خواص مواد غذايي سلامت

خواص آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی

تقویم فارسی اندروید

تا به حال شنیده اید که کسی بگوید از سیب زمینی متنفر است؟ سیب زمینی از سرخ کرده گرفته تا پوره و آبپز، همه سنین و نسل ها را شیفته خود کرده است. با این حال، بسیاری از خواص آب سیب زمینی آگاهی ندارند. این نسخه کمتر شناخته شده از سیب زمینی به تازگی شهرت زیادی برای سلامت بدن کسب کرده است. همچنین از خوردن سیب زمینی بسیار سالم تر است بنابراین مجبور نیستید که ناراحت و نگران مصرف آن باشید. آب سیب زمینی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که می تواند یک اکسیر فوق العاده برای بدن شما باشد. بیایید با جزئیات بیشتر بر روی خواص آب سیب زمینی تمرکز کنیم.

خواص آب سیب زمینی

آب سیب زمینی چیست؟

آب حاصل از سیب زمینی خام را آب سیب زمینی می گویند. این آب دارای طعمی خنثی است و به راحتی با سایر آب میوه ها یا نوشیدنی ها ترکیب می شود. سیب زمینی های تازه برای تهیه این نوشیدنی انتخاب می شوند. این نسخه، نوعی سالم از سیب زمینی به حساب می آید و توسط متخصصان تغذیه بسیار توصیه می شود.

آیا آب سیب زمینی برای سلامتی مفید است؟

آب سیب زمینی سرشار از بسیاری از مواد مغذی لازم برای عملکرد خوب بدن است. این یکی از منابع غنی ویتامین C و بسیاری از ویتامین های B-Complex است. آب سیب زمینی همچنین نواقص بسیاری را درمان می کند و نیاز به مکمل های مصنوعی را کاهش می دهد. کاربرد موضعی آب سیب زمینی هم مانند جادو روی پوست و مو عمل می کند.

حقایق تغذیه ای آب سیب زمینی:

در اینجا اطلاعات تغذیه ای آب سیب زمینی آمده که در 1 فنجان سیب زمینی (150 گرم) وجود دارد:

  • کل کالری: 116
  • کل چربی: 0.2 گرم
  • سدیم: 9 میلی گرم
  • پتاسیم: 631.6 میلی گرم
  • کل کربوهیدرات ها: 26 گرم
  • فیبر غذایی: 3.4 گرم
  • پروتئین ها: 3 گرم
  • ویتامین سی: 49٪
  • ویتامین ب 6: 20٪
  • منیزیم: 8٪
  • آهن: 6٪
  • کلسیم: 1٪

چگونه آب سیب زمینی را در خانه درست کنیم؟

آب سیب زمینی را می توان به راحتی فقط با استفاده از سیب زمینی و آب در خانه تهیه کرد. در اینجا یک دستورالعمل ساده آب سیب زمینی است که می توانید تهیه کنید:

مواد مورد نیاز:

  • 2 عدد سیب زمینی
  • آب به مقدار لازم

روش:

  1. سیب زمینی ها را خرد کرده و تقریباً مکعبی خرد کنید.
  2. آنها را به یک آبمیوه گیری منتقل کرده و مقداری آب اضافه کنید.
  3. برای گرفتن آب به خوبی مخلوط کنید.
  4. آب را در یک لیوان صاف کرده و سرو کنید.

پیشنهاد مصرف: آب سیب زمینی خام ممکن است خیلی خوشمزه نباشد. بنابراین اضافه کردن کمی عسل می تواند باعث افزایش طعم و مزه و افزودن مزایای بیشتر شود.

در ضمن می توانید از روش راحت تری هم استفاده کنید. یعنی سیب زمینی را رنده کرده و فشار دهید تا آب آن خارج شود. هر چند بدین شکل ممکن است میزان کمتری آب سیب زمینی به دست آورید.

چه مقدار آب سیب زمینی را می توانید روزانه مصرف کنید؟

می توان از آب سیب زمینی به طور مرتب استفاده کرد تا از سلامتی خوبی برخوردار شوید. اندازه توصیه شده مصرف این است که قبل از غذا 2 تا 3 بار در روز یک پیمانه آب سیب زمینی مصرف کنید. این می تواند سطح اسید شما را تنظیم کرده و معده شما را در شرایط خوبی نگه دارد.

خواص آب سیب زمینی برای پوست، مو و سلامتی

برای شروع باید گفت از ویتامین ها تا مواد معدنی گرفته و حتی کربوهیدرات ها در این نوع از سبزیجات وجودشان به نفع کاربران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه با خواص آب سیب زمینی آشنا شوید، این راهنما را در زیر بررسی کنید. در اینجا بهترین خواص آب سیب زمینی در ارتباط با این مایع که آیا سالم بوده و عوارض جانبی ندارد آمده است.

خواص آب سیب زمینی

خواص آب سیب زمینی برای پوست و صورت

در اینجا 5 مزیت آب سیب زمینی را برای پوست و صورت ثبت کردیم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

1. رفع لکه ها و نقاط تیره:

استفاده از آب سیب زمینی تازه هر روز با استفاده از یک پد پنبه ای به از بین بردن لکه ها و نقاط تیره روی پوست کمک می کند. این باید هر روز استفاده شود و قبل از شستشو اجازه دهید کمی خشک شود. این یکی از بهترین کاربردهای آب سیب زمینی برای صورت است که می توان از آن در انواع پوست استفاده کرد. برای از بین بردن آکنه هم می توانید از آب سیب زمینی استفاده کنید.

2. پوست خشک را مرطوب می کند:

یک لیوان آب سیب زمینی خام مزایای آبرسانی به پوست را داراست. این همچنین به محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی کمک می کند. درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست با آب سیب زمینی به راحتی امکان پذیر است.

نحوه استفاده:

شما می توانید آن را در محصولات مربوط به صورت بریزید و مستقیماً بر روی پوست بزنید و تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

3. درمان اگزما:

گنجاندن آب سیب زمینی در رژیم غذایی روزانه مطمئناً در درمان اختلالات پوستی مانند اگزما کمک خواهد کرد. بحران را کاهش می دهد و به آرامی درمان می کند تا پوست روشن شود.

نحوه استفاده:

شما می توانید آب سیب زمینی را بنوشید یا حتی برای تسکین فوری خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن آن را در مناطق آسیب دیده بمالید.

4. پوست را سالم می کند:

آب سیب زمینی غیر از درمان لکه های پوستی و درمان پوست خشک، باعث می شود پوست از بیرون سالم شود. به ما این امکان را می دهد که از این آب غیر از کاربردهای صورت هم استفاده کنیم. این به وضوح یکی از بهترین آبمیوه های ارگانیک است که مزایای بسیاری دارد. آب سیب زمینی برای مناطق تیره و سیاهی دور چشم یکی از روش های محبوب به شمار می رود.

نحوه استفاده:

با مخلوط کردن آن با آب لیمو می توانید از آب سیب زمینی برای سفید کردن پوست استفاده کنید.

5. ترک خوردگی یا التهاب گوشه لب را درمان می کند:

این یک بیماری دردناک پوست است که منجر به لکه های قرمز در گوشه های لب شما می شود. آب سیب زمینی درمانی برای این بیماری مضر پوستی است. همچنین خشکی را بهبود می بخشد و ترک ها را ترمیم می کند. این یکی از بهترین خواص آب سیب زمینی برای پوست محسوب می شود.

نحوه استفاده:

مصرف این آب میوه در مناطق آسیب دیده می تواند درد و التهاب ناشی از این مشکل را تسکین دهد.

خواص آب سیب زمینی برای سلامتی

در اینجا ما 13 خاصیت آب سیب زمینی را جمع آوری کرده ایم پس بیایید نگاهی بیندازیم.

6. هپاتیت را درمان می کند:

مواد سم زدایی موجود در آب سیب زمینی به پاکسازی مثانه و کبد کمک می کند. در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن از  آب سیب زمینی برای درمان هپاتیت استفاده می شود. بهترین راه ترکیب آب سیب زمینی با لیمو و عسل برای درمان موفقیت آمیز هپاتیت است. این دوباره یکی از مهمترین مزایای ذکر شده در این مقاله است.

7. از سرطان جلوگیری می کند:

آب سیب زمینی تازه گرفته شده از سیب زمینی خام می تواند برای درمان سرطان استفاده شود.

نحوه استفاده:

برای درمان بیماری های کلیوی، زخم معده، دیابت، بیماری های قلبی، درد شانه، بیماری های کبدی، کمر و حتی چیزی کشنده مانند سرطان می توان روزانه حدود 1 تا 2 لیوان آب سیب زمینی میل کرد.

8. درد را تسکین می دهد:

مواد ضد التهاب موجود در آب سیب زمینی برای دردهای مفاصل و برای التهاب در قسمت های بدن بسیار مفید است. همچنین کمردرد و مشکلاتی مانند آرتروز را درمان می کند.

نحوه استفاده:

آب سیب زمینی را باید در صبح زود با معده خالی مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

9. کلسترول را کاهش می دهد:

آب سیب زمینی، هنگامی که به صورت روزانه مصرف می شود به کاهش کلسترول بد به نام LDL در بدن کمک می کند. این باعث می شود بیماری های مختلف قلبی از بدن دور شود و آن را مناسب و فعال نگه دارد. این امر منجر به سلامتی کلی بدن نیز می شود.

10. مناسب برای کاهش وزن:

آب سیب زمینی اگر تازه مصرف شود به از دست دادن وزن اضافی انباشته شده در بدن به شکل کالری و چربی کمک می کند.

نحوه استفاده:

این دارو باید صبح زود قبل از صبحانه و شب قبل از رفتن به خواب مصرف شود. می توانید کمی عسل را با آن مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

11. پیشگیری از مشکلات قلبی:

آب سیب زمینی که به درستی مصرف شود می تواند درمانی برای تعدادی از بیماری های جدی باشد. بسیار قلیایی است و بدن را قلیایی می کند. این بیماری می تواند بیماری های قلبی و عروقی را درمان کند و باعث شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید زیرا سلامتی اصل خوشبختی است. این یکی از بسیاری از فواید سالم سیب زمینی است که دلیل افزایش چنین مصرف مکرری را توجیه می کند.

12. رسوبات اسید اوریک را بیرون می آورد:

این یکی از بهترین فواید آب سیب زمینی است. آب سیب زمینی می تواند بدن را به طور موثر شستشو داده و از داخل آن را تمیز کند. با از بین بردن اسید موجود در بدن می تواند تقریباً از همه انواع اسید اوریک خلاص تان کند. در ضمن، آب سیب زمینی برای نقرس هم مناسب است.

13. اختلالات کلیوی را درمان می کند:

آب سیب زمینی برای کلیه نیز مفید است. درمان علائم بیماری کلیه یکی از بهترین مزایای سلامتی آب سیب زمینی است. در کنار درمان دیابت، تعدادی از دلایل مضر برای بیماری های کلیوی را هم از بین می برد. این می تواند از ایجاد سنگ در مجاری ادراری بکاهد یا از آن جلوگیری کند.

14. درمان زخم معده:

ثابت شده که آب سیب زمینی در برابر زخم معده مؤثر است. خاصیت تسکین دهنده آب سیب زمینی به میزان زیادی تاثیر در زخم های دردناک در معده دارد. همچنین از پوشش داخلی معده محافظت می کند و از احساس سوزش جلوگیری می کند.

نحوه استفاده:

نوشیدن آب سیب زمینی تازه می تواند در درمان این زخم ها کمک کند.

15. خواص ضد التهابی:

سالهاست که مردم برای درمان بسیاری از بیماری ها از آب سیب زمینی استفاده می کنند. این بیماری می تواند شما را از التهاب که یکی از محبوب ترین و ارزشمندترین فواید آب سیب زمینی است، رها کند. جدا از استفاده از آب سیب زمینی روی صورت یا آب سیب زمینی روی پوست، فرد می تواند از آن به طور خوراکی استفاده کند تا به طور موثری مفهوم التهاب را از بدن از بین ببرد.

این ماده با بسیاری از داروهای ضد التهاب همراه است و این مواد می توانند باعث درمان تعدادی از بیماری های جدی مرتبط با التهاب شوند. جدا از ویژگی ضد التهابی، مقدار زیادی از عناصر طبیعی موجود در آن در بهبود بیماری های مربوطه کمک می کند.

16. درمان سوختگی و بثورات:

در میان بسیاری از کاربردهای آب سیب زمینی، این یکی از بهترین موارد است. مردم غالباً آب سیب زمینی را برای سوختگی و همچنین انواع مختلف تحریک کننده ها انتخاب می کنند. این ماده دارای خواص ضد تحریک کننده و تسکین دهنده ای است که به آن اجازه می دهد تا در مدت زمان بسیار کوتاهی مسائل بهداشتی مربوط به سوزش را درمان کند.

17. از بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند:

آیا می خواهید در مورد فواید آب سیب زمینی بیشتر بدانید؟ با ما در این قسمت همراه باشید. آب سیب زمینی حاوی تعدادی فیتوشیمیایی و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از بروز تعدادی از بیماری های جدی کمک می کند. عناصر طبیعی موجود در آن بسیاری از اختلالات بدن را درمان می کنند و همچنین سوء هاضمه را که یکی از مهمترین مسائل زندگی افراد مسن است، درمان می کنند.

18. سایر مزایای پزشکی:

پزشکان یک یا دو لیوان از این آب را توصیه می کنند تا وضعیت پزشکی بهتری به بدن شما اعطا شود. آب سیب زمینی که منبع مهمی از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است، می تواند وابستگی به مکمل های مصنوعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین یک روش ارزان برای درمان بسیاری از بیماری ها و جلوگیری از ابتلا به آنها در وهله اول است.

فواید آب سیب زمینی برای مو:

در اینجا ما 7 مزیت آب سیب زمینی برای مو را ثبت کرده ایم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

19. آسیب شیمیایی به مو را کاهش می دهد:

ماسک موی آب سیب زمینی به تمیز کردن موها کمک می کند و کلیه مواد شیمیایی را از رشته های مو خارج می کند.

نحوه استفاده:

این ماسک معمولاً در ترکیب با عسل و سفیده تخم مرغ است.

آن را به مدت 2 ساعت در موها نگه دارید و ببینید که چقدر به سلامتی مو کمک می کند.

20. تقویت مو:

تاکنون، ما می دانیم که آب سیب زمینی برای پوست استفاده می شود اما اکنون ما آموخته ایم که می توان از پوست سر نیز برای رهایی از مواد شیمیایی از آن استفاده کرد.

نحوه استفاده:

برای استفاده از آب سیب زمینی روی مو، آب سیب زمینی را بگیرید و آن را با یک تخم مرغ مخلوط کنید و کمی عسل را نیز به آن مخلوط اضافه کنید.

اکنون می توانید آن را روی موهای خود بمالید و مدتی در همان حال بگذارید.

سپس آن را با شامپو (ملایم) بشویید.

استفاده از آب سیب زمینی برای درمان موهای خاکستری نیز یک درمان خانگی محبوب است.

21. با آرتریت می جنگد:

یکی از داروهای قدیمی برای درمان آرتریت در منابع طبیعی، آب سیب زمینی است. مواد ضد التهاب موجود در آب سیب زمینی به کاهش التهاب مفاصل کمک می کند. همچنین با افزایش گردش خون در بدن در مبارزه با دردهای بدن مؤثر است. مصرف آب سیب زمینی تازه تهیه شده برای آرتریت شگفت انگیز است.

22. تقویت سیستم ایمنی:

یکی دیگر از مزایای مهم سلامتی آب سیب زمینی، توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن است. آب سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان طبیعیست. این ماده مغذی بدن را از رادیکال های آزاد محافظت می کند و همچنین آن را از میکروب های عفونت زا محافظت می کند. اگر فردی هستید که به طور مکرر در معرض بیماری ها قرار می گیرد، آب سیب زمینی بهترین راه حل است.

23. کبد و مثانه را سم زدایی می کند:

ژاپنی ها مدت هاست که تأثیر آب سیب زمینی در معالجه بیماری های کبدی مانند هپاتیت را تشخیص داده اند. آب سیب زمینی با بیرون راندن سموم می تواند کبد و مثانه را سم زدایی کند. این امر نه تنها می تواند از خطر ابتلا به اختلالات کبدی جلوگیری کند بلکه احتمال ساخت سنگ مثانه را نیز کاهش می دهد.

24. سیاتیک را درمان می کند:

سیاتیک بلندترین عصب بدن است و بیشتر مستعد ایجاد درد و ناراحتی است. می تواند احساس درد در باسن شروع شود و پاها را از بالا تا پنجه تحت فشار قرار دهد.

نحوه استفاده:

با مصرف مرتب آب سیب زمینی، تحریک در عصب کاهش می یابد.

درد فروکش می کند و باعث می شود دوباره احساس راحتی کنید.

25. سردردهای میگرنی را درمان می کند:

اگر از حملات مکرر سردرد میگرنی رنج می برید، آب سیب زمینی می تواند بهترین درمان باشد.

نحوه استفاده:

تنها کاری که باید انجام دهید اینست که چند قطره آب سیب زمینی را روی پیشانی و شقیقه خود مالش دهید تا سردردتان تسکین یابد.

احساس خنک و تسکین دهنده آب سیب زمینی می تواند شدت درد و عذاب را کاهش دهد.

اثرات جانبی آب سیب زمینی:

در حالی که معمولاً آب سیب زمینی برای مصرف بی خطر محسوب می شود، زیاده روی در مصرف مقدار آن می تواند عوارض جانبی زیادی را به دنبال داشته باشد. برخی از علائم متداول این موارد عبارتند از:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • ناراحتی معده
  • استفراغ
  • اسهال

آیا این فواید سلامتی آب سیب زمینی برای باور کردن کافی نیست؟ آب سیب زمینی یکی از مواردی است که در صنعت بهداشت بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه آن را توصیه می کنند. همچنین در بسیاری از اسپاها و سالن ها برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی و مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوشیدنی به طور طبیعی به دست آمده اقتصادی ترین و آسان ترین راه برای دستیابی به رفاه سالم است!

منبع:

stylesatlife

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی