دانش و فناوری متفرقه

تلاش هاي همه جانبه براي نابودي گوگل در سال 2015

در سالهای گذشته، بزرگترین کمپانی بد تکنولوژی که همه شرکتهای دیگر بر علیه او بودند، مایکروسافت بود. پس اپل و گوگل برای کوبیدن مایکروسافت با یکدیگر همدست شدند...
تقویم فارسی اندروید

در سالهای گذشته، بزرگترین کمپانی بد تکنولوژی که همه شرکتهای دیگر بر علیه او بودند، مایکروسافت بود. پس اپل و گوگل برای کوبیدن مایکروسافت با یکدیگر همدست شدند. برای همین مدیر عامل سابق اپل یعنی استیو جابز مربی بنیانگذران گوگل، لری پیج و سرگئی برین، می شود و مدیر عامل گوگل، اریک اشمیت، در هیئت مدیره اپل می نشیند. اما دیگر این برنامه نیست و گوگل به دشمن مشترک تبدیل شده است.

Facebook,_Apple,_And_Microsoft

طی سالهای اخیر، شراکتهای صریح و بدون شرطی بین سه شرکت فیسبوک، مایکروسافت و اپل انجام شد. برای مثال مایکروسافت در سال 2007 مبلغ سرمایه گذاری به میزان 15 میلیارد دلار انجام داد. فیسبوک نیز در آمد هنگفتی از طریق اپلیکیشن iOS خود به دست آورد که طبیعتاً اپل طالب مقداری از آن است. اپل فیسبوک را عمیقاً با iOS یکپارچه کرد. مایکروسافت از طرف دیگر از ویژگی Siri اپل پشتیبانی کرد و قابلیتهای آنرا بر ضد گوگل بهبود بخشید. مایکروسافت همچنین پلتفرم تبیغاتی اطلس خود را به فیسبوک فروخت که در حال حاضر رشد تبلیغاتی قابل ملاحظه برای فیسبوک به ارمغان آورده است. مایکروسافت و اپل رهبری گروهی از شرکتها را برای مجبور کردن گوگل برای خرید حق امتیاز گوشی های هوشمند به عهده گرفتند و گوگل مجبور به خرید موتورلا به قیمت 12 میلیارد دلار شد.
همه این موضع گیری ها بر علیه گوگل در یک دوره سخت انتقال برای این شرکت صورت گرفت. طی این دوره مدیر عامل گوگل، لری پیج، با بسیاری از مشکلات در گوگل دست و پنجه نرم کرد و نتوانست در کار خود موفق شود و این سمت به ساندار پیجای واگذار شد. جستجو و تبلیغات بهترین راه پول در آورد در وب است ولی مردم آنقدر که از گوگل در کامپیوترهای خود استفاده می کردند در موبایل ها استفاده نکرده و به جای آن در آمازون به جستجوی محصولات مورد نظر خود پرداختند. مدیر مسئول قسمت در آمدزایی گوگل، نیکش آرورا نیز استعفا داد و در یک بانک نرم افزاری مشغول به کار شد. اتحادیه اروپا نیز که گوگل را بعنوان یک شرکت آمریکایی “انگلی” می داند، می خواهد گوگل را در هم بکوبد. فیسبوک نیز برای رقابت با یوتیوب سرویس مشابهی را راه اندازی کرده و احتمالاً این رقابت را برنده خواهد شد. یکی از کارمندان سابق گوگل هم گفته سال 2015 برای این شرکت سالی مصیبت بار خواهد بود.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی