دانش و فناوری مهارتهاي كامپيوتر و اينترنت

توصيه مایکروسافت براي انتخاب رمز عبور

بر خلاف توصیه همیشگی کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات مبنی بر استفاده از کلمات عبور (پسورد - Password) پیچیده و دشوار، مایکروسافت می‌گوید بهتر است کاربران در قبال برخی سایت‌های خاص، از کلمات عبور ضعیف و ساده استفاده کنند...
تقویم فارسی اندروید

بر خلاف توصیه همیشگی کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات مبنی بر استفاده از کلمات عبور (پسورد – Password) پیچیده و دشوار، مایکروسافت می‌گوید بهتر است کاربران در قبال برخی سایت‌های خاص، از کلمات عبور ضعیف و ساده استفاده کنند.

پسورد-7ganj.ir

منظور از سایت‌های خاص، آن دسته از وب‌سایت‌هایی است که کاربر هیچ نوع اطلاعات حساس و مهمی در آنها ندارد.

به نقل از اسکای نیوز، در طرح مشترک محققان مایکروسافت و دانشگاه کارلتون (Carleton) در کانادا، مفهوم رایج و سنتی امنیت در اینترنت که بر پایه انتخاب کلمات عبور پیچیده و نیز استفاده نکردن از یک کلمه عبور برای چند سایت استوار است، به چالش کشیده شده است.

در این پروژه تحقیقاتی به هک شدن سرویس راک‌یو (Rockyou) و به خطر افتادن اطلاعات ۳۲ میلیون کلمه عبور کاربران آن اشاره شده است.

راک‌یو یک شرکت معروف در زمینه ساخت بازی در شبکه‌های اجتماعی است.

دست‌اندرکاران این تحقیق راهکار دیگری برای مدیریت حساب‌های مختلف در اینترنت ارائه می‌نمایند که در آن حساب‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود: اولی شامل حساب‌های مهمی است که با اطلاعات حساس کاربر سر و کار دارد نظیر بانک‌ها و ایمیل.

گروه دوم حساب‌هایی است که از اهمیت کمتری برخوردار بوده و مربوط به سایت‌هایی می‌باشد که از اطلاعات شخصی کاربر استفاده نمی‌کند مانند تالارهای گفت‌وگو.

مایکروسافت می‌گوید در مورد سایت‌های دسته اول، کماکان استفاده از کلمات عبور پیچیده توصیه می‌شود ولی در مورد سایت‌های گروه دوم، کلمات عبور ساده‌ای که راحت به خاطر سپرده می‌شود و می‌توان آنها را به سادگی بارها مورد استفاده قرار داد، ترجیح دارد.

نتایج این تحقیق، در قالب یک فایل شانزده صفحه ای، در سایت مایکروسافت به آدرس http://research.microsoft.com/pubs/217510/passwordPortfolios.pdf در دسترس عموم قرار گرفته است.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی