اخبار داغ اخبار فرهنگی - هنری دنياي خوانندگان فرهنگ و هنر

تصاوير، فيلم ها و جزئيات مراسم تشييع پيكر مرتضی پاشایی

پیکر «مرتضی پاشایی» هنرمند خوشنام‌ موسیقی پاپ کشورمان با حضور خیل عظیمی از هوادارن و اهالی موسیقی تشییع شد...
تقویم فارسی اندروید

پیکر «مرتضی پاشایی» هنرمند خوشنام‌ موسیقی پاپ کشورمان با حضور خیل عظیمی از هوادارن و اهالی موسیقی تشییع شد.

morteza-pashaei-7ganj (3)

ازدحام جمعیت اطراف تالار وحدت تهران به حدی بود که برگزاری این مراسم را برای دست‌اندرکاران آن بسیار مشکل کرده بود. خیابان شهریار و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شد. ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های متروهایی که نزدیک به خیابان های منتهی به آن منطقه است،‌ کشیده شده است.

این مراسم به‌دلیل ازدحام بیش از حد و غیرقابل پیش‌بینی مردم بسیار بیشتر از زمان تعیین‌شده به طول کشید و در نهایت، پیکر مرتضی پاشایی به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

morteza-pashaei-7ganj (2)

در این مراسم، مردم در مسیرهای مسدودشده آهنگ‌های این خواننده را به‌شکل دسته‌جمعی می‌خواندند. این در حالی بود که در حریم تئاترشهر نیز بسیاری از مردم حضور یافته بودند و با تشکیل دادن حلقه‌ای بزرگ و در دست داشتن تصاویری از پاشایی، قطعات این خواننده را می‌خواندند.

علی مرادخانی، عموی مرتضی پاشایی و محمد علیزاده در این مراسم سخنانی را ایراد کردند و بنیامین بهادری نیز قطعه «صدای بی صدا» را اجرا کرد

در این مراسم ابتدا متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سید عباس سجادی قرائت شد و سپس علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی از مقام هنری زنده یاد مرتضی پاشایی تجلیل کرد و گفت: من امروز در اینجا چهره‌های نورانی را می‌بینم که این روزها شاهد تجلی احساس آن‌ها بودم و برای شما ملتی که محبت را به عنوان اساسی‌ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می دانم شاد هم هست.

morteza-pashaei-7ganj (1)

جایزه‌ای که پاشایی به هنرمندان تئاتر داد

وی افزود: من یادم می‌آید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضی پاشایی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می‌دادیم و این برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آن‌ها را می‌دهد کما اینکه از او خواستند که در این مراسم برایشان بخواند.

معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: من دعا می‌کنم که خداوند روح متعالی این خواننده عزیز را با اولیا محشور کند و با همه این شوری که در اینجا هست بار دیگر به من ثابت شد که این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می‌آورند و به دنیا نشان می‌دهند که همه ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند، احترام قائلیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می‌خواست وقتی که مراسم تشییعپیکر او را برگزار می‌کنیم کاری کنیم که روحش شاد باشد و حال شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.

 

morteza-pashaei-7ganj (4)

گریه‌های محمد علیزاده برای دوست و برادرش

محمد عليزاده در مراسم مرتضي پاشايي

محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ که از دوستان و همراهان قدیمی زنده یاد مرتضی پاشایی است، سخنران بعدی بود که در سخنانی گفت: این روزها در خلوتم خیلی با مرتضی حرف زدم و شاید به خاطر این حرف‌ها بسوزم اما در انتها روحم آرام شد چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضی پاشایی تبدیل به یک اسطوره شد.

او خطاب به مرتضی پاشایی گفت: رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم.

این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: عمری است که با دلم زندگی می‌کنم و اگر هم گریه کردم و فیلمبردارها و عکاس‌ها گریه‌های من را دیدند بدانند که این گریه‌ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، من برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند.

تشییع-مرتضی-پاشایی-no5615

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد پاشایی تصریح کرد: باید دست این مردم با معرفت و دوست داشتنی را بوسه زد که از نقاط نزدیک و دور برای ابراز احساسات خود این چنین به اینجا آمدند. من از همه شما و از دعاهای خیرتان در این چند روز که با خانواده مرتضی پاشایی بودید، سپاسگزارم و امیدوارم مرتضی همواره در کنار ما باشد.

علیزاده بعد از اجرای قطعه «هواتو کردم» گفت: دوست دوست داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگیت ببخش، اگر روزی فرزندی داشتم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.

6rs9vhvectbbjbow8zm9

مرتضی پاشایی همیشه به فکر مردم بود

عموی مرتضی پاشایی نیز ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور چند هزار نفری، بیان کرد: شما خودتان مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، شما عاشق مرتضی پاشایی بودید چون مرتضی عاشق شما بود، من خوب یادم می‌آید که هر شب برای ملاقات او به بیمارستان می‌رفتم او با همان حال مریض و ناخوش خود باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند. مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان هم به فکر شما مردم شریف و عزیز بود.

پاشایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد در حالیکه قرار بود به گفته پزشکان، او سال گذشته ما را ترک کند اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه ما بود.

404198_438

وی ادامه داد: مطمئن باشید هم اکنون مرتضی ما را نگاه می‌کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست، روح او در دل شماست و من مطمئنم او همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است به همین جهت از شما می‌خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.

بنیامین بهادری نیز در پایان این مراسم، قطعه «صدای بیصدا» را برای مردم اجرا کرد.

تعداد زیادی از طرفداران و علاقه مندان این خواننده موسیقی پاپ نیز از شهرستان‌های مختلف در مراسم تشییع پیکر حضور داشتند که با توجه به آیین‌های عزاداری هر استان، برنامه‌های کوتاهی به صورت خودجوش و مردمی اجرا شد.

برای اولین بار بود که تابوت یک شخصیت فرهنگی و هنری در یک قالب منظم و مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران در یک مراسم این چنینی تشییع شد.

با وجود پایان گرفتن مراسم تشییع پیکر در تالار وحدت، اما مردم همچنان در تالار حضور دارند تا از نزدیک با هنرمندان و خوانندگان محبوب خود دیدار کنند.

محمد رضا گلزار، سید جواد هاشمی، فرزاد حسنی، محمد علیزاده، سیروان خسروی، زانیار خسروی، بهنام صفوی، سیاوش خیرابی، شیلا خداداد، بهنام صفوی، مجید شهریاری و دیگر هنرمندان از مهمانانی هستند که هم اکنون در محوطه تالار وحدت حضور دارند.

روابط عمومی رسانه ملی درگذشت مرتضی پاشایی را تسلیت گفت

به مناسبت درگذشت مرحوم مرتضی پاشایی پیام تسلیتی از سوی اداره کل روابط عمومی رسانه ملی برای خانواده وی صادر شد.

متن این پیام به این شرح است: «به نام خدا

مرتضی پاشایی فرزند هنرمند سرزمین هنر خیز ایران اسلامی بار سفر بست و با کوله باری از محبت و عشق به مردم قدرشناس وطنش از دیار فانی به سرای باقی شتافت و در جوار رحمت حق آرام گرفت.

روابط عمومی رسانه ملی فقدان این هنرمند را که در عمر کوتاه اما پر بارش توانست با صدایی صمیمی و ماندگار،  بسیاری از مردم به ویژه جوانان را گرد شمع وجود خود جمع کند به شما خانواده غم دیده، جامعه هنری و دوستداران داغدارش تسلیت می‌گوید و از خداوند سبحان آرزوی صبر برای بازماندگان مسئلت دارد.»

دانلود ویدیو کلیپی از مراسم تشییع زنده یاد مرتضی پاشایی | لینک کمکی

 

3kaya9ukie4n48qu9x8i

مراسم مرتضي پاشايي

محمد علیزاده در مراسم تشییع مرحوم پاشایی

pashei_khaksepari_11

محسن یگانه در تشییع جنازه مرحوم مرتضی پاشایی

مراسم مرتضي پاشايي

امیرمحمد متقیان و لیلا بلوکات

pashei_khaksepari_15

سید جواد هاشمی و لیلا بلوکات

pashei_khaksepari_16

محمدرضا گلزار و طناز طباطبایی در مراسم تشییع مرحوم پاشایی

pashei_khaksepari_17

بنیامین بهادری در تشییع جنازه مرتضی پاشایی

pashei_khaksepari_18

روزبه نعمت اللهی و سیاوش خیرابی

pashei_khaksepari_19

فرزاد حسنی در مراسم تشییع مرتضی پاشایی

pashei_khaksepari_20

محمدرضا گلزار در مراسم خاکسپاری مرتضی پاشایی

pashei_khaksepari_21

شیلا خداداد و همسرش

pashei_khaksepari_23

pashei_khaksepari_24

سیروان خسروی,بهنام صفوی و امیر یگانه در مراسم تشییع جنازه زنده یاد مرتضی پاشایی

pashei_khaksepari_25

علی کاظمی,شیلا خداد و سیاوش خیرابی

pashei_khaksepari_26

لیلا بلوکات و آزاده زارعی

pashei_khaksepari_28

امین حیایی در تشییع پیکر مرتضی پاشایی

pashei_khaksepari_29

سیاوش خیرابی

pashei_khaksepari_30

پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

یک دیدگاه

  • من با اين كه طرفدار مرتضي باشايي نبودم دلم كباب شد وقتي خبرشو شنيدم باورم نمي شد براي همه مردم به خصوص طرفداران اين اسطوره اميد آرامش و سلامتي را دارم.

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی