دانش و فناوری متفرقه

حقايقي اعجاب بر انگيز از درآمد اپل در ۳ماهه آخر ۲۰۱۴

شرکت اپل روز سه شنبه با ارائه گزارش مالی خود از سه ماهه چهارم در سال ۲۰۱۴ حقایقی بسیار جالب را رو کرد که ما در ادامه به گزارش بیزنس اینسایدر، به طور خلاصه به آنها خواهیم پرداخت...
تقویم فارسی اندروید

شرکت اپل روز سه شنبه با ارائه گزارش مالی خود از سه ماهه چهارم در سال ۲۰۱۴ حقایقی بسیار جالب را رو کرد که ما در ادامه به گزارش بیزنس اینسایدر، به طور خلاصه به آنها خواهیم پرداخت.

اپل

۱. در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ درآمد اپل تنها از فروش آیفون ها، ۵۱.۲ میلیارد دلار بوده است که این رقم از کل بازار سرمایه داری شرکت یاهو که ۴۵.۵ میلیارد دلار است بیشتر می باشد.

۲. درآمد اپل از فروش آیفون ها در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ سه برابر بیشتر از درآمد کل شرکت گوگل (۱۶.۵ میلیارد دلار) در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ بود.

۳. درآمد آیفون شرکت اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ دو برابر درآمد کل شرکت مایکروسافت در همان سه ماهه بوده است.

۴. فروش ۷۴.۵ میلیون آیفون شرکت اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ حدود ۷ برابر فروش گوشی های مایکروسافت در همان ۳ ماه بود.

۵. در واقع ۷۴.۵ میلیون آیفون فروخته شده در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ حکم فروش کل آیفون هایش در سال مالی ۲۰۱۱ را داشت.

۶. این رقم فروش آیفون در سه ماه آخر ۲۰۱۴ بدین معناست که ۲۰ میلیون قطعه گوشی بیشتر در Netflix فروخته شد (قبلا قرار بود ۵۴.۵ میلیون آیفون باشد).

۷. اپل مبلغ ۱۷۸ میلیارد دلار وجه نقد دارد که با آن می تواند براحتی شرکت آی بی ام که سرمایه کنونی اش ۱۵۲.۳ میلیارد دلار است را بخرد.

۸. اپل می تواند شرکت های فورد، جنرال موتورز، و تسلا را بخرد و همچنان ۴۱.۳ میلیارد دلار در کف حساب خود داشته باشد.

۹. اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۴، تعداد ۲۱.۴ میلیون آیپد فروخت که کمی مایوس کننده بود اما دست کم هر یک نفر در نیویورک یکی از این آیپد ها را دارد.

۱۰. درآمد حاصل از فروش آیپد به تنهایی ۹ میلیارد دلار است که همین برای خرید شرکت GoPro که سرمایه کنونی اش ۶.۶ میلیارد دلار است کافیست.

۱۱. اپل در سه ماهه آخر ۲۰۱۴ تعداد ۵.۵۲ میلیون دستگاه مک فروخت که همین میزان به ازای یک مک برای هر شهروند ایرلندی می باشد.

۱۲. درآمد حاصل از فروش مک در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ مبلغ ۶.۹ میلیارد دلار بود که همین بیشتر از تولید ناخالص داخلی شبه‌جزیره موناکو نزدیکی سواحل جنوب فرانسه است.

۱۳. تا پیش از گزارش مالی اخیر اپل، سرمایه کلی بازار این کمپانی به رقم ۶۴۰ میلیارد دلار بود.

۱۴. درآمد اینترنتی اپل در سه ماهه اخر ۲۰۱۴ رقم ۱۸ میلیارد دلار بوده است که بنابر اطلاعات ویکی پدیا رکورد درآمد این بخش در سال های دیگر را زده است.

۱۵. آخرین رکورد در بالاترین میزان درآمد در سه ماه سال مالی به شرکت گاز و نفت روسیه به نام Gazprom اختصاص داشت که در سه ماهه سال ۲۰۱۱ درآمدی ۱۶.۲ میلیارد دلاری را دریافت کرد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: متين

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی