تبلیغ رپورتاژ

جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال جدید چیست؟

تقویم فارسی اندروید

دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، سیستم آموزشی پیشرفته و سایر امکانات رفاهی عالی باعث شده که کانادا تبدیل به یک مقصد بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی شود. هرساله دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا اقدام به جذب دانشجو و دانش‌آموزان زیادی می‌کند؛ اما سؤال اینجاست که افراد متقاضی مهاجرت باید چه شرایطی داشته باشند تا بتوانند در این دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ادامه تحصیل بدهند؟

تقاضا برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های کانادا بسیار زیاد است؛ به همین دلیل اداره مهاجرت کانادا شرایط خاصی را برای افراد تعیین کرده تا بر اساس آنها درباره صدور ویزا تصمیم بگیرد. طبیعتاً اگر متقاضیان یکی از این شرایط را نداشته باشند؛ اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای آن را ریجکت خواهد کرد.

در این مطلب، دیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال جدید را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با اطلاعات بیشتری فرایند مهاجرت را آغاز کرده و بدون هیچ مشکلی ویزای خود را اخذ کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی و انواع آن

ویزای تحصیلی یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. بسیاری از افراد هرساله با این روش اقامت کشور کانادا را اخذ کرده و در یکی از مراکز آموزشی آن مشغول تحصیل می‌شوند. دولت کانادا، شرایط تحصیل در این کشور را برای افراد مختلف فراهم کرده است تا در هر سن و سالی بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

به‌طورکلی ویزای تحصیلی کشور کانادا به دودسته ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی مختلف تقسیم خواهد شد. ویزای دانش‌آموزی برای افراد زیر 18 سال و ویزای دانشجویی برای افراد بالای 18 سال تعیین شده است. لازم به ذکر است که هرکدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند و متقاضیان باید قبل از هرگونه اقدامی برای مهاجرت، حتماً با آنها آشنایی داشته باشند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کشور کانادا است که درخواست‌ها برای اخذ آن روزبه‌روز بالاتر می‌رود. اخذ این ویزا یک‌سری شرایط خاص خود را دارد که در ادامه اصلی‌ترین آنها را بیان خواهیم کرد.

گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی این است که متقاضیان از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید کشور کانادا پذیرش تحصیلی بگیرند. این دانشگاه‌ها و مؤسسات حتماً باید در لیست DLI وجود داشته باشد.

لیست DLI مخفف Designated Learning Institution است که با مرور آن می‌توان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مورد تأیید کشور کانادا را مشاهده کرد. دانشگاه یا موسسه‌ای که متقاضیان قصد گرفتن پذیرش آن را دارند؛ حتماً باید در این لیست دیده شوند. درصورتی‌که دانشگاه یا مؤسسه موردنظر با درخواست متقاضی موافقت کند؛ نامه پذیرش را برایش ارسال می‌کنند.

داشتن تمکن مالی

هزینه‌های زندگی در کانادا و پرداخت شهریه دانشگاه مسئله بسیار مهمی است که متقاضیان حتماً باید به فکر آن باشند. اداره مهاجرت کانادا برای اینکه از توانایی مالی افراد و پرداخت این هزینه‌ها مطمئن شود؛ شرط تمکن مالی را برای آنها قرار داده است.

این افراد باید با ارائه مدارک مهمی از جمله صورت‌حساب، مدرک حمایت مالی از یک شخص یا سازمان، نامه بورسیه یا فاند تحصیلی (در صورت داشتن بورسیه) و صورت‌حساب بانکی از بانک کانادا، ثابت کنند که از عهده خرج و مخارج زندگی و تحصیل در کانادا برخواهند آمد.

ارائه مدرک زبان انگلیسی

بدون داشتن مدرک زبان تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ویزای کشور کانادا را اخذ کرد. اداره مهاجرت این کشور، یک‌سری از آزمون‌های زبان انگلیسی و فرانسوی را تعیین کرده که متقاضی باید در بازه دو سال قبل از مهاجرت در یکی از آنها شرکت کرده و نمره لازم را اخذ کند.

دولت کانادا برای کسانی که قصد اخذ مدرک زبان انگلیسی را دارند؛ آزمون‌های آیلتس، تافل، دولینگو، می‌لب، پی‌تی‌ای، سلپیپ و برای کسانی که قصد اخذ مدرک زبان فرانسوی را دارند؛ آزمون‌های TEF و TCF را تعیین کرده است. البته لازم به ذکر است که نوع مدرک زبان و نمره موردنیاز، توسط دانشگاه مقصد تعیین می‌شود و معمولاً هرکدام از آنها ملاک خاصی در این زمینه دارند.

ویزای تحصیلی کانادا

متقاعدکردن آفیسر برای بازگشت به ایران

یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی که معمولاً بسیاری از متقاضیان درباره آن اطلاع نداشته و یا در انجام آن به مشکل می‌خورند؛ متقاعدکردن آفیسر برای بازگشت به کشور مبدأ است. تمامی کسانی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند؛ باید به دولت کانادا ثابت کنند که بعد از اتمام تحصیل به کشور مبدأ برخواهند گشت. اگر آفیسر تشخیص دهد که متقاضی قصدی برای بازگشت ندارد؛ قطعاً درخواست ویزای آن را ریجکت خواهد کرد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا

دانش‌آموزانی که قصد مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در یکی از مؤسسات آموزشی آن را دارند؛ باید حتماً شرایط زیر را داشته باشند.

  • والدین یا قیم کودک باید ثابت کند که در طول تحصیل یا دوران اقامت در کانادا، مراقبت و حمایت‌های لازم را فرزند خود انجام خواهد داد.
  • دانش‌آموزانی که زیر 17 سال سن دارند؛ باید همراه والدین یا قیم قانونی در کانادا اقامت داشته باشند.
  • سرپرست دانش‌آموز باید اقامت دائم یا موقت کانادا را داشته باشد.
  • اخذ مجوز تحصیلی برای دانش‌آموز

بهترین راه برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان‌طور که در بالا گفتیم؛ شرایط اخذ ویزای تحصیلی زیاد هستند و کشور کانادا روی آنها حساسیت زیادی نشان می‌دهد. پس برای اینکه بتوانید بهتر و راحت‌تر مهاجرت تحصیلی خود را آغاز کنید؛ به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

موسسه پارسی کانادا یکی از معتبرترین موسسه‌های مهاجرتی است که با ارائه خدمات متنوع، متقاضیان را در امر مهاجرت یاری می‌کند. وکلای حرفه‌ای این مؤسسه، دانش و آگاهی کاملی در حوزه مهاجرت تحصیلی دارند و در این راه همواره کنار شما خواهند بود تا تمام کارهای اخذ ویزا را انجام دهند.

وکلای مهاجرتی به شما کمک می‌کنند تا تمام شرایط اخذ ویزای تحصیلی را کسب کنید و بدون هیچ مشکلی پروسه مهاجرت را با موفقیت به اتمام برسانید.

دولت کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند؛ شرایط خاصی تعیین کرده است که باید حتماً با آنها آشنایی داشته باشید. در این مطلب، جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال جدید را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات کامل‌تری مسیر مهاجرت را طی کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی