سلامت سلامت جسمي

درمان ديابت با عصاره پوست انگور !

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه ایالتی وین نشان می دهد که عصاره پوست انگور قادر به مهار دیابت نوع 2 است...
تقویم فارسی اندروید

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه ایالتی وین نشان می دهد که عصاره پوست انگور قادر به مهار دیابت نوع 2 است.

grape-76

انگور جزو مواد خوردنی مفیدی است که حاوی ویتامین‌های آ، ب و ث است و می‌توان از آن به عنوان کنترل کننده قند خون و تقویت کننده ای برای خون استفاده کرد. این میوه حاوی مقدار زیادی منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است.

این میوه برای درمان بیماری های یبوست، عوارض روماتیسم، کم خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است. انگور، پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند و در کنترل فشار خون موثر است.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است. این میوه به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است. همچنین این میوه ترشحات غدد کبد را زیاد می کند و مواد سوخته را از بدن دفع کرده و در کودکان باعث رفع نرمی استخوان می شود.

انگور هم چاق کننده است و هم لاغر کننده. انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است و افرادی که قند خون پایین دارند می توانند از انگور بهره زیادی ببرند و بهتر است چند بار در روز آن را مصرف کنند.

انگور یکی از میوه های ضد سرطانی شناخته شده و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است، سعی کنند به مقدار زیادی انگور مصرف کنند.

این میوه مقوی و قابض و دم کرده آن فوائد زیادی دارد همچنین آب غوره نیز در رفع ورم مخاط لثه و دهان و سرکه حاصل از تخمیر دانه انگور در تسکین خارش پوست و جلوگیری از خونریزی ها بکار می رود.

دانه های خشک انگور، صفرا و بلغم را دفع و خستگی را رفع و حالت انبساط به وجود می آورد. انگور و برگ و شیره و دانه های خشک شده و دانه های نارس(غوره) و دانه تخمیر شده (سرکه) در همه حال مصرف غذایی دارند.

عصاره پوست انگور (GSE) دارای مکانیسم مهار قند خون اضافی است و به عنوان بهترین گزینه برای مدیریت دیابت محسوب می شود. دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

نرخ رشد دیابت نوع 2 در آمریکا طی دهه اخیر دو برابر شده است؛ به طوری که در حال حاضر حدود 26 میلیون شهروند آمریکایی از این بیماری رنج می برند. بنابراین همواره نیاز به استراتژی های مکمل و طبیعی برای کنترل و مهار این بیماری احساس می شود.

دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. در این بیماری بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا سلول ها میزان انسولین تولید شده را نادیده می گیرند.

گرداوري: گروه هفت گنج

منبع: جام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی