خواص مواد غذايي سلامت سلامت جسمي

خوراكي هايي كه باعث زردي دندان ميشوند

در اين مقاله از 7 گنج ، خوراكي هاي زرد كننده دندان را به شما معرفي ميكنيم. خوراكي هايي كه شايد از خوردنشان خيلي لذت ببريم و شايد فوايد زيادي داشته باشند ولي اين مشكل را نيز به همراه دارند. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، خوراكي هاي زرد كننده دندان را به شما معرفي ميكنيم. خوراكي هايي كه شايد از خوردنشان خيلي لذت ببريم و شايد فوايد زيادي داشته باشند ولي اين مشكل را نيز به همراه دارند. با ما همراه شويد…

دندان
دندان

قهوه

نوشیدنی‌ای تیره‌تر از قهوه پیدا نمی‌‌کنید. اکثر ما عادت به خوردن قهوه  داریم؛ تیرگی رنگ قهوه در کوتاه‌مدت به بدرنگی دندان کمک می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری شیر به قهوه‌تان، این روند را کندتر کنید. البته اگر روی مزه‌ی دلخواه‌تان تاثیر نگذارد.

 

چای سیاه

این نوشیدنی نیز بخاطر رنگ تیره، همان اثر قهوه را دارد. کارشناسان می‌گویند نوشیدن چای سبز و انواع دیگرِ چای روشن می‌تواند اثر کمتری نسبت به چای سیاه داشته باشد.

نوشیدنی‌های الکلی

انواع نوشیدنی‌های الکلی، بخاطر وجود تانن در ترکیبات‌شان باعث زردی دندان‌ها می‌شوند. شما می‌توانید با نوشیدن مقداری آب بعد از آن‌ها اثر این ماده را کاهش دهید.

اين مقاله را نيز بخوانيد: خوراکی هایی که باعث زشتی دندان و بوی بد دهان می شود

سرکه‌ی بالزامیک

این سرکه با رنگ تیره‌ای که دارد، یکی از خوراکی‌هایی است که روی بدرنگی دندان تاثیر می‌گذارد، نکته‌ی مهم این‌که اگر با سالادِ کاهو مصرف شود، اثر آن کم می‌شود.

کاری

از طعم بی‌نظیر این ادویه نمی‌توان گذشت. ولی این ادویه می‌تواند لایه‌ای زرد رنگ را در کوتاه مدت روی دندان‌ها به جا بگذارد. مصرف اسفناج بعد از خوردن کاری می‌تواند اثر آن را کم کند.

سس گوجه‌فرنگی

از این خوراکی دیگر نمی‌توان چشم پوشید. ولی تاثیر این بدرنگی بخاطر گوجه‌فرنگی نیست، بلکه مواد اسیدی، که در ترکیبات سس وجود دارد، باعث این اتفاق می‌شود. در این مورد نیز می‌توان از اسفناج برای کم کردن اثر آن استفاده کرد.

توت قرمز و تمشک

تمشک‌ها سرشار از ویتامین و دیگر مواد مغذی هستند. ولی بخاطر رنگی بودن این میوه‌ها و اثری که بعد از مصرف روی دندان‌ها می‌گذارند، نمی‌توان از خوردن آنها گذشت. می‌توانید بعد از خوردن این میوه‌ها کمی آب بنوشید، تا اثر آن را کم کند.

اين مقاله را نيز بخوانيد : با میوه های سفید کننده دندان آشنا شوید

نوشابه

این نوشیدنی، هم بخاطر رنگ تیره‌ای که دارد و هم به دلیل سرد نوشیدن آن می‌تواند تاثیر مخربی روی دندان‌ها داشته باشد. نوشابه‌ از هر نظر برای بدن ضرر دارد و برای جلوگیری از بدرنگی دندان می‌توانید نوشیدن آن را کم کنید.

سس سویا

در تولید سس سویا بصورت صنعتی، برای سرعت بخشیدن به تخمیر سویا در مراحل تولید از اسید هیدروکلریک استفاده می‌شود، این اسید نیز باعث بدرنگی دندان می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق از سس سویای طبیعی استفاده کنید.

اين مقاله را نيز بخوانيد: ۳ روش معجزه آسا برای سفید کردن دندان ها

چغندر (لبو)

رنگ قرمز این خوراکی نیز همان تاثیر خوراکی‌های قرمز رنگ را روی دندان‌ها می‌گذارد. بعد از خوردن آن می‌توانید برای کم کردن اثر آن، آب بنوشید.

پيشنهاد 7 گنج:

مجموعه مقالات مرتبط با سلامت و زيبايي دندان ها

 

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع:ورچين

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی