روانشناسي و سلامت روان سلامت

تلفات بهداشت روان والدین در هنگام شیوع ویروس کرونا

تقویم فارسی اندروید

والدین در حال مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی هستند زیرا ویروس کرونا پشتیبانی هایی را که به آنها وابسته هستند از بین می برد اما راهکارهای مقابله ای وجود دارد که می تواند به ایجاد انعطاف پذیری کمک کند. به طور قطع وقتی نیازهای شما برآورده نمی شود حضور در کنار فرزندان دشوار است. والدین ممکن است ابتدا به خانه نشینی خود و فرزندشان عادت کرده باشند و از پس استرس آن هم بر آمده باشند اما اکنون با تمام سرعت به سوی اضطراب و افسردگی حرکت می کنند. اخبار بد همچنان ادامه دارد و همه چیز دست به دست هم داده اند تا بهداشت روان والدین بر هم بخورد.

بهداشت روان والدین

در نهایت، مشکل خیلی بزرگ تری احساس شد. استراتژی های قطع اتصال که به طور معمول برای شارژ مجدد به آن اعتماد کردیم کافی نبودند. نوجوانان و کودکان هم هر چه بیشتر وقت خود را در خانه می گذراندند، صحبت با هر بزرگسالی برایشان ترسناک بود.

در حالی که همه چیز ما را تحت فشار قرار داده بود، بزرگترین چالش این بود که در وضعیت مداوم تحریک پذیری و ترس تازه پیدا شده فرزندانتان بتوانید کمک کننده باشید. ممکن است کودک 4 ساله شما همیشه پرحرف بوده اما ناگهان پچ پچ و کنجکاوی او شما را خسته کند.

والدین احساس تنهایی می کنند

همه گیری کرونا مقادیر وصف ناپذیری از غم، از دست دادن و ویرانی ایجاد کرده است و ما را قادر می سازد تا میزان زیادی استرس را احساس کنیم. هنوز هم، در حالی که مکالمات رسانه ای بیشتر بر پیامدهای جسمی و مالی افراد متمرکز است، بسیاری از والدین احساس تنهایی می کنند و تحت فشار جامعه ای که قبلاً به شدت تحت فشار ما قرار گرفته بود، خفه می شوند.

سیرا بومن، مادر دو فرزند که در لاس وگاس زندگی می کند، یک همسر نظامی دارد که شوهرش هنگام وقوع بیماری همه گیر در حال اعزام بود. قبل از COVID، در مراقبت های روزانه و مدرسه به او کمک کرد تا زندگی خانوادگی و شغلی اش را متعادل کند. وقتی COVID وارد عمل شد، ادامه کار با او غیرممکن بود.

او می گوید: “من در نهایت موقعیت خود را از دست دادم زیرا تلاش برای مدیریت دو بچه و رفتن به یک دفتر کار بسیار دشوار بود و در نهایت تلاش کردم حتی ساعت های بیشتری از خانه کار کنم زیرا کار من طاقت فرسا بود.”

“من لزوماً نمی گویم که حتماً افسرده شده ام اما بسیار استرس داشتم.”

در اکتبر سال 2020، Pediatrics مجله رسمی آکادمی اطفال آمریکا، نتایج یک نظرسنجی ملی را در مورد وضعیت بهداشت روان والدین و کودکان در طی شیوع بیماری منتشر کرد. محققان دریافتند که از مارس 2020، 27 درصد والدین، ​​وخیم شدن سلامت روان را برای خود و 14 درصد نیز، وخیم شدن سلامت رفتاری را برای فرزندان گزارش کرده اند. عوامل موثر در این امر شامل عدم امنیت غذایی، کاهش پوشش بیمه درمانی تحت حمایت کارفرمایان و از دست دادن مراقبت های منظم از کودکان بود.

ما می دانیم که چگونه از دست دادن مراقبت از کودک به طور منظم می تواند بر سلامت روان والدین تأثیر بگذارد: بسیاری از افراد فرزندشان را از پیش دبستانی بیرون کشیدند به این امید که خطرات مربوط به همه گیری را کاهش دهند. اگرچه انجام این انتخاب در حین کار در منزل و شروع تحصیلات تکمیلی برخی از ترس های والدین را کاهش داد اما سایر عوامل استرس زا را تشدید کرد.

در یک نظرسنجی درباره استرس در آمریکا که در ماه مه سال 2020 منتشر شد، انجمن روانشناسی آمریكا به افزایش خطر بهداشت روان در افراد حاشیه نشین اشاره كرد كه مشكلات والدین آنها با اختلافات نژادی بی وقفه تشدید می شود.

جامعه در حال تماشای شکست خوردن والدین است

مرسدس سامودیو، یک مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز و نویسنده کتاب Shame-Proof Parenting، می گوید: ما به عنوان یک جامعه باید توجه بیشتری به نحوه تأثیر آسیب همه گیری بر والدین و مراقبان داشته باشیم. وی خاطرنشان كرد: بسیاری از والدینی كه زمانی در كار و مسئولیت های فوق برنامه خود حواس پرتی از اضطراب، افسردگی و فرسودگی شغلی را می دیدند، اكنون مجبور به مقابله مستقیم با مسائل می شوند.

بسیاری از والدین بیشتر روزها در حال دوندگی هستند اما به دلیل لیست طولانی کارهایشان که روز به روز بیشتر می شوند، وقت نکردند که به کار بپردازند.

اکنون، در طی یک بیماری همه گیر که ما را مجبور به کاهش سرعت کرده است، بسیاری از والدین با چگونگی مدیریت سلامت ذهنی و عاطفی خود روبرو شده اند.

سامودیو اشاره می کند که بسیاری از والدین ممکن است علائم را داشته باشند اما مانند بومن با زبان “افسردگی” و “اضطراب” خود را نمی شناسند. این افشاگری به این معنی است که برای حمایت از خود و عزیزانمان، به جای تمرکز روی برچسب ها، باید مراقب سیگنال های قرمز باشیم.

سامودیو می گوید: برخی علائم عمومی اضطراب یا افسردگی عبارتند از: احساس تحریک پذیری، سخت گیری نسبت به خود، احساس گناه یا شرم برای مراقبت از خود، عدم علاقه به مواردی که روزگاری باعث خوشحالی شما می شد، خواب زیاد یا خیلی کم، خشم، داد زدن و کاهش یا افزایش وزن. وی اضافه می کند که علائم در افراد متفاوت است و بهترین راه برای یافتن کمک مراجعه به یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز است.

راهکارهای مقابله ای می تواند کمک کند

یافتن یک درمانگر اولین تصمیم است که به هرکسی اجازه می دهد احساس کنترل را به دست آورد و به شما فضایی را برای بحث درباره کینه ای که نسبت به خانواده احساس می کنید در یک محیط بدون قضاوت با کسی که می تواند تأیید کند به اشتراک بگذارید. مشاور پیشنهاد می کند كه راه های كوچك و قابل كنترل برای استراحت پیدا كنید و از تلاش های شما برای یافتن لذت در سرگرمی هایی مانند خیاطی و باغبانی حمایت می کند.

در حالی که برخی این تلاش ها را “مراقبت از خود” می نامند، سامودیو در مقابل تجاری سازی موضوع در سال های اخیر عقب نشینی می کند و می گوید مراقبت از خود ضروری و در عین حال ساده است. “این به شما اطمینان می دهد که امروز غذا خورده اید یا به اندازه کافی آب می نوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری کنید یا از تخت خارج نشوید و به یک یا دو مورد در لیست کارهای خود تمایل داشته باشید. به طور کلی، مراقبت از خود در جوان سازی و تقویت نیرو کمک می کند.”

در طی چند جلسه اول مشاور اعلام می کند که برای شناخت خواسته ها و نیازهای خود و توسعه استراتژی های مقابله ای نیاز به خودآگاهی دارید.

برای بومن، وقت گذاشتن برای خودش کمک کرد حتی اگر فقط یک مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی یا کتابخانه باشد. مثلا وقتی بچه ها در جایی امن در حال دویدنند، او وقت داشت کمی بنشیند.

سامودیو می گوید: “آنقدر به والدین گفته شده است كه آنها باید برای فرزندان خود فداکاری كنند و این افسانه باعث شده است كه بسیاری از والدین خود را نادیده بگیرند و امیدوارند كه با این كار بتوانند کارهای بیشتری برای خانواده خود انجام دهند.” “اما این تفکر درستی نیست: اگر خوب نباشید، در دسترس خانواده خود نخواهید بود.”

سلامت بهداشت روان والدین در دوره همه گیری ویروس کرونا یک امر غیر قابل انکار است که مبارزه علیه آن طبیعی است و شما نباید احساس بدی داشته باشید. درونی سازی این حقیقت به این معنی است که باید خودتان را از مسئولیت تلاش برای پایان دادن به قرن ها مسائل سیستمیک در یک زندگی خلاص کنید. همه می خواهند فرزندان شان را پرورش دهند و دنیا را تغییر دهند، اما قبل از اینکه در این امر موفق شوید، باید پرورش و مراقبت از خود را یاد بگیرید.

منبع:

everydayhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی