خواص مواد غذايي سلامت

خواص چای ریحان برای سلامتی

تقویم فارسی اندروید

چای ریحان یک چای لذیذ است که در طعم‌ های متعددی وجود دارد که همگی می‌ توانند فواید سلامتی چشمگیری را برای کسانی که به طور مرتب آن را می‌ نوشند، داشته باشند. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با خواص چای ریحان و طرز تهیه آن آشنا شوید.

خواص چای ریحان

چای ریحان چیست؟

چای ریحان یک چای گیاهی است که با برگ های خشک گیاه ریحان دم می شود. اصطلاح ریحان شامل تعدادی از زیرگونه های مختلف است، اگرچه همه آنها از نظر علمی به عنوان Ocimum basilicum شناخته می شوند. این گیاه هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و منشأ آن آسیا و هند است، اگرچه مدت ها پیش در اروپا و مناطق مدیترانه هم گسترش یافته است. تنوع‌ های مختلف این گیاه می‌ تواند طعم‌ های مختلفی را ایجاد کند که می‌ تواند بر چای شما تأثیر بگذارد اما به دنبال چیزی به نام ریحان شیرین باشید، زیرا این نوع رایج‌ ترین نوع مورد استفاده در این نوشیدنی است.

چای ریحان را نباید با چای ریحان مقدس اشتباه گرفت، زیرا چای ریحان از برگ های خشک گیاه تولسی به دست می آید. این چای رایج ترین چای گیاهی دم شده نیست اما به دلیل محتوای مغذی و آنتی اکسیدانی متراکم آن، در نقاط مختلف جهان بسیار محبوب است.

خواص چای ریحان

مهمترین فواید چای ریحان برای سلامتی شامل توانایی آن در تحریک سلامت دهان، سم زدایی بدن، کمک به تنظیم علائم دیابت و کاهش استرس و غیره است.

مراقبت از پوست

ریحان مملو از آنتی اکسیدان هایی مانند کامفن و سایر ترکیبات فرار است که می تواند التهاب را کاهش داده و سلامت کلی پوست را بهبود بخشد. با کمتر شدن رادیکال های آزاد که باعث ایجاد مشکل می شوند، پوست شما جوان تر، بدون چین و چروک و لکه های پیری به نظر می رسد.

بهداشت دهان و دندان

بسیاری از مردم برگ های ریحان را می جوند زیرا خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی طبیعی در آنها وجود دارد اما می توان از آن با چای هم لذت برد و از عفونت هایی که باعث بوی بد دهان و سایر بیماری های دهان می شود جلوگیری کرد.

دیابت

برگ های ریحان به طور گسترده ای برای کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود. بر اساس مطالعه ای در سال 2017 توسط مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد، ریحان یک مداخله گیاهی بی خطر است که لزوماً به عادی سازی سطوح گلوکز خون، فشار خون و پروفایل لیپید کمک می کند. علاوه بر این، به مقابله با استرس روانی و ایمنی نیز کمک می کند. مصرف منظم این چای به کنترل علائم دیابت شما کمک می کند.

خواص ضد درد

ریحان همچنین یک مسکن طبیعی است و می تواند به سرعت ناراحتی و التهاب ناشی از زخم ها و بیماری ها را تسکین دهد، در حالی که به جلوگیری از عفونی شدن آن آسیب ها نیز کمک می کند.

سیستم ایمنی

همانطور که گفته شد، چای ریحان مملو از ترکیباتی است که می‌تواند به شما در جلوگیری از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی کمک کند، بنابراین به سیستم ایمنی بدن استراحت و حمایت بیشتری می‌ دهد.

استرس

وقتی صحبت از کاهش استرس می شود، این چای آرام بخش می تواند به کاهش سطح هورمون استرس کمک کند و همچنین به کسانی که با مشکل خواب دست و پنجه نرم می کنند کمک کند. این می تواند برای سیستم قلبی عروقی و همچنین متابولیسم و ​​سلامت روان شما مفید باشد.

چگونه چای ریحان درست کنیم؟

شما می توانید چای ریحان را به سادگی درست کنید، زیرا تنها چیزی که نیاز دارد برگ ریحان و چای است.

دستور تهیه چای ریحان

دستور العمل ساده چای گیاهی که برای شما مفید است!

مواد لازم

  • 1/2 فنجان برگ ریحان
  • 2 لیوان آب
  • 1 تا 2 چای سیاه کیسه ای
  • عسل اختیاری

دستورالعمل

  • در یک ظرف مناسب، 1/2 فنجان برگ ریحان را به 2 فنجان آب اضافه کنید و آن را به جوش آورید.
  • حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد.
  • 1 تا 2 چای سیاه کیسه ای را به آب اضافه کنید. آب را به حالت جوش برگردانید.
  • از روی حرارت بردارید و برگ های ریحان را صاف کنید. در صورت تمایل با یک شیرین کننده طبیعی سرو کنید.

نکته: می توانید با خود چای هم بگذارید دم بکشد و از چای کیسه ای استفاده نکنید.

عوارض جانبی چای ریحان

اگر چای ریحان بیش از حد مصرف کنید، ممکن است عوارض جانبی داشته باشد اما بیشتر این عوارض ناشی از کافئین موجود در چای است.

آلرژی به ریحان ممکن است و این می تواند منجر به التهاب یا ناراحتی معده شود.

زنان باردار باید از نوشیدن چای ریحان خودداری کنند، زیرا ترکیبات فعال خاصی در این گیاه وجود دارد که می تواند بر سطوح هورمونی تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، این نوشیدنی می تواند خون را رقیق کند، بنابراین نوشیدن آن قبل از عمل جراحی توصیه نمی شود.

منبع:

organicfacts

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی