریافت نوبت برای کاربران فراهم شده است. این نوبت دهی میتواند به روش های مختلفی انجام شود. برخی از سیات ها فقط معرفی کننده لیست پزشکان، درمانگاه ها و سایر مراکز پزشکی هستند و اطلاعات تماس و آدرس را در اختیار کاربر قرار می دهد و ادامه فرایند به عهده بیمار است که خود ساعت و روز نوبت را مستقیما با پزشک تنظیم کند. نوع کامل تر این خدمات حالتی است که کاربر روز و ساعت مراجعه به پزشک را نیز تعیین و نوبت خود را در سایت ثبت می کند و بدون نیاز به تماس برای نوبت، فقط برای ویزیت شدن در ساعت و روز مقرر به مطب مراجعه می کند.

ویزیت آنلاین

مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی

راه ساده تر استفاده از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی در سایت های خدمات پزشکی است. از طریق این وب سیات ها شما می توانید با پزشک به صورت آنلاین و یا از تماس و چت مشاوره کنید تا پزشک مشکل شما را تشخیص دهد و پس از تشخیص به متخصص مربوطه مراجعه کنید. در این حالت وقت شما تلف نشده و به سرعت پزشک مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از مشاوره و معرفی پزشک متخصص به اوم مراجعه می کنید. هر چقدر که فراید نوبت گیری و تعداد دفعات مراجع حضوری شما کمتر شود، با سرعت بیشتری می توانید اقدامات اولیه درمانی را انجام دهید و به عنوان یک روش سریع دریافت نوبت پزشک از آن استفاده کنید.

حالت کامل تر و پیشرفته تر خدمات آنلاین پزشکی امکان ویزیت آنلاین با پزشک بدون نیاز به مراجعه است. در این روش بیمار حتی نیاز به مراجعه برای ویزیت شدن هم ندارد و از طریق تماس های تصویری و یا صوتی با پزشک مراحل تشخیص بیماری و درمان را طی می کند. نحوه ویزیت پزشک در حالت آنلاین به این صورت است که پزشک اطلاعات مورد نیاز را از بیمار می پرسدو این اطلاعات می تواند شامل سابقه بیماری، علائم، نتایج آزمایش های گذشته و هر نوع اطلاعات دیگر باشد. پزشک پس از دریافت اطلاعات بیمار و تشخیص اقدامات درمانی را آغاز می کند. ممکن است پزشک نیاز به آزمایش جدید از بیمار داشته باشد در این شرایط آزمایش مورد نظر را برای بیمار تجویز می کند. پس از بررسی کامل پزشک می تواند نسخه دارو را نیز به صورت آنلاین در اختیار بیمار قرار بدهد و بیمار درمان را شروع کند.

نوبت پزشک

چه بخواهیم چه نخواهیم، دکترهای ایران به‌ صورت یکسانی در سطح کشور توزیع نشده‌اند. به نظر می‌رسد تعداد دکترها و میزان تجربه‌شان در شهرهای بزرگ‌تر و مراکز استان‌ها بیشتر از سایر نقاط است. همین موضوع باعث می‌شود که از یک‌ طرف نتوانیم به بهترین دکترهای کشور دسترسی یکسانی داشته باشیم و از طرف دیگر، درباره میزان تجربه و کیفیت کارشان اطلاعات کاملی نداشته باشیم. اینجا است که نیاز داریم که از دکترِتو برای پیداکردن بهترین دکترهای ایران استفاده کنیم. دکترِتو درست مثل یک دوست همه چیز بلد برای شما عمل می‌کند و آدرس و شماره تماس دکترهای سراسر ایران را در اختیارتان می‌گذارد. حالا می‌توانید به‌صورت مستقیم با دکترها ارتباط بگیرید یا از روش ساده‌ای که دکترِتو در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید و از نوبت ‌دهی اینترنتی استفاده کنید.

مقایسه روش های سنتی با خدمات آنلاین پزشکی

با نکات گفته شده تفاوت های روش سنتی و آنلاین به صورت واضح می تواند صرفه جویی در وقت و تسریع فرایند در مان در روش های آنلاین باشد. کل فرایند زمان بر مراجعه حضوری برای نوبت گرفتن و یا دردسرهای نوبت گیری تلفنی را با مراجعه به وب سایت ها می توان به یک زمان کوتاه نهایتا نیم ساعته خلاصه کرد.
در بسیاری از شهرهای کوچک دستیابی به پزشک های فوق تخصص در برخی از تخصص های خاص بسیار سخت و یا غیر ممکن است و افراد مجبور به مراجعه پزشک در شهر های اطراف هستند. بسیاری از فوق تخصص ها در شهر های کوچک به سختی پیدا می شوند. در وب سایت های نوبت دهی آنلاین لیست خاص ترین تخصص های پزشکی را نیز می توانید پیدا کنید.
حالت بهتر ویزیت آنلاین است که بدون دغدغه و حتی با پزشکان شهر های مختلف می توان بدون محدودیت جلسه آنلاین برگزار کرد و خدمات و به صورت آنلاین تجویز ها و پیشنهاد های پزشک را دریافت کرد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی