خواص مواد غذايي سلامت

خواص گیاه هی شو وو یا فوتی

تقویم فارسی اندروید

He Shou Wu یا فوتی یک داروی گیاهی محبوب است که در طب سنتی چینی رایج است. از هی شو وو برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود و با تعدادی از فواید سلامتی مانند پیری سالم، طول عمر و مردانگی مرتبط است.

با این حال، علیرغم استفاده گسترده از آن، این گیاه دارویی مورد بررسی قرار گرفته است زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی مانند آسیب کبدی ایجاد کند.

این مقاله به بررسی هی شو وو، مزایای بالقوه، عوارض جانبی و دوز مناسب آن می پردازد.

هی شو وو

هی شو وو چیست؟

هی شو وو یک داروی گیاهی چینی است که از گیاه Polygonum multiflorum Thunb مشتق شده است.

نام “هی شو وو” به “آقای مو مشکی” ترجمه شده است. گفته می‌ شود که این دارو به دلیل تأثیرات دگرگون‌ کننده و بازگرداننده جوانی که بر روی «آقا، او یا he» دارد، معروف شده است.

از آن به عنوان گره چینی نیز یاد می شود و در آمریکا با نام Fo-Ti شناخته می شود.

این داروی گیاهی محبوب در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد – اغلب برای ارتقای سلامتی و مردانگی و همچنین برای درمان انواع بیماری‌های مختلف شناخته شده است.

این گیاه خود نوعی تاک است. پس از برداشت، برگ ها، ریشه ها و ساقه ها جدا شده و با سایر مواد ترکیب می شوند تا داروهایی برای درمان بیماری های مختلف ایجاد شود.

خلاصه

هی شو وو یک داروی گیاهی سنتی چینی است که از گیاه Polygonum multiflorum Thunb مشتق شده است. در آمریکا با نام Fo-Ti شناخته می شود.

هی شو وو برای چه استفاده می شود؟

این یک گیاه همه کاره در طب سنتی چینی است.

بسیاری از مردم آن را برای ارتقای سلامت عمومی، به ویژه در سنین بالا مصرف می کنند.

با این حال، این گیاه برای درمان بیماری های مختلف مانند دیابت، ریزش مو، بیماری های قلبی، یبوست و سرطان نیز استفاده می شود.

خلاصه

هی شو وو در طب سنتی چینی برای ترویج پیری سالم و درمان بیماری‌ های مختلف از جمله دیابت، سرطان و بیماری‌ های قلبی استفاده می‌شود.

طب سنتی

آیا موثر است؟

در آزمایشات آزمایشگاهی، He Shou Wu و ترکیبات آن دارای فعالیت بیولوژیکی هستند. این نشان می دهد که ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.

در حقیقت، در لوله‌ های آزمایش، He Shou Wu دارای اثرات ضد التهابی، ضد دیابتی، ضد باکتریایی و ضد توموری است.

ترکیبات بیولوژیکی موجود در He Shou Wu همچنین ممکن است بر سطح کلسترول خون تأثیر مثبت بگذارد و شرایط ناشی از کاهش سیستم عصبی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را بهبود بخشد.

با این حال، مطالعات آزمایشگاهی به ما نمی‌ گویند که آیا این ترکیبات در انسان مؤثر هستند یا خیر و تحقیقات در افراد محدود و عموماً کیفیت پایینی دارد.

این بدان معنی است که بیشتر شواهد برای هی شو وو از حکایات سرچشمه می گیرد.

در حال حاضر، غیرممکن است که به طور قابل اعتماد بدانیم که آیا He Shou Wu در درمان شرایطی که ادعا می شود به آن کمک می کند، موثر است یا خیر.

خلاصه

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که He Shou Wu دارای پتانسیل دارویی است. با این حال، مطالعات بر روی انسان ها که اثرات آن بر سلامتی را تایید می کند، کافی نیست.

چقدر باید مصرف کنید؟

مقدار هی شو وو که باید مصرف کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله دلیل شما برای استفاده از آن، همچنین سن و وضعیت سلامتی شما.

با این حال، شواهد برای ارائه توصیه هایی برای دوز موثر این داروی گیاهی کافی نیست.

مطالعات باکیفیت بیشتری برای تعیین میزان He Shou Wu مورد نیاز است تا شما برای بهبود شرایط مختلف سلامتی نیاز داشته باشید.

علاوه بر این، اطلاعات زیادی در مورد سطوح ایمن He Shou Wu یا نحوه تداخل آن با سایر داروها یا داروهای بدون نسخه شناخته نشده است.

به طور کلی، با اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس است، دوز ایمن این گیاه ناشناخته است.

خلاصه

در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد دوزهای ایمن و موثر هی شو وو وجود دارد. تحقیقات بیشتری برای تعیین فواید و خطرات احتمالی آن مورد نیاز است.

عوارض و خطرات

اگرچه هی شو وو یک داروی گیاهی محبوب است اما عوارض جانبی و خطرات آن ذکر شده است.

به طور حکایتی، عوارض جانبی عمومی شامل اسهال، حالت تهوع، درد شکم و استفراغ است.

مهمتر از همه – اگرچه نادر – با موارد آسیب کبدی مرتبط است. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که این عارضه جانبی را تجربه می کنند با درمان بهبود یافته اند. با این حال، برخی از موارد بیماری مزمن کبد و مرگ ثبت شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که چرا برخی افراد هنگام استفاده از این گیاه به کبدشان آسیب می رسد. هی شو وو فرآوری شده ممکن است در مقایسه با شکل خام آن ایمن تر باشد اما این مورد در افراد آزمایش نشده است.

اکثر افرادی که داروهای گیاهی مصرف می کنند – از جمله هی شو وو – این کار را مطابق دستورالعمل های ارائه شده توسط تولید کنندگان انجام می دهند.

با این حال، خطر آسیب کبدی ممکن است با استفاده طولانی مدت، به ویژه در دوزهای بالاتر، افزایش یابد. این را می توان در مطالعات انجام شده روی افرادی که هنگام مصرف He Shou Wu دچار آسیب کبدی شدند، مشاهده کرد.

کسانی که دوزهای کمتر از 12 گرم در روز به طور متوسط مصرف می کردند 60 روز برای ابتلا به این بیماری، در حالی که کسانی که با دوزهای بالاتر از 12 گرم به طور متوسط در 30 روز دچار آسیب کبدی شدند.

از آنجایی که دوز ایمن ناشناخته است، یک بررسی اخیر توصیه می کند که احتیاط کنید. با توجه به خطر آسیب کبدی، توصیه شد از مصرف هی شو وو بدون نظارت پزشکی خودداری کنید – به خصوص در دوزهای بالاتر و برای مدت طولانی.

همچنین تصور می شود که هی شو وو استروژن را در بدن تقلید می کند. این بدان معناست که اگر بیماری‌ های مرتبط با این هورمون مانند سرطان سینه مرتبط با استروژن را دارید یا داشته‌ اید، باید در مصرف این گیاه محتاط باشید.

خلاصه

هی شو وو با عوارض جانبی جدی از جمله آسیب کبدی مرتبط است. همچنین ممکن است استروژن را در بدن شما تقلید کند. همیشه قبل از استفاده از این گیاه با پزشک خود صحبت کنید.

حرف آخر

He Shou Wu (Fo-Ti) یک داروی گیاهی است که برای ترویج پیری سالم و درمان بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان استفاده می شود.

با این حال، شواهدی برای حمایت از اثربخشی آن کافی نیست و هیچ دوز مطمئنی تعیین نشده است.

علاوه بر این، این دارو با احتمال عوارض جانبی جدی مانند آسیب کبدی مرتبط است.

برای به حداقل رساندن خطر، قبل از شروع مصرف مکمل های گیاهی، از جمله He Shou Wu، با پزشک خود صحبت کنید.

برای تهیه آن می توانید از فروشگاه های آنلاین خریداری نمایید.

منبع:

healthline

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی