اخبار داغ اخبار و حواشي ورزشي

حاشيه هاي ديدار واليبال ايران و آمريکا و حضور بانوان

نيروهاي يگان ويژه تدابير شديدي را براي کنترل جمعيت اتخاذ کرده بودند. به طوري از يک ساعت قبل از شروع مسابقه ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتي برخي از نيروهاي حراست و يگان ويژه با خبرنگاران درگير شدند...
تقویم فارسی اندروید

نيروهاي يگان ويژه تدابير شديدي را براي کنترل جمعيت اتخاذ کرده بودند. به طوري از يک ساعت قبل از شروع مسابقه ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتي برخي از نيروهاي حراست و يگان ويژه با خبرنگاران درگير شدند.

تصاوير ديدار واليبال ايران و آمريکا
تصاوير ديدار واليبال ايران و آمريکا

برخورد سختگيرانه نيروهاي حراست حتي در جايگاه ويژه نيز ادامه داشت. به طوري که دوربين HD مستقر در اين جايگاه در شلوغي شکست.
جمعيت حاضر در سالن با ورود بازيکنان به زمين يکصدا تيم ملي ايران را تشويق مي کردند.
همچنين خوردوهايي که براي تبليغ کنار زمين قرار داده شده بود، قبل از اين مسابقه از محل سالن خارج شد.
تيم هاي واليبال ايران و آمريکا از ساعت 21 امروز در سالن 12 هزار نفري آزادي به مصاف هم مي‌روند.
با توجه به ممنوعيت ورود کليه بانوان از ورود خبرنگان خانم هم جلوگيري شد.
دکتر محمد اصفهاني، حسين توکلي، مهدي پاکدل و حميد فرخ نژاد براي تماشاي اين مسابقه به سالن آمده‌اند.
نکته جالب اين که داگ بيل رئيس فدراسيون واليبال امريکا از کنار زمين و آناليزور تيمش بازي را تماشا مي‌کند و به جايگاه ويژه نرفته است.
فرهاد ظريف، حمزه زريني و سامان قائمي از کنار زمين بازي را تماشا مي‌کردند. البته ظريف بر خلاف ساير بازيکنان اصلي و دخيره ايران با لباس شخصي در سالن حاضر بود.

تصاوير ديدار واليبال ايران و آمريکا
تصاوير ديدار واليبال ايران و آمريکا

سعيد معروف در طول بازي و در امتيازهايي که دو تيم معترض بودند سعي مي‌کرد به داور دوم مسابقه فشار بياورد.
داورزني رئيس فدراسيون واليبال در طول بازي با استرس بالايي بازي را دنبال مي‌کرد.
شعباني بهار معاون وزير ورزش در جريان بازي ايستاده ايران را تشويق مي‌کرد.
در ست دوم در حالي که کواچ درخواست داده بود بازبيني صورت گيرد بازيکنان با فرياد از او خواستند درخواستش را پس بگيرد اما به دليل جو وحشتناک سالن کواچ صداي آنها را نشنيد و يک فرصت ويديو چک ايران از دست رفت.
جيمي جامپ واليبال قبل از ورود به زمين توسط ماموران مهار شد. او قصد داشت از سمت زمين آمريکا وارد شود که با اقدام به موقع ماموران حراست به هدفش نرسيد.
* هنگامي که سعيد معروف به جاي مهدوي وارد زمين شد، در هنگام دريافت تابلوي تعويض، اين تابلو به زمين افتاد و شکست.
* تعدادي از بانوان نيز در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي تهران حضور دارند و اين مسابقه را از نزديک تماشا مي‌کنند.
* در يک صحنه که مربي آمريکا به تصميم داور معترض بود، سعيد معروف در مجادله داور و سرمربي آمريکا دخالت کرد که با تذکر جدي داور مبني بر عدم دخالت در کارش مواجه شد.

ديدار واليبال ايران و آمريكا
ديدار واليبال ايران و آمريكا

خانم هایی که به استادیوم رفتند تا محروم نشویم

حضور تنها چند خانم که پاسپورت ایرانی نداشتند ، در ورزشگاه آزادی ، درحالی که فدراسیون ایران طبق قولش حتی از بانوان خبرنگار تقاضا کرد به ورزشگاه نروند ، خطر پس گرفتن میزبانی از ایران را از بین می برد.
حضور تنها چند خانم که پاسپورت ایرانی نداشتند ، در ورزشگاه آزادی ، درحالی که فدراسیون ایران طبق قولش حتی از بانوان خبرنگار تقاضا کرد به ورزشگاه نروند ، خطر پس گرفتن میزبانی از ایران را از بین می برد.

چهار،پنج بانوي تماشاگر با پاسپورت امريكايي تيم ملي ايران را تشويق مي كردند. در حالي كه يك روز قبل از بازي ايران با امريكا هنوز مسئولان فدراسيون براي ورود بانوان به سالن كشمکش داشتند و بعد هم حضور بانوان كنسل شد، چند بانوي تماشاگر  در سالن ١٢هزار نفري آزادي تهران بازي را از نزديك تماشا كردند. تماشاگراني كه به قول بعضي ها پاسپورت ایتالیایی داشتند، اما با تكان دادن پرچم سه رنگ تيم ايران را تشويق مي كردند. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی ، ایران تعهد داده بود نمی تواند مانع از حضور بانوان با ملیت های خارجی به ورزشگاه شود.

حضور همین چند خانم محدود کفایت می کند تا تهدید گرفته شدن میزبانی از ایران اقلا تا بازی بعدی حل شود، خانم هایی که ملیتی دوگانه داشتند و با پاسپورت ایتالیایی شان به ورزشگاه آمده بودند. اما فدراسیون جهانی دیگر بهانه ای ندارد تا این شادی غیر قابل باور را از مردم ایران بگیرد.

اگرجه حضور بانوان ایرانی به دلیل قوانین کشور و دستورالعملی که در زمان دولت قبلی از سوی شورای عالی امنیت کشور تصویب شده ، ممنوع است و هنوز ورزشگاه های کشور شرایط لازم برای حضور بدون مشکل بانوان و خانواده ها به ورزشگاه ها را ندارند ، فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را کرده است تا هر طور هست مانع از تعلیق میزبانی ایران از یک سو و زیر پا گذاشتن قوانین داخلی کشور شود. برای مسابقات دیگر رسمی ملی ورزشی مثل فوتبال هم ورود بانوان خارجی به ورزشگاه ها منعی ندارد . اما قوانین داخلی شرایط حضور این خانواده ها را تا زمان حل مشکلات ورود بانوان ، دشوار کرده است. انتشار وسیع تصاویر ورود بانوان به ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت و دوباره باعث ایجاد حساسیت برای معترضین به ورود بانوان شده بود. درحالی که حضور آنها با پاسپورت و ملیت ایرانی نبوده است.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منابع: روزنامه نود /خبر آنلاين

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی