جاذبه هاي ايران طبيعت و گردشگري عجايب طبيعت

جزيره اي سرگردان در دل كوير + تصاوير

جزیره سرگردان تپه‌ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد و منظره‌های دریاچه نمک از فراز این جزیره به قدری بدیع و زیباست که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند...
تقویم فارسی اندروید

جزیره سرگردان تپه‌ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد و منظره‌های دریاچه نمک از فراز این جزیره به قدری بدیع و زیباست که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. گذشتگان معتقد بوده‌اند که این جزیره به طور دایم در حال حرکت است و از جایی به جای دیگر نقل مکان می‌کند.

جزيره سرگردان
جزيره سرگردان


هنگامی که فردی از فاصله دور به این جزیره نگاه می‌کند دو انتهای جزیره در افق محو شده و منظره‌ای همانند کشتی سرگردان در دریای بیکران کویر پدید ‌می‌آید که علت این موضوع گرمای شدید منطقه و خطای دید بر اثر شکست نور است و به همین دلیل نام سرگردان بر این جزیره نهاده‌اند.

جزيره سرگردان
جزيره سرگردان

در دو انتهای جزیره دو چاه قرار دارد که برای لرزه نگاری زلزله تعبیه شده و دستگاه‌های لرزه نگار در آن نصب شده است.

این جزیره که بلندترین نقطه آن در حدود ۸۸۰ متر بالاتر از سطح دریای آزاد است از سنگ‌های متخلخل آتشفشانی تشکیل شده و عاری از هرگونه پوشش گیاهی است.

جزيره سرگردان
جزيره سرگردان

برای رسیدن به این جزیره که در نزدیکی ساحل جنوبی دریاچه خشک نمک قرار دارد باید مسیر کاشان به آران و بیدگل را طی کرد و سپس وارد جاده خاکی مرنجاب شد.

جزيره سرگردان
جزيره سرگردان

پس از طی مسافتی در حدود ۳۵ کیلومتر وارد دریاچه شده و سپس با طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر در داخل دریاچه به جزیره سرگردان می‌رسیم.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: فارس

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی