تبلیغ رپورتاژ

تمام آنچه که از چاپ دیجیتال کتاب باید بدانید

تقویم فارسی اندروید

چاپ کتاب بسته به موارد مختلفی انجام می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها تعیین تیراژ کتاب است. در واقع اگر قرار بر چاپ دیجیتال کتاب باشد باید تعداد کتاب‌ها نهایتاً 500 جلد در نظر گرفته شود این در حالی است که چاپ کتاب با این تیراژ به روش افست، پرهزینه بوده که طبیعتاً منطقی نخواهد بود. گفتنی است که در حال حاضر افراد زیادی پا به عرصه نویسندگی گذاشته‌اند اما با توجه به اینکه هنوز به آن صورت، مخاطبان‌شان را بدست نیاورده‌اند؛ علاقه‌ای به چاپ کتاب در تیراژ بالا ندارند که البته تصمیم کاملاً درستی است. به‌همین دلیل معمولاً به این نویسندگان پیشنهاد استفاده از چاپ دیجیتال کتاب می‌شود که در این صورت، باید از مراکز معتبر در این زمینه استفاده کرد. حال با این تفاسیر اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله به موضوعات مختلف چاپ کتاب به روش دیجیتال اشاره کنیم.

چاپ دیجیتال و افست
چاپ دیجیتال و افست

بررسی کیفیت چاپ دیجیتال و افست

به‌طور کلی کیفیت چاپ افست، دارای برتری نسبی در برابر چاپ دیجیتال کتاب است. البته این بهبود کیفیت به صورت واضح و مشخص نخواهد بود که افراد را برای انتخاب روش چاپ بهتر دچار سردرگمی کند. با این حال به دو دلیل می‌توان از هر کدام از روش‌های چاپ کتاب بکارگیری کرد که عبارتند از:

  • بررسی تیراژ کتاب. مطمئناً قبل از تصمیم برای چاپ کتاب، باید به بررسی تیراژ کتاب پرداخت که اگر به تیراژ بالای 500 نیاز باشد؛ طبیعتاً استفاده از چاپ افست بهتر خواهد بود.
  • بررسی کیفیت چاپ. گاهاً برای کتاب‌ها الزام به در نظر گرفتن کیفیت بهتر چاپ است که در این صورت از دستگاه‌های افست استفاده می‌شود.

چرا چاپ دیجیتال کتاب پرطرفدار است

همانطور که عنوان کردیم؛ در حال حاضر چاپ کتاب به روش دیجیتال بسیار پرطرفدارتر از روش چاپ افست است و این موضوع دلایل مختلفی دارد که از آنها می‌توان در قالب مزیت‌های چاپ دیجیتال نیز یاد کرد. به طور کلی اگر بخواهیم در خصوص علت‌های استفاده از چاپ دیجیتال کتاب صحبت کنیم؛ باید به موارد زیر بپردازیم:

  • سرعت چاپ در این روش فوق العاده است. در واقع اگر در یک برهه زمانی کوتاه، نیاز به چاپ کتاب در تیراژ پایین داشته باشید؛ به راحتی می‌توانید از این نوع چاپ استفاده کنید. گفتنی است که در مراکز چاپ معتبر، یک کتاب 350 صفحه‌ای در مدت زمان نهایتاً 5 ساعته به چاپ خواهد رسید.
  • امکان تغییر متن یا هر نوع تغییر دیگر قبل از چاپ دیجیتال وجود دارد که بسیار مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است. چرا که می‌توانند با دغدغه‌ی کمتری نسبت به چاپ کتاب مورد نظرشان اقدام کنند.
  • چاپ همزمان صفحات رنگی و سیاه و سفید.  در چاپ دیجیتال کتاب به‌طور کامل این موضوع، پوشش داده شده است و دست نویسندگان را برای در نظر گرفتن سیاه و سفید یا رنگی بودن کتاب باز گذاشته است.
چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال مناسب چه افرادی است

با توجه به اینکه این نوع چاپ با تیراژ پایین است؛ لذا بیشتر برای افرادی مناسب است که احتیاج به چاپ کتاب در زمان محدود دارند. چرا که معمولاً در این روش چاپ به‌راحتی می‌‌توان کتاب‌ها را در تیراژ کمتر از 500 در حداقل چند ساعت به چاپ رساند. به طور کلی افراد معرفی شده در ادامه‌ی مقاله، کاندید استفاده از چاپ دیجیتال کتاب هستند:

  • نویسندگان تازه‌کار. با توجه به اینکه این نویسندگان از بازار فروش و تقاضا برای کتاب بی‌اطلاع هستند و تجربه کافی را ندارند؛ بهتر است که از تیراژ پایین برای مجموعه‌هایشان استفاده کنند.
  • اساتید دانشگاه. معمولاً این گونه افراد برای ارتقاء موقعیت شغلی‌شان نیاز به چاپ کتاب یا مقاله دارند که بکارگیری از چاپ دیجیتال بهترین فرصت برای اساتید خواهد بود.
  • دانشجویان ارشد. این دسته از افراد نیز می‌توانند با هزینه‌های ناچیز به چاپ کتاب بپردازند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. در واقع دانشجویان برای پایان‌نامه‌هایشان ممکن است نیاز به دریافت تأییدیه‌ داشته باشند که چاپ کتاب دیجیتال می‌تواند کمک کننده باشد.

ضمناً چاپ دیجیتال در موارد دیگری مانند چاپ برگه‌های تبلیغاتی، کتاب راهنما، ست‌های اداری، تراکت‌ها، انواع سربرگ و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد در حوزه‌های مختلف می‌توانند از آن بهره ببرند.

بررسی قیمت چاپ دیجیتال کتاب

قبل از هر گونه اقدام برای چاپ کتاب دیجیتال، باید به بررسی قیمت چاپ دیجیتال کتاب پرداخت. برای این منظور بهتر است که از یک مرکز معتبر استفاده کنید تا بهترین قیمت‌ها به شما عزیزان ارائه شود. با این حال مواردی که در تعیین قیمت چاپ دیجیتال موثر هستند؛ عبارتند از:

  • تیراژ کتاب بسیار دارای اهمیت است. البته در چاپ دیجیتال کتاب، نهایت تیراژ 500 است که در این حال بهتر است با مرکز معتبر در این زمینه مشورت کنید.
  • انتخاب قطع کتاب نیز بر قیمت نهایی چاپ کتاب دیجیتال اهمیت دارد. از جمله قطع کتاب نیز می‌توان به جیبی، رقعی، وزیری و رحلی اشاره کرد.
  • تعداد صفحات کتاب هم که پر واضح است هر چه بیشتر باشد؛ قیمت نهایی چاپ افزایش می‌یابد.
  • نوع کاغذ مصرفی نیز در تعیین قیمت این نوع چاپ، تأثیرگذار است. در کنار این مورد توجه به وزن کاغذ نیز قابل توجه خواهد بود.
  • نهایتاً اینکه چاپ کتاب به‌ صورت رنگی یا سیاه و سفید انتخاب شود نیز به هزینه‌های چاپ کتاب دیجیتال می‌افزاید که البته در این خصوص در اکثر مواقع، چاپ سیاه و سفید در نظر گرفته می‌شود.

حال اگر به یک مرکز تخصصی چاپ کتاب دیجیتال نیاز دارید و در انتخاب مرکز معتبر سردرگم هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به مطالعه بند آخر این مقاله بپردازید چرا که قصد معرفی یکی از مراکز مناسب در این زمینه را داریم.

چاپ دیجیتال کتاب
چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب با شبدا پرینت

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه در حال حاضر نیاز به یک مرکز معتبر به جهت چاپ دیجیتالی دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از شبدا پرینت استفاده نمایید. این مرکز با بکارگیری از مشاوران تخصصی و همچنین تجهیزات فوق العاده عالی، چاپ دیجیتال کتاب را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. گفتنی است که از مزیت‌های بهره‌مندی از تیم تخصصی شبدا پرینت می‌توان به قیمت‌های فوق العاده مناسب چاپ کتاب و همچنین کیفیت بالای انجام کار، اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید از کلیه‌ی خدمات شبدا پرینت که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند؛ استفاده کنید و نیز برای کسب اطلاعات  بیشتر و جامع‌تر، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در وب سایت شبدا پرینت به آدرس اینترنتی https://shabdaprint.com/ بهره ببرید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی